Презентація з теми: "Призначення і класифікація двигунів"
У більшості сучасних автомобілів для забезпечення руху використовуються теплові поршневі чотиритактні двигуни внутрішнього згоряння. У них теплова енергія згоряння палива перетворюється у механічну енергію, яка витрачається на подолання зовнішнього та внутрішнього опору руху автомобіля.
ДВЗ являє собою сукупність механізмів та систем. Основні механізми:кривошипно-шатунний (КШМ), який сприймає тиск газів і перетворює зворотно-поступальний рух поршнів у обертовий рух колінчастого валу;газорозподільний (ГРМ), який забезпечує своєчасне відкриття і закриття впускних і випускних клапанів з метою впуску в циліндри двигуна свіжого заряду і випуску відпрацьованих газів;урівноважуючий, який забезпечує зрівноваження сил, що діють у КШМ з метою зменшення коливань і вібрацій двигуна під час його роботи (цей механізм застосовується не на всіх двигунах);механізм передач, який забезпечує передачу обертового моменту на допоміжне обладнання (водяний та паливний насос, генератор, вентилятор та ін.). На деяких двигунах цей механізм окремо не виділяється. Загальна будова ДВЗ.
живлення (СЖ), яка забезпечує живлення двигуна паливом та повітрям, (до цієї системи інколи відносять і систему випуску відпрацьованих газів);мастильна (МС), яка забезпечує підвід масла до поверхонь тертя з метою зменшення сил тертя, зношування деталей, їх часткового охолодження та видалення із зони тертя продуктів зношування;охолодження (СО), яка забезпечує відведення надлишкового тепла від нагрітих деталей двигуна;запалювання (СЗ) (крім дизелів), яка за рахунок іскрових розрядів забезпечує примусове запалювання робочої суміші в циліндрах двигуна. Основні системи: