Презентація "Заняття з психологом: розвиток соціального інтелекту підлітків"

Про матеріал
Метою вправ і завдань, представлених в даному матеріалі, є розвиток емоційного і соціального інтелекту підлітків. Їх виконання потребує нестандартного аналітичного мислення, креативного підходу, артистичних навичок, інтуїції, дедукції. Для зручності використання матеріали оформлені у вигляді презентації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Практичні заняття з психологом:«Розвиток соціального інтелекту підлітків»Психолог СЗОШ «Надія» м. Києва Здоровенко Н. В.

Номер слайду 2

Зміст Вправи, що сприяють розвитку СІАльтернативне, креативне мислення. Вміння переконувати. Вправи «Дай будьласка» «Вийди зі шкаралупи»Інтуіція: «Правдиві слова - правдивий голос?»Соціальні ролі і відповідальність: «Дитина-дорослий-батько»Деталізація і визначення суттєвого. Робота з рекламою. Соціальні ролі – ранжування і структуризація у міні-соціуму. Виділення суттєвих умов зі зміною акцентів важливості : «Люди і ролі»Співпраця: на рівних. Вправа «Орігамі»Емоційний інтелект – читаємо по обличчу. Вправа «Пантоміма»Вміння аналізувати ситуацію та прогнозувати подальші події.

Номер слайду 3

Інтелектуальна розминка. Неправильних відповідей не може бути – будь-яке пояснення має право на існування Питання: Чому машина рухається?Чому дерево росте?Чому пташка літає?

Номер слайду 4

Додаткові обставини:постановка питання під іншим кутом. Чому ця машина рухається, а та – ніЧому ця пташка летить, а та – ніЧому це дерево росте, а те - ніСкладаємо список: варіанти пояснень, ранжуємо за значимістю З'ясовуємо: що причина, а що механізм реалізації

Номер слайду 5

Вправи «Дай, будьласка» «Вийди зі шкаралупи» Учасник стає в окреслене коло (всі по черзі мають побувати в колі) Задача решти учасників виманити його з цього кола, використовуючи для переконання будь-які аргументи. Наприклад, торгуватись, пропонувати чи обіцяти щось натомість. Один з учасників тримає в руках «Скарб»Задача решти учасників змусити віддати його, використовуючи різні аргументи. Не заборонені ніякі методи (в межах пристойного)

Номер слайду 6

Вправа «Правдиві слова – правдивий голос?»Завдання: сказати фразу (речення) з інтонацією (і виразом обличчя), яка не відповідає змісту слів (чи абсолютно протилежна змісту)Решта учасників вирішують: що більш переконливе – слова чи інтонація. P. S. Завдання творче: учасники самі придумують і фразу і настрій

Номер слайду 7

Вправа. Дитина - дорослий - батько. Троє учасників займають свої місця – кожен має виконувати свою роль (дитина, дорослий, батько)Решта учасників пригадують якісь події (життєві ситуації) і розповідають«Актори» після розповіді мають висловити своє відношення до ситуації у відповідності зі своєю роллю (прокоментувати)Дитина – як дитина. Дорослий помірковано як належить дорослому. Батько – як належить батькам

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Що ви бачите?Оцініть кожен товар як продукт. Яке місце і роль цього продукту?Що буде без нього?Що втратимо без нього?Віднесемо його до життєво необхідних продуктів?Чому?Які товари потребують реклами? Які – ні?Чому?

Номер слайду 10

Формат картинки (довжина, ширина, форма)Скільки планів взято. Що на передньому, що другому, третьому,…Інтер'єр: в приміщенні, на природі, …Яка пора року (погода)Скільки кольорів задіяно. Скільки живих і неживих об'єктів Які (скільки) символи Які матеріали використані (метал, дерево,…) – чого більше. Скільки слів і якою мовою (чому цією мовою)Скільки іменників, прикметників, дієслів, …Скільки повноцінних речень. Скільки літер в словах. Скільки голосних, приголосних. Який шрифт. Колір шрифта. З якого ракурса зроблений знімок. Що в фокусі (які предмети)Співвідношення предметів і фону. Скільки предметів. Скільки продуктів (і які) використано. Як вони розташованіЧи гармонійно підібрані кольори Оцініть картинку

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Вправа «Люди і ролі»Задача: ранжувати учасників ситуацій за ступенем важливості у відповідності з виконуваною в даний момент роллю визначити всі можливі права, всі можливі обов’язки суб’єктів-учасниківвизначити ієрархію ролей суб’єктів на кожній території яка схема взаємодії учасників схема їх взаємозалежностіступінь відповідальності

Номер слайду 13

Автобус. Ролі: пасажири кондукторводійконтролердепутат, полісмен, дідусь з втратою пам’яті. Зоопарк. Ролі: директор зоопаркукасирдиректор овочебазивідвідувачі (2-3)охоронець балувана дитина. Лікарня. Ролі: пацієнтмедична сестраміністрсанітарка лікардепутателектрик. Кав’ярня. Ролі: відвідувачофіціант поварсантехнік охоронець, директор кав’ярніестрадна зіркавантажникдиректор цирку. Школа. Ролі: учні вчительдиректор президентприбиральницясантехнік садівник лікардепутатповар

Номер слайду 14

ДАВАЙТЕ ПОМІРКУЄМ…Чи можлива така ситуація, коли відбувається зміна ієрархічності ролей, в тих самих ситуаціях, які ми розглядали? Придумайте ситуації (умови) коли кожен з учасників означеної ситуації по черзі посідає перше місце за важливістю виконуваної ролі. Рефрейм до вправи «Люди і ролі»ВСЕ НАВПАКИ

Номер слайду 15

Вправа «Орігамі»Парна робота – двоє працюють над однією фігуркою орігаміДля роботи використовуємо одну руку (друга зафіксована в дружньому рукопотисканні)Використовуючи інструкцію кожна пара згортає лист паперу до утворення фігурки. Фінальний штрих – малюємо мордочку

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Вправа «Пантоміма»Подивіться на вираз обличчя людини. Повторіть його (старанно)Скажіть за неї те, що вона могла б сказати в цей момент. Здогадайтесь: що вона відчуває, якій в неї настрій

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Прогнозованість життєвих ситуацій. P. S.

Номер слайду 30

Розуміння ситуації: що відбувається?

Номер слайду 31

Помітили дим, що йде від кавоварки?Співвіднесіть активність людей з відсутністю кави…

Номер слайду 32

Що буде далі і чому?Чи однакова реакція на відпустку всіх працівників?

Номер слайду 33

Хто пішов у відпустку?

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Озвучте думки. Що сталося?Чому?

Номер слайду 36

Опишіть ситуацію. Озвучте думки дівчини. Яка причина так говорити?Що робити?Що може бути далі?

Номер слайду 37

Продовження…Опишіть ситуацію. Озвучте думки дівчини. Думки кота. Чому так?

Номер слайду 38

Прийміть вітання: ви підвищили рівень свого соціального інтелекту! Подальших успіхів!

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 березня 2023
Переглядів
453
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку