Переосмислив класно – урочну систему. Створив “ нову наукову систему педагогіки ”. Мета школи Формування теоретичних знань Формування понять, уявлень Формування інтелектуальних умінь Тісне поєднання знань з розвитком почуттів, волі характеру і розуму У учнів виникають інтереси: емпіричний, умоглядний, естетичний симпатичний, соціальний Структурні елементи навчання: 1) виклад, 2) розуміння, 3) узагальнення, 4) застосування Увів принцип навчання, що виховує.
Теорія Й. Ф. Гербарта (-) Вербалізм, книжність; Інтелектуалізм, Відірваність від потреб дитини і життя; Передавання готових знань без залучення дитини до розумової активності; Авторитаризм; Пригнічення самостійності учня; Негнучку схему уроку. Теорія Й. Ф. Гербарта (+) Визначив структурні елементи навчання; Організував і систематизував діяльність учителя; Здійснив психологічний аналіз ступенів навчання.
Прогресивістська, реформаторська, навчання шляхом роблення Побудова процесу навчання виходячи з потреб,інтересів і здібностей дитини Прогресивістська, реформаторська, навчання шляхом роблення Мета шкільного навчання Розвиток загальних і розумових здібностей, різноманітних умінь дітей
Правильно побудоване навчання повинно: бути проблемним; мати самостійний, природний спонтанний характер; будується не у виді викладу, заучування і відтворення готових знань, а у вигляді відкриття. Учні отримують знання у ході власної спонтанної діяльності “ навчання шляхом роблення ” 1.Дьюи і послідовники більше спирались на спонтанні інтереси і ситуативну активність учнів. 2.Навчальні програми визначали лише загальні контури освіти. Деякі навчальні предмети з'являлись лише в старших класах. 3.Освіта обмежувалась колом проблем, була неповною і несистематичною. Навчання не може бути ні “ цілком проблемним ”, ні “ цілком вербальним ”. Учні не беруть участь в процесі закріплення знань
Педагогічна технологія – це педагогічно і економічно обґрунтований процес досягнення гарантованих, потенційно відтворюваних запланованих педагогічних результатів, який включає формування знань і умінь студентів через розкриття спеціально переробленого змісту і який реалізується суворо на засадах НОП
пріоритет індивідуальності як активного носія суб’єктивного досвіду, що склався задовго до впливу соціально організованого навчання; при конструюванні та реалізації освітнього процесу потрібна особлива робота викладача для виявлення досвіду кожного студента; в освітньому процесі відбувається «зустріч» суспільно-історичного досвіду, що задається навчанням, та досвіду студента; взаємодія двох видів досвіду студента повинна відбуватись шляхом їх постійного узгодження, використання всього накопиченого у його власній життєдіяльності; головним результатом навчання повинно бути формування пізнавальних здібностей на основі оволодіння відповідними знаннями та уміннями;
Впровадження Технології особистісно орієнтованого навчання : реалізація завдань система різнорівневих завдань; особистісно орієнтована педагогічна ситуація; навчальна ситуація; індивідуальні творчі завдання, пошук інформації і різні види її презентації – реферативний, відео, мультимедійна презентація тощо; робота над навчальним проектом.
Кредитно – модульна система (модульно-рейтингова) передбачаються різні види звітності; націлена на забезпечення ритмічної роботи, для чого дисципліна, що вивчається, розбивається на окремі блоки-модулі на вивчення модуля відводиться відповідне число занять різного виду; студент може отримати додаткові бали для підвищення рейтингу за високі місця в олімпіаді з певної дисципліни, за участь у наукових учнівських конференціях, за експериментальну роботу; рейтинг за окремим модулем складається із середнього бала за всіма видами звітності з урахуванням кількості годин, відведених на навчання конкретного модуля.
система інтегрованого навчання комплексне навчання – метод навчання, який допускає, що викладач, по можливості, чітко визначає реакції, поняття, ідеї та навички, які мають бути засвоєні студентом, а потім за допомогою багатостороннього підходу допомагає студенту спрямувати власну діяльність на досягнення цих цілей. При цьому студент може діяти у власному темпі, заповнюючи прогалини у своїх знаннях або пропускаючи те, що вже засвоєно.
розкриття, розвиток і реалізація інтелектуального потенціалу студента при забезпеченні педагогічного впливу і досягнення освітніх цілей, які визначаються необхідністю інтенсифікації процесу навчання комп'ютерні технології навчання - Удосконалення методології і стратегії вибору змісту навчання Удосконалення методів й організаційних форм навчання і виховання
Навчання учня – специфічний вид пізнання об'єктивного світу Учень пізнає суб'єктивно нове Не відкриває наукових істин, а засвоює вже накопичені наукою уявлення,поняття, закони,теорії… Пізнання учня, завдяки вчителю, відбувається швидше і легше. Матеріал адаптується до вікових і індивідуальних можливостей учня Поєднання педагогічного управління з власною ініціативою і самостійністью учнів