Презентація з теми "Дієслово"

Про матеріал
Презентація з теми "Узагальнення і систематизація вивченого з теми Дієслово" . Сім чудес Закарпаття
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Узагальнення і систематизаця знань з теми «Дієслово»

Номер слайду 2

МЕТА: узагальнити і систематизувати знання учнів про дієслово як самостійну частину мови; вдосконалювати навички знаходити дієслова у тексті, визначати їх граматичні ознаки і синтаксичну роль, підвищувати культуру усного і писемного мовлення; виховувати патріотичні почуття, гордість за свою Батьківщину, за свій рідний край – Закарпаття.

Номер слайду 3

Перед нами поставлені такі завдання: Поглибити (знання про дієслово  як  частину мови)Формувати (уміння розпізнавати  дієслово у реченнях)Визначити (вид, спосіб, час … дієслів)Розвивати (творчі здібності,спостережливість, увагу, пам’ять)

Номер слайду 4

Рідний край – це місце, де родився, Це частина нашого життя. Тут початок усього нового –Нашого із вами майбуття. Закарпаття – це моя країна, Казка надзвичайно чарівна,А яка веселка тут барвиста!Кращої у світі не бува! Оксана Фекете

Номер слайду 5

Урок - подорож. Узагальнення і систематизаціявивченого з теми «Дієслово»Сім чудес Закарпаття

Номер слайду 6

Озеро Синевір – перлина Карпат

Номер слайду 7

Гра «Ланцюжок» (Бліц-опитування)Що таке дієслово?Які види дієслова ви знаєте?Назвіть часи дієслова. Назвіть дієвідміни дієслів та їх закінчення. Яку синтаксичну роль виконують дієслова?У яких способах можуть вживатися дієслова?Назвіть способи творення дієслів.

Номер слайду 8

Морське око Карпат

Номер слайду 9

Озеро Синевір влітку

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Водопад Шипіт

Номер слайду 12

Записати речення, ставлячи дієслова, що в дужках, у потрібній формі, визначити спосіб дієслів. Якщо би ти (мовчати), то (залишатися) би мудрим. (Стримувати) себе у всьому, а найбільше – у словах. Одне погане слово (сказати) – (почути)десять. Слів не (розкидати) – добру славу (мати). Раз (промовчати), де слід, і (відвертати) тисячу бід. І риба б (співати), якби голос (мати).

Номер слайду 13

Перевірка. Якщо би ти мовчав, то залишився би мудрим. Стримуй себе у всьому, а найбільше — у словах. Одне погане слово скажеш — почуєш десять . Слів не розкидатимеш — добру славу матимеш. Раз промовчиш, де слід, і відвернеш тисячу бід. І риба співала б, якби голос мала б.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Повноводий красень Шипіт гучить на всю околицю, розповідаючи давню легенду про кохання.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Долина нарцисів

Номер слайду 18

Музичний диктант. Пісня «Долина нарцисів» Василя Дунця. Впіймай слово. Прослухати пісню. Виписати з неї дієслова, визначте особу, число і час (усно)

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Зустрілись, живе, існує, паде, була, зліпив, прибули, звучала, чекала, дарували, шукали, ніс, накрила, прийшло, шаленіли, не знали, був, сказали, жити, не хотіла, впала, стала, прийдемо, живе, згадаєм, впаде.

Номер слайду 21

Липова алея в Ужгороді - пам'ятка садово-паркового мистецтва

Номер слайду 22

Розподільний диктант. Записати дієслова першої дієвідміни - у першу колонку та другої дієвідміни – у другу. Святку…мо, вивча…ш, знаход…ш, ненавид…те, сто...мо, схоч…те, лет…те, колиш…ться, осміл…ться, одяга…ться, захист…мо, пиш…ш, утриму...мося, змін…ться, тьопа…те, перестав…ш. Ключ: у словах підкреслити другу букву від початку. З цих букв прочитати закінчення вислову давньоримського письменника Публія Теренція: «Якщо двоє роблять те саме,…»

Номер слайду 23

І дієвідмінаІІ дієвідміна. Святкуємо. Знаходишвивчаєшненавидитесхочетестоїмоколишетьсялетитеодягаєтьсяосмілитьсяпишешзахистимоутримуємосязмінитьсятьопаєтепереставиш. Перевірка«Якщо двоє роблять те саме, виходить не те саме.»

