Навчити учнів формувати в собі вміння оцінювати твори видатних авангардистів України й світу; формувати навички створювати композиції у стилі авангарду, поглибити знання учнів щодо загальних відомостей про авангард.
МИТЦІ АВАНГАРДУ. КУБІЗМП. Пікассо, Ж. Брак, О. Архипенко;Е. Саті (балет). Підготувала вчитель мистецтва Львівського художнього ліцею при ЛНАМ Гупало І. О.
Номер слайду 2
Авангард – це одна зі світонастанов модернізму, скерована на руйнування традиційних художніх законів, форм. Загальними рисами авангардизму є:атмосфера бунту;настанова на постійне оновлення та творчий експеримент;зовнішньо-формальна новизна;епатаж;аморалізм;принцип деструкції цілого та монтажу його уламків;колажування;мозаїчність;потік свідомості;ігрові перевтілення.
Номер слайду 3
Кубізм – це авангардна течія в образотворчому мистецтві початку XX століття, яка передувала абстрактному мистецтву. Кубізму притаманні підкреслено геометризовані форми, прагнення подрібнити об'єкти на стереометричні складові.
Номер слайду 4
Яскраві представники кубізму: Пабло Пікассо (1881-1973)Жорж Брак (1882-1963)Хуан Грис (1887-1927)Фернан Леже (1881-1955)Богуміл Кубшта (1884-1918)Олександр Архипенко (1887-1964)
Номер слайду 5
Пабло Руїс Пікассоіспанський і французький художник, працював в основному у Франції, один із найвидатніших митців XX століття. У «блакитний» і «рожевий» періоди творчості створив загострено виразні твори.
Номер слайду 6
«Авіньйонські дівиці»велика олійна картина, створена в 1907 році
Номер слайду 7
«Плачуча жінка»картина на полотні олією Пабло Пікассо, яку він створив у Франції в 1937 році. На картині зображена Дора Маар, коханка і муза Пікассо.
Номер слайду 8
«Дівчина з мандоліною»Картина виконана олійними фарбами у 1910 році.
Номер слайду 9
Жорж Бракфранцузький художник, графік, сценограф, скульптор і декоратор; разом із Пабло Пікассо започаткував кубізм у світовому мистецтві.
Номер слайду 10
«Скрипка і глечик»
Номер слайду 11
«Скрипка та кларнет на столі»
Номер слайду 12
Архипенко Олександр Порфировичукраїнський та американський скульптор і художник, один із основоположників кубізму в скульптурі. Почесний член Об'єднання митців-українців в Америці та дійсний член Американської Академії Мистецтва і Літератури.
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Ерік Саті́народився 17 травня 1866 року в нормандському портовому місті Онфлер. Його матір'ю була Жанна Леслі, батьком — Альфред Саті, морський брокер. Вихований в дусі англіканізму, Ерік Саті провів свою юність між Нормандією і Парижем. У 1870 році сім'я Саті покинула Онфлер і оселилася в Парижі, де батько отримав посаду перекладача. Після смерті матері у 1872 році, Ерік повертається до Онфлеру, але через шість років знову їде в Париж до батька, який до того часу знову одружився з Ежені Барнеч, викладачкою фортепіано. Мачуха навчила Еріка основам гри на інструменті.
Номер слайду 15
Синтетичний кубізм. У 1912-1914 роках– за допомогою геометричних форм і їх фрагментів конструюються нові об'єкти, які мають реальність самі по собі, а не є зображенням видимого світу. Пікассо і Брак стали експериментувати з використанням чужорідних матеріалів: кольорового паперу, газет, етикеток, шматочків дерева. Подібні твори дістали назву «колаж». Роль і функція графічних елементів змінюється і стає складнішою на створеній в 1913 році із застосуванням техніки колажу картині Пікассо «Пляшка, склянка, скрипка».
Номер слайду 16
Біографія Еріка СатіУ 1879 році вступає до Паризької консерваторії, але через два роки незадовільного навчання його відрахували. В кінці 1885 року поновився, але знову не закінчив навчання. В цей період була написана перша його відома фортепіанна п'єса — «Алегро» (1884). Неспроможний справити хороше враження на консерваторських викладачів, Саті вступає до піхотинського полку. Через декілька тижнів служби, вирішивши, що армія — не для нього, він виходить роздягнений на двір у холодну зимову ніч, захворює запаленням легень і, таким чином, демобілізується. У 1887 році він оселяється на Монмартрі і пише твір «Оживи» — чотири фортепіанні п'єси. Саті сказав, що надихнули його на ці твори вікна собору Нотр Дам. Примітно те, що в нотному записі цих п'єс відсутні тактові риски. Взагалі, Саті досить швидко розвинув свій особливий стиль нотації — нотації у формі інтерпретації твору. У 1888 році він створює «Три Гімнопедії» для піаніно. У 1890 році стає завсідником кабаре «Чорний кіт», де знайомиться з Клодом Дебюссі. У 1891 двоє друзів вступають до «Кабалістичного ордену Троянди-Хреста». Як офіційний композитор і капельмейстер цього ордену Саті пише декілька творів, такі як «Дзвінки Троянди-Хреста» та «Син Зірок». У 1915 році Саті знайомиться з Жаном Кокто, з яким починає співпрацювати наприкінці 1916-го. Вони вдвох стали духовними основоположниками «французької шістки», що була створена у 1920-му. Пікассо знайомить Еріка Саті з художниками-кубістами, зокрема з Жоржем Браком, разом з яким Саті працював над п'єсою «Пастка Медузи»
Номер слайду 17
Ерік Саті балет «Парад» балет у хореографії Леоніда Массіна, музика Еріка Саті та сценарій для одного акта Жана Кокто. Балет був складений у 1916–17 для “Балетів Русів” Сергія Дягілєва