Аспекти ефективності сучасного уроку які залежать від учителя. Сучасний урок+ вчитель. Сучасні педагогічнітехнології Уміння спілкуватися з учнями. Знання їх вікових особливостей. Ситуація успіхуІнтерактивні форми роботи Відчувати проблеми. Толерантність Креативність. Любов до учнів. Співпраця. Педагогічна майстерність Якісна методична підготовка. Знання методів
Педагогічні технології:технологія традиційного навчання ;технологія проблемного навчання ; ігрові технології ; технологія особистісно-зорієнтованого навчання ; технологія розвивального навчання; Інформаційно-комунікаційна технологія навчання;технологія розвитку критичного мислення ; технологія програмного навчання ; технологія інтерактивного навчання ;проектна технологія ; технологія модульного навчання ; технологія колективного творчого навчання;
Інформаційні технології - це сукупність інформаційних процесів з використання засобів обчислювальної техніки, що забезпечують швидкий пошук інформації, доступ до джерел інформації. Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) - це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.
Інформаційно-комп’ютерні технології навчання дають відповіді на запитання: Як організувати в комп’ютерному середовищі навчальний процес з урахуванням специфіки конкретної навчальної дисципліни, навчальних та практичних цілей, які засоби ІКТ і як використовувати, яким змістом їх наповнити, як контролювати їх якість.
Корисна статистика Людина запам’ятовує лише: 10 % з прочитаного; 20 % з почутого; 30% з побаченого. Якщо людина чує та бачить, рівень запам’ятовування підвищується до 50 %. Якщо чує, бачить, а потім обговорює, то і до 70%. Використання аудіовізуальних засобів до того ж скорочує на 40% необхідний для навчання час і на 20% збільшує обсяг засвоєної інформації.
засоби реалізації інформаційних технологій на уроці фізики Серед величезного різноманіття навчальних мультимедійних систем умовно можна виокремити засоби, які є найбільш ефективними:комп’ютерні тренажери;автоматизовані навчальні системи; навчальні фільми;мультимедія-презентації;відеодемонстрації.style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type
Переваги використання комп’ютерних технологій:∙ індивідуалізує навчання;∙ підвищує мотивацію та пізнавальну активність;∙ розвиває творчі здібності;∙ підвищує ефективність засвоєння матеріалу;∙ інтенсифікує процес навчання;∙ стимулює інтерес учнів як до знань, так і до процесу їх отримання;∙ дає можливість відтворити за короткий час значний за обсягом матеріал;∙ викликає в учнів нові образи.
Недоліки та можливі труднощі застосування комп’ютерних технологій: наявність психологічного бар’єра в педагога щодо використання нових технологій;недостатня обізнаність учителів щодо роботи з комп’ютером;невміння вчителя організувати власну діяльність та діяльність учнів на уроці; додаткові витрати часу на підготовку до уроку.немає комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів. не всі вчителі відводять час для вивчення можливостей Інтернету.недостатня матеріальна база в школі
Power. Point -для програма для створення мультимедійних презентацій дає величезні можливості для розвитку учнів, формуючи важливі у сучасних умовах життя навички:- критичне осмислення інформації;- виділення головного в інформаційному повідомленні;- систематизація та узагальнення матеріалу;- грамотне представлення поданої інформації.
Slide. Dog. Slide. Dog - це не редактор презентацій в чистому вигляді, до яких звикли в Power. Point або Keynote. Ви не зможете створити в ньому слайди, але з його допомогою можна зробити зручний плейлист з усього контенту, який ви показуєте при виступі. Презентації в Power. Point і Keynote, PDF файли, Prezi, відеоролики, зображення і веб-сторінки можна злити в одну презентацію, розташувавши інформацію в необхідному порядку
Projeqt. Схожий на Slides інструмент по своїй адаптованості в діджитал-середовище та використання всілякого контенту з Інтернету. У Projeqt присутній вставка практично будь-якого інтерактивного елементу з веба, оживляючого презентацію: аж до живої RSS-стрічки, карти із Google, онлайн-опитування, відео з Youtube або музики з Sound. Cloud. Як і Slides, програма дозволяє створювати «багатошарові» презентації з навігацією в яку завгодно сторону, сприяючи сторітеллінгу.
Комп’ютерне тестування - це самоперевірка та самореалізація, добрий стимул для навчання, спосіб навчальної діяльності та самовираження учнів. Навчальні тести- використовуються з метою тренування і відпрацювання знань та умінь учнів з певної теми. Контролюючі тести- використовуються для контролю знань учнів
Недоліки впровадження ІКТ Мозаїчна культура Кліпова свідомість. Мозаїчна культура формується на основі множинності взаємодіючих, але не утворюючих цілісності сукупності знань. Ця культура – є продуктом щоденного впливу великого потоку різноманітної інформації, яку людина засвоює через ЗМІ. «Ми залишаємось на поверхні явищ, отримуючи випадкові враження, не докладаючи ані сил критичних суджень, ані розумових зусиль».
Під впливом комп’ютерних технологій формується особливий тип мислення, «кліпова» свідомість, кількість людей з «кліповим» (фрагментарним, мозаїчним, піксельним, колажним, калейдоскопічним) мисленням швидко збільшується та підходить до критичної точки, після якої почнуться незворотні зміни у свідомості інших людей та суспільстві в цілому. Кліпове мислення призводить до: масового синдрому розладу уваги; втрати бажань пізнання нового; знищення потреби та здатності до творчості, чому сприяє постійне використання вторинної інформації на рівні її переробки та комбінування; роздробу в бажаннях та вчинках; невідповідності образу думок образу життя; зниженню здатності до аналізу та синтезу; «віртуальної наркоманії»