Презентація з української мови для 5 класу на тему: "Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові"

Про матеріал

Мета даної презентації: формувати вміння відрізняти пряму мову від слів автора в реченнях з прямою мовою; правильно інтонувати речення з прямою мовою; розвивати вміння будувати речення з прямою мовою; виховувати інтерес до минулого рідного краю, його мови, до оберегів українського народу, зокрема до хати.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові Урок з української мови в 5 класіПідготувала. Каменська Л. В.,учитель української мови та літератури. Ганно-Опанлинського НВК І-ІІІ ст. Приазовської районної ради. Запорізької області

Номер слайду 2

Формувати вміння відрізняти пряму мову від слів автора в реченнях з прямою мовою. Правильно інтонувати речення з прямою мовою. Розвивати вміння будувати речення з прямою мовою. Виховувати інтерес до минулого рідного краю, його мови, до оберегів українського народу, зокрема до хати. Цілі уроку Навчитися:

Номер слайду 3

Я всіх питав із щирою душею:«Яку ви любите найбільше мову? »І всі відповідали: «Ту, що нею. Співала рідна мати колискову». Д. Білоус. Епіграф уроку:

Номер слайду 4

«На уроці я хочу навчитись…»«Мікрофон» Закінчіть речення:

Номер слайду 5

Прочитайте речення. Чи ту саму думку висловлено в обох реченнях? Чи однаково її передано?1. Козаки-запорожці говорили: «Наша хата небо хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена!»2. Козаки-запорожці говорили, що їхня хата небом крита, землею підбита, вітром загороджена». Подумай

Номер слайду 6

Раз мені казала мати: «Можеш мов багато знати, кожну мову шанувати, та одну із мов усіх щоб у серці ти зберіг»(М. Хоросницька). «Ой, яка чудова українська мова!» – захоплено писав український поет Олександр Підсуха. Дмитро Білоус вигукує: « Ти наше диво калинове, кохана материнська мово!». «Той лиш пошани достоїн, хто мову шанує свою», - підкреслював Володимир Сосюра. Пояснювальний диктант

Номер слайду 7

Перебудувати подані складні речення на речення з прямою мово. Записати, правильно вживаючи розділові знаки. Дідусь казав онучці, що від теплого слова і лід розмерзається. Матір повчала доньку, що з пісні слова не викидають і свого не вставляють. Батько попросив, щоб син не кидав слова на вітер. Українці стверджують, що птицю пізнати по пір`ю, а людину по мові. Робота в групах. Творче моделювання

Номер слайду 8

Спишіть,вставте пропущені букви. Речення з прямою мовою підкресліть. «Зроби хату з л..боди, а в чужую не в..ди», - вимагала молода дружина від ч..л..віка. «Своя мазанка лі..ше від чуж..ї світлиці», – відм..вляв дід онукам… І м..лода господиня, і ст..рий гречк..сій вважали по-справжн..ому рідним, надійним і зат..шним житлом лише свою особисту ос..лю. Вони слушно казали: « Ч..я хата, того й правда» (За В. Супруненком). Поміркуй

Номер слайду 9

Скласти і записати речення з прямою мовою, використовуючи прислів`я про рідний край, домівку. Довідка (для слабких учнів): Своя краса – своя й правда. Хоч і в брата, та не своя хата. Кожному мила своя сторона. За рідний край хоч помирай. Добре тому, хто в своєму дому. Кожен край має свій звичай. Завдання з адаптацією

Номер слайду 10

Розмежувати речення. Поставити розділові знаки. Випрала мати сорочку і каже малому Андрійкові неси синку повісь на сонці хай сохне вернувся через хвилинку Андрій в хату з сорочкою чому ж ти не повісив питає мати не дістав до сонця відповів Андрій. Відредагуй

Номер слайду 11

Випрала мати сорочку і каже малому Андрійкові: «Неси, синку, повісь на сонці, хай сохне». Вернувся через хвилинку Андрій в хату з сорочкою. « Чому ж ти не повісив ?» – питає мати. «Не дістав до сонця», - відповів Андрій. Записати схеми двох останніх речень. Перевір

Номер слайду 12

Що таке пряма мова і слова автора?Як інтонуються речення з прямою мовою після слів автора? Перед словами автора?Як ставляться розділові знаки в реченні з прямою мовою після слів автора? Перед словами автора? Бліц - опитування

Номер слайду 13

«На уроці я навчився…»«Я дізнався…»«Я зрозумів…»«Я переконався…»Рефлексія

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Селевко Віра Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Колесниченко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
8733
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку