Презентація з теми "Дидактика"

Про матеріал
Презентація використовується при вивченні теми походження розвитку дидактики як науки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Галузь педагогіки про теорію навчання і освіту людини

Номер слайду 3

З народної педагогіки “ Вік живи - вік учись” “ Знання робить життя красним ”. “ Умій дитину народити – умій і навчити. ”

Номер слайду 4

З'являються: Братські школи України і Білорусії Школи Східної Європи Закономірності принципи, методи і форми навчання

Номер слайду 5

Велика дидактика 1657 р. Вперше: Наукове тлумачення попередніх надбань педагогів - практиків

Номер слайду 6

Об'єкт дидактики навчання учіння Передача підростаючому поколінню соціального досвіду його засвоєння, творче відтворення.

Номер слайду 7

Предмет дидактики Викладанням Учінням Діяльність учителя Діяльність учнів

Номер слайду 8

навчання освіта Функції навчання навички Принципи і правила навчання знання вміння методи прийоми Форми навчання Засоби навчання

Номер слайду 9

Функції Навчання Принципи, правила навчання Шлях отримання Методи, засоби, прийоми Освіта Знання Уміння Навички

Номер слайду 10

Вікова і педагогічна психологія Вікова фізіологія Фахові методики філософія ДИДАКТИКА пов'язана з

Номер слайду 11

Дидактична концепція – система поглядів на процес навчання. викладання Відіграє стрижневу роль

Номер слайду 12

Переосмислив класно – урочну систему. Створив “ нову наукову систему педагогіки ”. Мета школи Формування теоретичних знань Формування понять, уявлень Формування інтелектуальних умінь Тісне поєднання знань з розвитком почуттів, волі характеру і розуму У учнів виникають інтереси: емпіричний, умоглядний, естетичний симпатичний, соціальний Структурні елементи навчання: 1) виклад, 2) розуміння, 3) узагальнення, 4) застосування Увів принцип навчання, що виховує.

Номер слайду 13

Теорія Й. Ф. Гербарта (-) Вербалізм, книжність; Інтелектуалізм, Відірваність від потреб дитини і життя; Передавання готових знань без залучення дитини до розумової активності; Авторитаризм; Пригнічення самостійності учня; Негнучку схему уроку. Теорія Й. Ф. Гербарта (+) Визначив структурні елементи навчання; Організував і систематизував діяльність учителя; Здійснив психологічний аналіз ступенів навчання.

Номер слайду 14

Прогресивістська, реформаторська, навчання шляхом роблення Побудова процесу навчання виходячи з потреб,інтересів і здібностей дитини Прогресивістська, реформаторська, навчання шляхом роблення Мета шкільного навчання Розвиток загальних і розумових здібностей, різноманітних умінь дітей

Номер слайду 15

Концепція повного акту мислення Людина мислить тоді, коли зустрічається з труднощами Етапи повного акту мислення мислення Наступні спостереження, експерименти Висування замислу вирішення Формулювання висновків Відчуття трудності; вияв і визначення її Проблемне навчання

Номер слайду 16

Правильно побудоване навчання повинно: бути проблемним; мати самостійний, природний спонтанний характер; будується не у виді викладу, заучування і відтворення готових знань, а у вигляді відкриття. Учні отримують знання у ході власної спонтанної діяльності “ навчання шляхом роблення ” 1.Дьюи і послідовники більше спирались на спонтанні інтереси і ситуативну активність учнів. 2.Навчальні програми визначали лише загальні контури освіти. Деякі навчальні предмети з'являлись лише в старших класах. 3.Освіта обмежувалась колом проблем, була неповною і несистематичною. Навчання не може бути ні “ цілком проблемним ”, ні “ цілком вербальним ”. Учні не беруть участь в процесі закріплення знань

Номер слайду 17

Бабанський Юрий Костянтинович Доктор педагогічних наук, професор. Член-корреспондент АПН СРСР дійсний член АПН СРСР Леонід Володимирович Занков. ОНИЩУК ВАСИЛЬ ОНИСИМОВИЧ

