Презентація з теми: "Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття та навчання." 2 год.

Про матеріал
Презентація з теми: "Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття та навчання." 2 год.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Уміння вчитися. Умови ефективного навчання. Активне і пасивне навчання. Індивідуальні особливості сприйняття та навчання−𝒃±𝒃𝟐−𝟒𝒂𝒄𝟐𝒂 

Номер слайду 2

Самостійна робота. I рівень1. Що таке саморегуляція? 2. Які методи саморегуляції ви знаєте? 3. Що є протилежністю самоконтролю? II рівень 4. Чи доводилося вам вдаватися до самопідбадьорення? За яких обставин? 5. Наведіть приклади ситуацій, коли вам необхідно було здійснити самонаказ. 6. Навіщо людині потрібно усвідомлювати й оцінювати власні емоції? III рівень 7. Чому саме сильна воля є основою самовиховання й самоконтролю? 8. Чому саморегуляція неможлива без наявності волі? 9. Чи передбачає самоконтроль уміння контролювати свої думки? IV рівень 10. Доведіть, що емоційно зріла людина може здійснювати саморегуляцію. 11. Чому людина зі слабкою волею не здатна до саморегуляції? Наведіть приклади, що пояснюють вашу думку. 12. Доведіть, що самоконтроль — одна з характеристик свободи й відповідальності особистості.

Номер слайду 3

Навіщо ми вчимося?

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Чинники, що впливають на мотивацію до навчання:інтерес до предмету; усвідомлення його корисності в майбутньому житті; прагнення до успіху; активна життєва позиція, позитивний настрій; наполегливість і терпіння

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Що сприяє ефективному навчанню?Здібності­ — ­це­ сукупність­ індивідуальних­ властивостей­ кожної­ людини, які необхідні­ для­ успішного­ виконання ­певних­ видів­ діяльності.­ Здібності­ до­ навчання ­потребують­ розвитку,­ вони­ виявляються ­тільки­ за умови­ прояву­ наполегливості­ й ­інтересу­ до ­справи,­ якою­ людина­ займається. Здібності ­реалізують функції­ відображення­ світу­ й ­регуляції­ поведінки:­ відчуття,­ сприйняття,­ пам’ять, увагу,­ мислення ­тощо.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Активне й пасивне навчання. Пасивний метод навчання передбачає, що вчитель є головною дійовою особою процесу, а учні виконують роль пасивних слухачів, які потім відповідають на запитання вчителя, виконують самостійні роботи. Найпоширеніший вид пасивного навчання — це лекція. Активний метод навчання передбачає, що учень є активним учасником процесу, а не пасивним слухачем. Серед активних методів навчання найбільш ефективними є інтерактивні методи. Це така форма роботи, під час якої учні й учителі перебувають у постійному діалозі та взаємодії, дотримуючись при цьому правил спілкування.

Номер слайду 11

Як ви розумієте вислів: «Я знаю, що нічого не знаю»? (Сократ, давньогрецький філософ)Огюст Роден. ­ Мислитель

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Ознаки активного навчання. Кожний має право: на особистісне зростання в процесі навчання; діалог з іншими учасниками процесу навчання (іншими учнями та вчителями); власні висловлювання й запитання; обстоювання власної думки; помилку (бо помилки є частиною ефективного навчання).

Номер слайду 15

Основні типи сприймання інформації аналітичний­—­намагання­ людини­ вирізняти­ й­ аналізувати насамперед ­деталі,­ подробиці;синтетичний­ —­ схильність­ до­ узагальненого­ відображення­ явищ­ і­ визначення­ суті­ того, що­ відбувається;аналітико-синтетичний­—­намагання­ зрозуміти­ основну­ сутність явища­ та фактичне ­її­ підтвердження;емоційний­—­схильність ­людини ­швидше ­до­ висловлювання свого­ ставлення,­ власних­ переживань, ­спричинених­ певними­ явищами, ­ніж­ до ­визначення ­їхньої­ сутності­ або­ властивостей.­

Номер слайду 16

рівні засвоєння інформації перший — запам’ятовування та подальше відтворення матеріалу (цей рівень сприяє накопиченню знань, фактів, наукової інформації);другий — застосування інформації, знань на практиці, уміння використовувати знання в подібній ситуації, за шаблоном;третій — застосування знань у нестандартній, оригінальній ситуації, творчий підхід до розв’язання задач, трансформація та комбінація знань, самостійне оцінювання явищ.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Активне слухання

Номер слайду 19

Ефективне читання

Номер слайду 20

Існують чотири типи навчання

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Піраміда навчання

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Раціонально плануйте свій час. Матриця ейзенхауера

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Як організувати підготовку до іспитів

Номер слайду 33

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Іспит без стресу

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Узагальнення. I рівень 1. Які умови ефективного навчання ви знаєте? 2. Чому навчання має бути різноманітним? 3. Чим відрізняються активне й пасивне навчання? II рівень 4. Чому навчання не буде успішним, коли те, що ви вивчаєте, не відповідає вашим здібностям, інтересам, уподобанням? 5. Чи ставитеся ви до навчання як до щасливої можливості? 6. Про що свідчить піраміда ефективності навчання? III рівень 7. Чому, опинившись у колі людей, які вважають навчання цікавим і радісним, ви починаєте розділяти їхню думку? 8. Чому повноцінний сон є важливою умовою ефективного навчання? 9. Які ознаки активного навчання ви знаєте? IV рівень 10. Чому нові знання необхідно співвідносити з наявними? 11. Доведіть, що навчання — це робота, яка вимагає свідомих зусиль. 12. Чому найкраще ми запам’ятовуємо інформацію тоді, коли вчимо інших? Підтвердьте свою думку прикладами.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 10
Оцінки та відгуки
  1. Бакулін Віктор
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Іщенко Наталія Андріївна
    дуже дякую за вашу наполегливу працю і допомогу
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Чемерейко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Кузьменко Tетяна Борисівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Вовк Марія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Товстолес Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Томляк Ірина
    Чудова робота! Дуже вдячна.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Ковальова Оксана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 7 відгуків
pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Поліщук Н.М.)
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
39605
Оцінка розробки
4.9 (10 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку