Інтегрований урок з української мови та образотворчого мистецтва в 4 класі "Написання переказу "Весна іде". Творче допрацювання малюнка "Весна" ".

Про матеріал
Розробка уроку створена з метою поєднання в собі знань з предметів ( українська мова та образотворче мистецтво),що інтегруються навколо однієї теми. Вона стане в нагоді вчителям, які готуються до уроку з заданої теми. Учні мандрують по весняному лісу та виконують завдання самої Весни ( співають, виконують мовознавчі завдання, грають, працюють над письмовим переказом, інсценують казку, творчо допрацьовують малюнок "Весна").
Перегляд файлу

               ЗЗСО І – ІІІ ступенів

«Художньо-естетична гімназія»

    

 

 

 

 

                                    Інтегрований урок

 Українська мова (розвиток зв’язного мовлення)  і  образотворче мистецтво

в 4 класі   на тему :

«Написання переказу «Весна іде». Творче допрацювання малюнка «Весна» »

 

 

 

 

                                                                                                                  

                                                                                                                   Розробку підготувала  учитель початкових               класів Лясевич Лариса Анатоліївна

 

 

 

                                                                          2020 рік

Тема. Написання  переказу «Весна іде». Творче допрацювання  малюнка «Весна».

Мета. Продовжити роботу над розвитком зв’язного мовлення, написати письмовий переказ «Весна іде», розширити знання учнів про весну, зміни, які відбуваються з її приходом, закріпити мовознавчі знання, збагачувати словниковий запас, творчо допрацювати  над малюнком «Весна»,  прищеплювати навички  роботи,  формувати пізнавальну, інформаційну, соціальну, комунікативну, творчу компетентності.

Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам’ять, творчі здібності, навички співу, музичного слуху.

Виховувати художньо – естетичні почуття, любов до природи.

Обладнання. Комп’ютер, проектор, мультимедійна презентація, барометр настрою, квітка очікувань, кубик, картки із завданнями,  маски звірів, мольберт, малюнки-основи, мікрофон.

 

 

            Хід  уроку

І .Організаційний момент.

1.Створення позитивного настрою.

Приготуйтеся швиденько,

Станьте біля парт рівненько.

Урок наш  розпочинаєм,

Багато нового пізнаєм.

  • Я дуже рада вітати вас на нашому уроці. Сьогодні особливий день – до нас завітали гості. А гостям ми завжди раді. Давайте їх привітаємо.

 

У добрий час

 радо ми вітаєм вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо.

  • Перед вами барометр настрою. Наклейте жовтий смайлик  на той малюнок, який співпадає з вашим настроєм на початку уроку. А в кінці подивимося, чи змінився він.

2. Категорія « Очікування».

- У нас є  «Квітка  очікувань».  Зараз ми визначимо ваші очікування від уроку, а в кінці побачимо, чи справдилися вони.

- Як ви гадаєте, яким буде сьогоднішній урок?

(цікавим, веселим, захоплюючим)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Перегляд уривку  мультфільму.
  • А чому буде присвячений наш урок, скажете самі, переглянувши уривок із мультфільму « Уроки тітоньки Сови». ( Перегляд)
  • Так, чому присвячений?
  • Правильно, весні.
  • Які зміни відбуваються з її приходом?
  • Так, дійсно, весна – прекрасна пора року. Люблять її діти й дорослі: за весняну пісень струмочків, весняний спів птахів, ніжні проліски, килим із шовкової травиці, ласкаве сонячне проміння, повітря, напоєне запахом молодого листя. Все прокидається, народжується, радіє. Природа, ніби зачаровує своєю красою.

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

  • Тема нашого уроку – « Написання переказу «Весна іде». Творче допрацювання малюнка  «Весна»». Сьогодні ми напишемо переказ «Весна іде» і творчо допрацюємо малюнок  «Весна».

ІV.  Основна частина уроку.

  1. Підготовка до подорожі.
  • Пропоную вам вирушити  в подорож, а куди саме, зрозумієте самі.
  • Закрийте очі і послухайте звуки. Після прослуховування скажете, де ми опинилися.

(Слухають звуки лісу).

      -      Так, ми будемо сьогодні подорожувати весняним лісом і зупинятися на зупинках, де нам підготувала завдання сама Весна.

      -      А давайте її покличемо. ( Кличуть: «Весна, завітай до нас»)

     2. Прихід Весни.

Весна.  А ось і я. Весна-красна.