Номер слайду 18

Педагогічна технологія – це педагогічно і економічно обґрунтований процес досягнення гарантованих, потенційно відтворюваних запланованих педагогічних результатів, який включає формування знань і умінь студентів через розкриття спеціально переробленого змісту і який реалізується суворо на засадах НОП

Номер слайду 19

потреба у розвитку творчої ініціативи педагогів у пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності збільшується можливість відібрати найобдарованіших студентів для подальшого їх навчання

Номер слайду 20

кредитно-модульне навчання технологія розвивального навчання адаптивна система навчання технологія інтерактивного навчання комп'ютерні технології навчання технологія інтегративного навчання, діалоговий підхід до освіти стратегія ефективного або якісного навчання

Номер слайду 21

Номер слайду 22

пріоритет індивідуальності як активного носія суб’єктивного досвіду, що склався задовго до впливу соціально організованого навчання; при конструюванні та реалізації освітнього процесу потрібна особлива робота викладача для виявлення досвіду кожного студента; в освітньому процесі відбувається «зустріч» суспільно-історичного досвіду, що задається навчанням, та досвіду студента; взаємодія двох видів досвіду студента повинна відбуватись шляхом їх постійного узгодження, використання всього накопиченого у його власній життєдіяльності; головним результатом навчання повинно бути формування пізнавальних здібностей на основі оволодіння відповідними знаннями та уміннями;

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Впровадження Технології особистісно орієнтованого навчання : реалізація завдань система різнорівневих завдань; особистісно орієнтована педагогічна ситуація; навчальна ситуація; індивідуальні творчі завдання, пошук інформації і різні види її презентації – реферативний, відео, мультимедійна презентація тощо; робота над навчальним проектом.

Номер слайду 25

Кредитно – модульна система (модульно-рейтингова) передбачаються різні види звітності; націлена на забезпечення ритмічної роботи, для чого дисципліна, що вивчається, розбивається на окремі блоки-модулі на вивчення модуля відводиться відповідне число занять різного виду; студент може отримати додаткові бали для підвищення рейтингу за високі місця в олімпіаді з певної дисципліни, за участь у наукових учнівських конференціях, за експериментальну роботу; рейтинг за окремим модулем складається із середнього бала за всіма видами звітності з урахуванням кількості годин, відведених на навчання конкретного модуля.

Номер слайду 26

система інтегрованого навчання комплексне навчання – метод навчання, який допускає, що викладач, по можливості, чітко визначає реакції, поняття, ідеї та навички, які мають бути засвоєні студентом, а потім за допомогою багатостороннього підходу допомагає студенту спрямувати власну діяльність на досягнення цих цілей. При цьому студент може діяти у власному темпі, заповнюючи прогалини у своїх знаннях або пропускаючи те, що вже засвоєно.

Номер слайду 27

інтерактивні методи навчання 1) ділові та предметні ігри 2) мотиваційні ігри 3) функціональні ігри 4) організаційно- діяльнісні ігри

Номер слайду 28

розкриття, розвиток і реалізація інтелектуального потенціалу студента при забезпеченні педагогічного впливу і досягнення освітніх цілей, які визначаються необхідністю інтенсифікації процесу навчання комп'ютерні технології навчання - Удосконалення методології і стратегії вибору змісту навчання Удосконалення методів й організаційних форм навчання і виховання

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Навчання учня – специфічний вид пізнання об'єктивного світу Учень пізнає суб'єктивно нове Не відкриває наукових істин, а засвоює вже накопичені наукою уявлення,поняття, закони,теорії… Пізнання учня, завдяки вчителю, відбувається швидше і легше. Матеріал адаптується до вікових і індивідуальних можливостей учня Поєднання педагогічного управління з власною ініціативою і самостійністью учнів

Номер слайду 31

Органічне поєднання у пізнанні і навчальній діяльності Чуттєвого сприймання Розуміння і засвоєння знань Перевірки знань і вмінь на практиці

Номер слайду 32

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сливко Світлана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
31 березня 2020
Переглядів
5172
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку