Зміст Вправи, що сприяють розвитку СІАльтернативне, креативне мислення. Вміння переконувати. Вправи «Дай будьласка» «Вийди зі шкаралупи»Інтуіція: «Правдиві слова - правдивий голос?»Соціальні ролі і відповідальність: «Дитина-дорослий-батько»Деталізація і визначення суттєвого. Робота з рекламою. Соціальні ролі – ранжування і структуризація у міні-соціуму. Виділення суттєвих умов зі зміною акцентів важливості : «Люди і ролі»Співпраця: на рівних. Вправа «Орігамі»Емоційний інтелект – читаємо по обличчу. Вправа «Пантоміма»Вміння аналізувати ситуацію та прогнозувати подальші події.
Вправи «Дай, будьласка» «Вийди зі шкаралупи» Учасник стає в окреслене коло (всі по черзі мають побувати в колі) Задача решти учасників виманити його з цього кола, використовуючи для переконання будь-які аргументи. Наприклад, торгуватись, пропонувати чи обіцяти щось натомість. Один з учасників тримає в руках «Скарб»Задача решти учасників змусити віддати його, використовуючи різні аргументи. Не заборонені ніякі методи (в межах пристойного)
Вправа «Правдиві слова – правдивий голос?»Завдання: сказати фразу (речення) з інтонацією (і виразом обличчя), яка не відповідає змісту слів (чи абсолютно протилежна змісту)Решта учасників вирішують: що більш переконливе – слова чи інтонація. P. S. Завдання творче: учасники самі придумують і фразу і настрій
Вправа. Дитина - дорослий - батько. Троє учасників займають свої місця – кожен має виконувати свою роль (дитина, дорослий, батько)Решта учасників пригадують якісь події (життєві ситуації) і розповідають«Актори» після розповіді мають висловити своє відношення до ситуації у відповідності зі своєю роллю (прокоментувати)Дитина – як дитина. Дорослий помірковано як належить дорослому. Батько – як належить батькам
Формат картинки (довжина, ширина, форма)Скільки планів взято. Що на передньому, що другому, третьому,…Інтер'єр: в приміщенні, на природі, …Яка пора року (погода)Скільки кольорів задіяно. Скільки живих і неживих об'єктів Які (скільки) символи Які матеріали використані (метал, дерево,…) – чого більше. Скільки слів і якою мовою (чому цією мовою)Скільки іменників, прикметників, дієслів, …Скільки повноцінних речень. Скільки літер в словах. Скільки голосних, приголосних. Який шрифт. Колір шрифта. З якого ракурса зроблений знімок. Що в фокусі (які предмети)Співвідношення предметів і фону. Скільки предметів. Скільки продуктів (і які) використано. Як вони розташованіЧи гармонійно підібрані кольори Оцініть картинку
Вправа «Люди і ролі»Задача: ранжувати учасників ситуацій за ступенем важливості у відповідності з виконуваною в даний момент роллю визначити всі можливі права, всі можливі обов’язки суб’єктів-учасниківвизначити ієрархію ролей суб’єктів на кожній території яка схема взаємодії учасників схема їх взаємозалежностіступінь відповідальності
Автобус. Ролі: пасажири кондукторводійконтролердепутат, полісмен, дідусь з втратою пам’яті. Зоопарк. Ролі: директор зоопаркукасирдиректор овочебазивідвідувачі (2-3)охоронець балувана дитина. Лікарня. Ролі: пацієнтмедична сестраміністрсанітарка лікардепутателектрик. Кав’ярня. Ролі: відвідувачофіціант поварсантехнік охоронець, директор кав’ярніестрадна зіркавантажникдиректор цирку. Школа. Ролі: учні вчительдиректор президентприбиральницясантехнік садівник лікардепутатповар
ДАВАЙТЕ ПОМІРКУЄМ…Чи можлива така ситуація, коли відбувається зміна ієрархічності ролей, в тих самих ситуаціях, які ми розглядали? Придумайте ситуації (умови) коли кожен з учасників означеної ситуації по черзі посідає перше місце за важливістю виконуваної ролі. Рефрейм до вправи «Люди і ролі»ВСЕ НАВПАКИ