Куди ступаю я – сонце сяє,

 Усе навколо оживає.   

 А ще пробуджую від сну,

 Я нашу землю чарівну.

Учитель. Ой, Весна, Весна, днем красна,

Що ти нам, Весно, принесла?

Весна. Принесла я вам літечко,

Щоб раділо житечко,

Ще й червонії квіточки,

Щоб світилися діточки.

Гляньте, сонечко сміється,

В небі жайворонок вється,

Вється, радісно співає –

Він весну нам сповіщає.

  • Я приготувала для вас в подорожі завдання, але думаю, що ви з ними швидко впораєтеся.

Учитель. А на чому поїдемо?

3.Відгадування загадки.

Не автобус і не віз,

Маю четверо коліс,

Вік з дорогою дружу,

Все по ній кудись біжу. (Автомобіль)

  • Так, на автомобілі. Тоді, вперед, поїхали!

4. Спів пісні.

    - А щоб у дорозі було весело, давайте пригадаємо й заспіваємо пісню «Ой, минула вже зима». (Співають)

    5.Зупинка «Ґронування».

   - А ось  перша зупинка і перше завдання. Давайте його виконаємо!

   - Назвіть фрази, що  спадають вам на думку.                                   

 

                                             - ВЕСНА -

      6. Зупинка «Кубування».

-    Ми під’їхали  до зупинки «Кубування».

  • Зараз я пропоную вам   на галявинці пограти в гру « Кубування» і тим самим закріпити мовознавчі знання та  знання про весну. Працювати будете в групах. Обєднайтеся та оберіть капітана, який буде відповідати. Кожна група обирає колір кубика і виконує  його завдання.

          Жовтий – підібрати до слова  «весна» прикметник.

Зелений – придумати  розповідне речення зі словом  «весна».

Рожевий – скласти речення про весну  з однорідними членами речення.

            Фіолетовий – зі слів скласти прислівя про весну і пояснити.

( Весняний день рік годує).

Синій – назвати перелітніх птахів.

Помаранчевий – підібрати дієслова до слова «весна».

7. Зупинка «Переказ».

- Наступна зупинка – «Переказ».

а)  слухання тексту «Весна іде».

                                                      Весна іде

     Ведмежатко ніяк не могло розібрати, що це таке. А в лісі знали, що то весняні струмки. Значить, весна була вже десь близько за горами. І гори ніби почали коливатися. То сніг на них танув і стікав униз потоками.

      Потім зашуміло щось угорі в блакитнім небі.  Вертали додому гуси з чужих країн. Вони  так раділи! Широко-широко розправляли свої крила і гелготали.

       Як тільки полинули гуси, гори зітхнули радісно. І враз почали витикатися з землі трави.  На деревах повизирали пуп’янки.

       А потім зашаруділо-заграло внизу. То  дзеленькали дзвіночки по череді!                           

                                                                                                      О.Іваненко

                                                                                                       ( 90 слів)

б) аналіз тексту.

- Хто ніяк не міг розібратися?

- Де була весна?

- Хто зашумів угорі?

- Що почало витикатися з землі?

- Що дзеленькало по черзі?

 

в) словникова робота ( робота в парах зі словниками).

- підбір синонімів;

Стікав-  (збігав, спливав, спадав).

Розправляли- (розпрямляли, розпростали,випрямляли).

Радісно- (весело,осяйно, утішно, життєрадісно).

Витикатися- (висуватися, вилазити, вибиватися).

 - визначення лексичного значення слів;

Коливатися- (ритмічно рухатися з одного боку в інший, назад і вперед або зверху вниз).

Полинули- ( легко, плавно полетіли).

Повизирали- (повилазили звідки-небудь, із-за чогось).

Пуп’янки- бруньки, зародки рослини.

г) повторне слухання тексту;

ґ) складання й запис плану тексту (колективно);

                                           Орієнтовний план тексту

 

1.Весняні струмки.

2.Повернення гусей.

3.Прокидання від сну.

4.Дзвіночки по череді.

 

д) усний переказ тексту за планом;

е) орфографічна підготовка;

Широко-широко, ґелґотали, пуп’янки, зашаруділа, заграло, дзеленькали.

є) самостійне написання переказу тексту за планом.

ж) перевірка написаного учнями;

з) вибіркове читання переказів.

8. Зупинка «Відпочинок».

  • Я думаю, що ви вже втомилися.  Нам треба зупинитися і відпочити. А хто нас зустрічає? Та це ж ведмідь та зайчик. Вони зараз проведуть з нами фізкультхвилинку.

