Презентація з теми "Використання кластера на уроках української мови та літератури"

Про матеріал
Дана презентація є систематизицією відомостей із сучасної методики навчання словесності через гафіки, схеми, таблиці. Мета - розвивати вміння вчителів використовувати кластери для розвитку критичного мислення школярів. Кластер можна створювати на різних етапах уроку; індивідуально, у парах, у групах або всім класом. Правильно складений кластер з наступною вербальною презентацією є продуктом для діагностики рівня розвитку предметних компетенцій школярів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Кластер на уроках української мови та літератури. Підготувала вчитель української мови та літератури Шумського ЗЗСО І-ІІІ ст. Шумської міської ради О. І. Мельниченко

Номер слайду 2

- Кластер (з англійської мови cluster – пучок, рій, скупчення) - виділення смислових одиниць тексту та їх графічне оформлення у формі пучка. - У різних методичних джерелах цей метод називають по-різному:« карта понять», «карта-схема», «їжак», асоціограма. - Кластер включає ключові слова, ідеї, подані у логічній послідовності текстових суб’єктів, котрі створюють цілісну і наочну картину.

Номер слайду 3

Переваги роботи над кластером

Номер слайду 4

Правила створення кластера1. Посередині чистого листка, класної дошки, документу Word, слайду Power Point чи інтерактивної дошки записуємо ключове слово чи речення теми.2. Кругом нього - слова чи речення, що доповнюють тему.3. Довкола записаних слів додаємо «супутники» і встановлюємо нові логічні зв’язки.4. Записуємо стільки ідей, скільки зможуть запропонувати учасники (учасник). Внаслідок цього з’являється структура, яка графічно відображаєпослідовність процесу мислення, визначає інформаційне поле заданої теми.

Номер слайду 5

Способи створення кластера. Крейдою на дошціРучкою (олівцями) в зошитіМаркером на ватманіКартинками-вирізками на паперіУ програмах Word та Power Point Під час застосування інтерактивних онлайн-дошок для дистанційного навчання

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Варіанти кластерів на уроках української мови. Класичний. Класичний з основними та додатковими категоріями. Кластер із карток. Обернений кластер. Кластер із пронумерованими словами. Арткластер Цілеспрямоване читання Кластер-щоденник із двох частин. Кластер-інтерв’ю. Кластер для діалогічного тексту

Номер слайду 8

Кластер на уроках української мовибілосніжнапухнастагомінливазаквітчанабезтурботнесонячнебагрянащедра. Класичний Класичний, який має основні категорії

Номер слайду 9

.

Номер слайду 10

Кластер на уроках української мови. Кластер з карток

Номер слайду 11

Арткластер (опис дій)

Номер слайду 12

Кластер «Пелюстки» для збагачення словникового запасу

Номер слайду 13

. Кластер на уроках української літератури(на прикладі систематизації образів новели «Intermezzo» М. Коцюбинського)

Номер слайду 14

галасметушняшум. Дратує непевністю. Покірливо дав себе забрати. Пава ступає поважно й меланхолійно. Трепов гордо несе себе. А люди йдуть…Буду кричати. Говори, говори!Інтермецо

Номер слайду 15

Інтермецо. Ниви у червніСонце Зозуля Жайворонок

Номер слайду 16

засмали мою душу. Я п'ю тебе, сонце,Та пісня має в собі щось отруйнеІнтермецо. Ниви у червніЗозуля Сонце Жайворонок овесволошкипшеницяячміньльонгречка. Б’є молоточком. Сіє тишу. Жіноче контральто Найближча приятелько. Журливе «ку-ку» змивало мою утому. Строїла струни моєї душівитрушує душу з дзвіночків Єднала небо з землею в голосну арфу. Кидають свердлячу пісню. Я тебе люблю.

Номер слайду 17

Арткластер на уроках української літератури. Поезія другої половини ХХ століття

Номер слайду 18

Кластер для роботи в групах (асоціативний аналіз поезії І. Малковича «Із янголом на плечі»)

Номер слайду 19

Кластер як конспект уроку. Тема уроку. Метанавчальнарозвивальнавиховна. Цілі Знаннєвий компонент. Діяльнісний компонент. Ціннісний компонент. Емоційний компонент. Поведінковий компонент. Перебіг урокуІ. Перевірка домашнього завданняІІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичокІІІ. Повідомлення теми, мети, цілей уроку. Мотивація РозминкиІV. Засвоєння нових знань. Спостереження Повторення та поглиблення навчального матеріалу. Робота з підручником (теорія)Словникова робота. V. Закріплення знань. Виконання вправ з підручника. Аудіювання або читання мовчки. Мінідискусія Паспорт слова. VI. Рефлексія. Оцінювання, коригування. Тестові завдання Домашнє завдання

Номер слайду 20

Конспект уроку у формі кластера. Картка 2. Словниковий диктант: брунатно-бурий, пречудовий, бюджет, щасливий, пестливий, туристський, видання, ефективний, взуття, щастя, піджак, страждання, пом’якшити, сусідський, позичений, зосереджений, упередження, найважливіший. Картка 3 Картка 4

Номер слайду 21

Кластер із мемів про українську літературу

Номер слайду 22

Кластер під час застосування інтерактивних онлайн-дошок для дистанційного навчання MIRO Note. Book. Cast Аwwapp. Limnu. Ziteboard

Номер слайду 23

Кластер під час складання інтерактивних робочих аркушів(в умовах дистанційного навчання)

Номер слайду 24

.доброгоміцногоряснихрозмаїтихбадьорогопозитивногощироївзаємноїневичерпноїтворчоїневимовногобезмежного

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Латукко Поліна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
5659
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку