Вправа «Спіймай настрій»— Посміхніться одне одному, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя. Починаємо працювати у гарному настрої. Будемо: Уважні,Розумні,Організовані,Кмітливі. Щоб урок пройшов цікаво,Всі берімося до справи!
Артикуляційні вправи. Звуконаслідувальна вправа «Хто як розмовляє?».— Доповніть закінчення рядочків звуками, що видають зазначені тварини. Гуси стали ґелґотати,По-гусячому кричати: ... Кошенята замурчали: ... Горобці зацвірінчали: ... Коні заіржали: ... Жабенята кумкали: ... Каченята крякали: ... Солов'ї висвистували: ... (га-га-га).(мур-мур-мур).(цвінь-цвірінь). (і-го-го).(ква-ква-ква).(кря-кря-кря).(ф'ю-ф'ю-ф'ю).
Вправа «Добери риму». Робота над чистомовкою. Да-да-да, да-да-да —Стоїть в глечику... Ди-ди-ди, ди-ди-ди —Дай напитися... Ем-ем-ем, ем-ем-ем —В школу рано ми... Ель-ель-ель, ель-ель-ель —Несемо в руці... Ець-ець-ець, ець-ець-ець —Хто працює — ....(вода).(води).(ідем).(портфель).(молодець)
Читання в парах. Вправа «Ти — мені, я — тобі»: напівголосне читання вірша учнями почергово по одному реченню. — Хто є дійовими персонажами твору? Куди вони йшли?— Хто почав хвастатись і чим саме?— Кого зустріли хлопчики дорогою?— Якою була реакція Толі на появу ящірки?— Що сталося з хлопчиком?
Прикусити язика— Коли говорять прикусити язика? Що це може означати? (Прикусити язика — в переносному значенні означає різко, раптово замовкнути, утримуватися від висловлювання. Очевидно, цей вислів походить від чисто фізіологічних причин, коли прикушений зубами язик відгукується сильним болем людині, так, що говорити навіть неможливо. Якщо хтось розбалакався не в міру, то йому радять прикусити язика, тобто замовкнути.)
Вправа «Займи позицію»«Достатньо» «Недостатньо» «Не знаю» — Як ви гадаєте, чи достатньо в житті, як котику, навчитися тільки спати, їсти, пити та гуляти?— Станьте біля плаката, що ви обрали. Обґрунтуйте свою позицію.— Чи не змінив хто-небудь з вас своєї думки? Якщо змінили, перейдіть до того плаката, який виражає вашу думку. Поясніть причини свого переходу.— Як вважаєте, які аргументи були найбільш переконливими з різних точок зору?