                                              Фізкультхвилинка

1,2,3,4,5 –

Будем в лісі крокувать.

Там пташок ми пострічаєм,

Разом з ними політаєм.

Разом з зайцем пострибаєм,

А від вовка – повтікаєм.

Як лисичка, до зайчат підкрадемось,

Перші проліски у лісі знайдемо.

Як ведмедик клишоногий, потанцюєм,

Ледве чутним лісом помандруєм.

 

      V.  Творче перенесення знань і навичок учнів у нові ситуації.

 9. Зупинка «Фарби весни».

- А ми зупиняємося в незвичайному місці. Тут все казково та чарівно. Подивіться, це ж Художник та Лісовичок. Давайте подивимося, чим вони займаються.

             а) інсценізація казки.

     Одного разу задумав намалювати художник Весну. Взяв він до рук пензля і зобразив блакитне небо з сірими хмаринками. На цьому і завершив роботу. Але раптом почув сміх:

  • Ха-ха-ха! Хіба це весна? – засміявся Лісовичок.

Художник замислився і знову взявся за пензлик. Намалював він блакитне небо, сірі хмаринки та ясне-ясне сонечко і зупинився. Але не зупинився Лісовичок. Він голосно закричав:

  • Який ти неуважний! Та хіба це вже весна?

Засумував художник і почав ще раз малювати. Тепер на його картині ожили небо, хмарки, сонечко, заграла веселка, заспівав струмочок. Але й цим не догодив художник Лісовичку. Його голос лунав повсюди: « Це ще не весна! Це ще не весна!» Художник взяв пензля і намалював ще землю. Та тільки встиг подумати, що картина завершена, як з-за спини почув голос:

  • Ти ще не все помітив, мій друже! – сказав Лісовичок.

Тут художник не втримався, з його очей покотилися рясні сльози.

 

  • Любі діти! Як ви гадаєте, що ще забув намалювати художник? (Травичку, дерева, квіти, пташок).  Давайте йому допоможемо.

VІ. Узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.

 

1.Визначення необхідних матеріалів для роботи.

- Що нам буде необхідно для роботи? (Акварельні фарби, пензлик, склянка, вода, малюнок-основа).

2.Повторення правил роботи з акварельними фарбами.

Правила роботи з акварельними фарбами

1.Перед початком роботи акварельні фарби  слід зволожити,щоб вони стали м’якими і легко бралися на пензлик.

2.Не слід змішувати декілька кольорів.

3.Не треба користуватися білою фарбою.

4.Не домішувати багато чорної фарби.

 

3.Інструктаж учителя.

  • Покладіть перед собою малюнок-основу.
  • Подумайте, що ще забув домалювати Художник і допрацюйте малюнок.

4.Творча робота в парах.

      5.Виставка робіт.

      - Хто виконав завдання до кінця?

      - Яка робота подобається найбільше?

      - Чому?

      - Кому треба ще допрацювати?

 

VІІ.  Підсумок уроку.

10. Зупинка «Завершення».

- Молодці! Всі завдання чарівної Весни виконали. Наша подорож підійшла до кінця. Час повертатися до нашого класу. Поїхали!

1.Бесіда ( за технологією «Мікрофон»).

- Чи сподобався вам урок?

- Якими зупинками подорожували?

- Що особливого запам’яталося?

- Яку б оцінку поставили собі? А вчителеві?

2. Підведення підсумків очікування та настрою.

- Наклейте рожевий смайлик  на ту картину, яка співпадає з вашим настроєм у кінці уроку.

- Чи справдилися ваші очікування від заходу?

VІІІ. Оцінювання.

ІХ.  Домашнє завдання.

  • Пропоную вам удома скласти сенкан «Весна».

 

( Звучить музика).

1 учень. Весна – це тепло, блакитне небо, яскраве сонечко.

2 учень. Весна – це перші квіти, зелена травичка, зелені листочки на кущах і деревах.

3 учень. Весна – це теплий дощик, веселі пісні пташок. Це перший грім і перша громовиця.

4 учень. Весна – це  мамине свято, день народження Т.Г. Шевченка, Великдень.

Учитель . Нехай у вас  буде радісний настрій, яскрава посмішка, і у вашому серці  завжди живе весна – тепла, лагідна і квітуча.

  • Я дякую за роботу. Мені було приємно з вами сьогодні працювати. На цьому наш урок закінчений.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2020
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку