Мета даної презентації: формувати вміння відрізняти пряму мову від слів автора в реченнях з прямою мовою; правильно інтонувати речення з прямою мовою; розвивати вміння будувати речення з прямою мовою; виховувати інтерес до минулого рідного краю, його мови, до оберегів українського народу, зокрема до хати.
Формувати вміння відрізняти пряму мову від слів автора в реченнях з прямою мовою. Правильно інтонувати речення з прямою мовою. Розвивати вміння будувати речення з прямою мовою. Виховувати інтерес до минулого рідного краю, його мови, до оберегів українського народу, зокрема до хати. Цілі уроку Навчитися:
Прочитайте речення. Чи ту саму думку висловлено в обох реченнях? Чи однаково її передано?1. Козаки-запорожці говорили: «Наша хата небо хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена!»2. Козаки-запорожці говорили, що їхня хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена». Подумай
Раз мені казала мати: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг»(М. Хоросницька). «Ой, яка чудова українська мова!» – захоплено писав український поет Олександр Підсуха. Дмитро Білоус вигукує: « Ти наше диво калинове, кохана материнська мово!». «Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра. Пояснювальний диктант
Перебудувати подані складні речення на речення з прямою мово. Записати, правильно вживаючи розділові знаки. Дідусь казав онучці, що від теплого слова і лід розмерзається. Матір повчала доньку, що з пісні слова не викидають і свого не вставляють. Батько попросив, щоб син не кидав слова на вітер. Українці стверджують, що птицю пізнати по пір`ю, а людину по мові. Робота в групах. Творче моделювання
Спишіть,вставте пропущені букви. Речення з прямою мовою підкресліть. «Зроби хату з л..боди, а в чужую не в..ди», - вимагала молода дружина від ч..л..віка. «Своя мазанка лі..ше від чуж..ї світлиці», – відм..вляв дід онукам… І м..лода господиня, і ст..рий гречк..сій вважали по-справжн..ому рідним, надійним і зат..шним житлом лише свою особисту ос..лю. Вони слушно казали: « Ч..я хата, того й правда» (За В. Супруненком). Поміркуй
Скласти і записати речення з прямою мовою, використовуючи прислів`я про рідний край, домівку. Довідка (для слабких учнів): Своя краса – своя й правда. Хоч і в брата, та не своя хата. Кожному мила своя сторона. За рідний край хоч помирай. Добре тому, хто в своєму дому. Кожен край має свій звичай. Завдання з адаптацією