Робота над загадками. Вони бувають сизі, білі,Воркують, в парку проживають. Вважають їх птахами миру, На щастя в небо випускають. І линуть в сині голубій Птахи чудові — ... (голуби). Із родини горобиних,Невеличкий він на зріст,Їсть комах, і їсть малину,Пташка ця — співочий... (дрізд).— Що ви знаєте про цих птахів? Де і як вони живуть? Чим живляться?
Словникова робота. Мостити — будувати, споруджувати, облаштовувати, звивати (гніздо). Погодився — давати згоду, бути згодним з ким-, чим-небудь. Вуркоче — видає несильні переливчасті звуки низького тембру; переливчасті звуки, які видають голуби. Розгнівався — роздратувався; розсердився.
Вправа «Рибки»— Хто є героями (персонажами) цієї казки?— З яким проханням звернувся голуб до дрозда?— Чи навчився голуб гніздо мостити? Чому?— Яким залишилося його гніздо?— Чому дрізд образився на голуба?— Як він виявив свій гнів?— Порадьте голубу, що йому потрібно робити, аби дрізд усе-таки навчив його гніздо мостити.
Вибіркове читання— Знайдіть і прочитайте речення, з якого зрозуміло, що голуб був дуже нетерплячим.— Виберіть і прочитайте питальне речення (зі знаком питання).— Виберіть і прочитайте слова голуба, спробуйте передати його нетерплячість.— Виберіть і прочитайте слова дрозда, спробуйте передати його гнів.