Презентація з української мови для 8 класу на тему: "Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Правильне інтонування речень різних видів"

Про матеріал

Презентація на заявлену тему, мета якої - поглибити й систематизувати знання учнів про види речення за метою висловлювання, про окличні речення; розвивати вміння спостерігати над мовним матеріалом; формувати загальнопізнавальні вміння розпізнавати види речень за метою висловлювання, окличні речення, правильно їх інтонувати; розвивати творчі вміння побудови речення, різних за метою висловлювання, окличні речення, правильно вживати розділові знаки.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Види речень за метою висловлювання. Окличні речення. Правильне інтонування речень різних видів. Урок з української мови в 8 класіПідготувала. Каменська Л. В.,учитель української мови та літератури. Приазовської районної ради Запорізької області

Номер слайду 2

поглибити й систематизувати знання учнів про види речення за метою висловлювання, про окличні речення;розвивати вміння спостерігати над мовним матеріалом;формувати загальнопізнавальні вміння розпізнавати види речень за метою висловлювання, окличні речення, правильно їх інтонувати;розвивати творчі вміння побудови речення, різних за метою висловлювання, окличні речення, правильно вживати розділові знаки. Цілі уроку

Номер слайду 3

Розділові знаки – це як нотний знак,Вони твердо тримають текстІ не дають йому розсипатись. К. Паустовський. Епіграф до уроку:

Номер слайду 4

Що вивчає синтаксис?Яка роль словосполучень у мовленні?Які сполучення слів не утворюють словосполучення?Що таке речення?Яка роль речення у мові?Що вивчає пунктуація?Які ви знаєте види речень за метою висловлювання?Актуалізація опорних знань

Номер слайду 5

Маленька, а реченнями командує. (.)Що за знак – стрункий, мов пис, він над крапкою завис, спонука до поклику, хто ж бо він? (!)Він після речення вмостився, Схожий на гачок. Він нас примушує питати, А сам ні пари з уст – мовчок. Що це таке? (?)Читання і відгадування загадок

Номер слайду 6

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}РозповідніПитальніСпонукальніМістять в собі розповідь про щось, повідомлення. Містять запитання, на яке передбачається відповідь, або запитання, яке не вимагає відповіді. Містять вимогу, наказ, прохання, заклик, пораду, побажання тощо. Облягають небо хмари. В сірій мряці гай. (С. Черкасенко)Може,справді, і нам вже треба якоритись на спокій? Почекайте. А як же небо? (Б. Олійник)Люби життя, люби людей, природу. А кривду кинь у забуття, мов камінь в тиху воду. ( Б. Лепкий)Таблиця «Види речень за метою висловлювання»

Номер слайду 7

Силу звучання голосу (гучність);Темп читання (швидкість);Паузи (зупинки);Зміну висоти тону.Інтонація враховує:

Номер слайду 8

Схема-опора «»Інтонування речень»

Номер слайду 9

Прочитайте речення з правильною інтонацією. Простежимо

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ОкличніНеокличніЄ окличними,якщо виражають емоційні переживання мовця або його емоційне ставлення до того, про що в реченні йдеться. Не виражають особливих емоційних переживань мовця. Погляньте! Погляньте! Яка благодать!Дивіться! Метелики з небес летять! (Олександр Олесь)Погляньте, погляньте , яка благодать; метелики з неба летять і летять. (Олександр Олесь) Таблиця «Види речень за емоційним забарвленням»

Номер слайду 11

Перебудувати речення. Записати в зошиті: спонукальне – на питальне, питальне – на спонукальне. Фотографії, рушники – родинна реліквія. Даруйте на щастя вишиваний рушник. Чи ви прислухаєтесь до порад батьків?Спостереження над новим матеріалом

Номер слайду 12

Визначити вид речень за емоційним забарвленням: Треба дбати про честь своєї родини!Учися поважати думку іншого!Слухайся бабусиних порад. Даруйте батькам радість!Скільки шляхів-доріг відкрито кожному!Будь сміливим, допитливим, спостережливим. Коментоване письмо

Номер слайду 13

Визначте межі речень. Поставте потрібні розділові знаки. Україна моя Батьківщина тут живуть люди яких я люблю тут мої батьки моя родина мої друзі що таке рідна країна чим вона особлива чому вона найкраща для мене Україна це священна історія мудрі літописці Київ священний дзвін козацьких шабель незалежність я народилась на українській землі Україна – це неосяжна природа плодючі чорноземи тополя у волошковому полі калина у дворі Україна – це все, що навколо мене усе чим живу й про що мрію. Відредагуй

Номер слайду 14

Україна – моя Батьківщина. Тут живуть люди, яких я люблю. Тут мої батьки, моя родина, мої друзі. Що таке рідна країна? Чим вона особлива? Чому вона найкраща для мене? Україна – це славетна історія, мудрі літописці, Київ, священний дзвін козацьких шабель, незалежність. Я народилася на українській землі. Україна – це чарівна природа, високі гори й неосяжні степи, плодючі чорноземи, тополя у волошковому полі калина у дворі. Україна – це все, що навколо мене, усе, чим я живу й про що мрію. Перевір написане

Номер слайду 15

Що вивчали сьогодні на уроці?Які речення бувають за метою висловлювання?Які – за інтонацією?Бліц - опитування

Номер слайду 16

« На уроці я навчився…»«Я дізнався…»« Я зрозумів…»«Я переконався…»Рефлексія

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
1900
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку