Побудова тексту грамотно завершеним та лексично наповненим. Закріплення матеріалу з попередніх уроків по темі "ТЕКСТ". В данному випадку вивчаємо правильне написання та оформлення тексту до замітки в газеті.
Замітка до газети. Підготувала вчитель початкових класів школи №333 м . Києва Ковальчук Галина Телемонівна
Номер слайду 2
. Каліграфічна хвилинка Вв Вв вч ор вчора учора Яка сонячна погода була вчора! Учора я подивилася дуже цікавий фільм. В(У)день , в(у)ночі, в(у)зимку
Номер слайду 3
Робота з дидактичним матеріалом — Прочитайте текст. — Який тип цього тексту? БЕРЕГТИ МИР Для багатьох народів світу найдорожчим є слово мир. Усім людям потрібен мир. По- перше, щоб будувати нові міста, щоб вирощувати золоту пшеницю, щоб працювали шахти і заводи. По- друге, щоб діти ходили до школи, щоб звучали веселі пісні, щоб люди жили довгі-довгі роки. Отже, усі чесні люди на землі бажають миру. — Яка мета зачину, основної частини, кінцівки? — Спишіть кінцівку. — Підкресліть головні і другорядні члени речення.
Номер слайду 4
Ознайомлення із заміткою до газети. Вправа 46 (с. 25) — Порівняйте його з текстом, який ви складали вдома. — Які відмінності ви помітили?
Номер слайду 5
Розвиток мовлення — Яку цікаву справу виконував ваш клас? — Як би ви про це розповіли учням з іншої школи?
Номер слайду 6
Робота за тлумачним словником Газета — періодичне, друковане на великих аркушах паперу видання, яке містить різноманітні матеріали про події суспільно-політичного, культурного життя. Кореспондент — співробітник газети, журналу, радіо, або приватна особа, яка надсилає свої інформації з місць. Журналіст — професійний літературний працівник газет, журналів, радіо та інших органів інформації та пропаганди.
Номер слайду 7
Робота з примірником газети — Які рубрики є в цьому примірнику газети?
Номер слайду 8
Спостереження за мовним матеріалом ПОВЕРНУТИСЯ Б ЗНОВ У ГІМАЛАЇ Погодні аномалії дошкуляють не лише людям, а й тваринам. Так, у Харківському зоопарку спеціалісти розповіли нам, що гімалайські ведмеді довго не могли залягти в зимову сплячку, бо термометр узимку показував плюсову температуру. Тільки після того, як до України прийшли морози, ведмеді нарешті заснули і на якийсь час полишили мрії повернутися в Гімалаї. А. Хвильовий
Номер слайду 9
Обговорення плану роботи над заміткою (статтею). Вправа 47 (с. 26) 1. Обдумай тему замітки.2. Добери влучний заголовок.3. Обміркуй послідовність розповіді. Склади план.4. Опиши події за складеним планом. (Спочатку на чернетці, відредагуй текст і перепиши на чистовик).5. Підпиши замітку.
Номер слайду 10
Узагальнювальна бесіда — Що таке текст? — Що можна скласти до тексту? З якою метою його складають? — Які типи текстів вам відомі? — Як уникнути повторення в тексті? — Чим художній текст відрізняється від науково-популярного? — Чим особливий текст-міркування? — Що робить наше мовлення образним?
Номер слайду 11
Домашнє завдання. На с.27 виконати вправу 49 Запам’ятати правопис та значення словникових слів