Номер слайду 24

Номер слайду 25

А липи цвітуть…

Номер слайду 26

Зарубати на носі

Номер слайду 27

Брати бика за рога

Номер слайду 28

Тягти кота за хвіст

Номер слайду 29

Дивитися крізь пальці

Номер слайду 30

Як кіт наплакав

Номер слайду 31

Накивати п'ятами

Номер слайду 32

Водити за ніс

Номер слайду 33

Рахівщина – центр Європи

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Написати дієслова, розкриваючи дужки. Пояснити написання(Не) відвідав, (не) прийшов, (не) зчувся, (не) волити, (не) дописати, (не) здужати, (не) бачити, (не) притомніти, (не) покоїти, (не) вивчив, (не) кладіть, (не) хтувати.

Номер слайду 36

Говерла і Прут

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Говерла взимку

Номер слайду 39

Соляні шахти Солотвина

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Які види має дієслово?А)Теперішній і майбутній;В)дійсний і наказовий;Б)простий і складний;Г)доконаний і недоконаний. У якому рядку всі дієслова теперішнього часу?А)Питати, мити,класти, іти;Б)перетворила, забігав, плакав, дивлюся;В)іду, колоситься, мріємо, зріють;Г)перетворюють, кохає, живе, плакатиме. Тестові завдання

Номер слайду 42

3. Виділіть речення, у якому вжито дієслова минулого часу. А)Чую, земле, твоє дихання, розумію твій тихий сум. Б)Лягло сонце за горою, зірки засіяли. В)Бринять живою радістю ліси, як ранок спалахне на небокраї. Г)Осінь ходить, яблука золотить4. Виділіть речення, у якому вжито дієслова майбутнього часу. А)Забіліли сніги, забіліли пухнасті, і украли вони в білу шубу поля. Б)Буде спати зерно, щоб прокинутись в щасті, коли сонцю обійми розкриває земля. В)Засинають поля, облітає гілля, і садами по жовтому листі лине осінь в багрянім намисті. Г)Люблю дітей, та й як їх не любити.

Номер слайду 43

5. Виділіть рядок, у якому названі способи дієслів. А)Теперішній, майбутній, минулий;Б)якісний, відносний, присвійний;В)доконаний, недоконаний;Г)дійсний, умовний, наказовий.6. Категорії особи не мають дієслова А) майбутнього часу;Б) минулого часу;В) теперішнього час

Номер слайду 44

Взаємоперевірка. Обміняйтеся, будь ласка, зошитами із виконаними завданнями..(1. Г; 2. В; 3. Б; 4. Б; 5. Г; 6. Б.)

Номер слайду 45

Висловіть свої враження від уроку, продовживши речення: Я зумів …Я знав …Я зрозумів, що …Найбільші труднощі я відчув …Мені б хотілося ще …

Номер слайду 46

Домашнє завдання. Для всіх: підготуватися до контрольної робота за темою «Дієслово».Індивідуальні: створити завдання за вивченою темою для однокласників. За бажанням: підготувати творчі роботи за вивченою темою (вірші, загадки, кросворди, ребуси)

Номер слайду 47

АБЕТКА ПОБАЖАНЬ ВІД УЧИТЕЛЯ: Д – достатку життєвого І – імені чистого Є – єдності сімейної С – спокою душевного Л – людяності щирої О – обрію барвистого В – віри розсудливої О – омріяного шляху 

pptx
Додав(-ла)
Мигович Віра
Додано
30 березня 2020
Переглядів
3217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку