Дану презентацію можна використовувати на уроках літературного читання, у позакласній роботі. Вона допоможе розширити знання учнів про життєвий і творчій шлях Т. Г. Шевченка. Поглибить знання учнів про історію та культуру нашої держави.
Ознайомлення з життям і творчістю Тараса Григоровича Шевченка. Т. Шевченко “Село! І серце одпочине” 3 клас. Літературне читання
Номер слайду 2
Мета: розширити знання учнів про життєвий і творчій шлях Т. Г. Шевченка; вчити передавати під час читання інтонаційно своє ставлення до прочитаного; розвивати вміння працювати над твором; продовжити роботу над вдосконаленням навичок читання. Виховувати любов до своєї країни та ціннісного ставлення до держави.
Номер слайду 3
І. Організаційний момент В серці кожної людини. Місце є для Батьківщини. А у мене і в родини. Живе в серці …. Україна!
Номер слайду 4
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мозковий штурм - Яка наша державна мова?Які письменники прославляли українську мову?- Який поет одним із перших використав у своїй творчості українську мову?
«Він був сином мужика — і став володарем в царстві Духа.. Він був кріпаком — і став велетнем у царстві людської культури». (Іван Франко)
Номер слайду 7
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і мети уроку
Номер слайду 8
Повідомлення теми і завдань уроку. Робота «Довідкового бюро»https://youtu.be/o. MB-2 XImf1 U?si=j. XAXy. D01 Va. Fi. Cl. Bk3. «Мікрофон» - Коли народився Т. Г. Шевченко? - В якому селі народився поет? - Ким були батьки Кобзаря? - На чому грав малий Тарас? - Чим ще любив займатися письменник?
IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу. Опрацювання вірша Т. Г. Шевченка «Село! І серце одпочине…»Про що розповідає поет у творі?
Номер слайду 12
Словникова робота- У якому слові «сховалося» два слова?
Номер слайду 13
Читання твору учнями . Аналіз змісту твору- В яку пору описано село? Доведіть свою думку. З чим порівнює Т. Г. Шевченко село в Україні? Чому? Які почуття охопили поета при згадці про українське село?Що у вірші вказує на те, що автор милується рідними краєвидами?
Номер слайду 14
V. Узагальнення і систематизація знань. Гра “Знайди прикмети”Гори. СиніТОПОЛІШироколистіїГАЄМЗеленим. Гра «Знайди риму»
Номер слайду 15
«Асоціативний кущ»
Номер слайду 16
VI. Рефлексія. Яку б ілюстрацію намалювали до вірша?«Ґронування»
Номер слайду 17
VII. Підсумок уроку. Мов троянда, розквітай, Моя рідна мово!Не забудем ми повік. Кобзареве слово!