Мета: Узагальнити знання учнів, розвивати музичну пам'ятьі кмітливість, інтелектуальну гнучкість. Виховувати інтерес та любов до музики, естетичні смаки
Обладнання: роздаткові картки командам з прислів’ями про музику, комп'ютер, презентації Microsoft PowerPoint*, портрети композиторів.
ПЛАН ЗАХОДУ
Вчитель: Добрий день, шановні гості та учні! Сьогодні вас усіх зібрала в цей зал ЇЇ величність Музика!
Музика – невід’ємна частина людського життя. Без неї людина не проводить жодного дня. Ми її чуємо всюди: по радіо, по телебаченню,ми чуємо музику природи… Музика, яка наповнює наші серця щоденно. Музика не відразу стала такою, якою ми чуємо її зараз. Багато тисяч років пройшло, перш ніж з'явились ораторії та симфонії, кантати та сонати, сучасні пісні та рок-музика. Ви знаєте чимало музичних творів, пісень, композиторів.
Отже, зустрічайте команди!
Вчитель: А тепер дозвольте оголосити наше справедливе журі:
Вчитель: Отже, для початку визначимо порядок виступу команд. Команди отримують конверти з однаковими прислів'ями про музику. Але прислів'я треба скласти з слів, що знаходяться в конвертах. Яка команда перша впорається з завданням – та перша й почне, а за першість отримує ще 1 бал.
( під музику складають прислівя)
Прислівя
1. Бідний пісні співає, а багатий тільки слухає.
2. Весело співається – весело й прядеться.
3. Бесіда дорогу скорочує, а пісня - роботу.
4. Співай пісню той у кого голос гарний.
- Дорогі гості, запрошуємо Вас на “Турнір знавців музики” між 6 класами.
У нас є дві команди у складі 6 учнів кожна, а також члени журі , які виставлятимуть бали за конкурси.
Тож розпочинаємо змагання! Кмітливих і розумних, винахідливих і сміливих запрошуємо прийняти участь у турнірі!
Сьогодні ви будете перевіряти свої знання, розум, швидкість реакції. Наш турнір буде проходити за олімпійською системою. Що це означає? У випадку невдачі команді доведеться зберігати олімпійський спокій. Отже, розпочинаємо!
Відбувається презентація команд. Кожна з них представляє свої назву, девіз та емблему
Чудово! Ми познайомилися з нашими неперевершеними учасниками. Не станемо тягнути час і розпочнемо.
1 Конкурс «Розминка».
Необхідно виділити ноти в словах. Наприклад: дорога, мімоза,...
Парасолька, Міф, Маляр, Посольство, Ремісник, Сіно, Доручення, Клякса, Міліція.
Фасоль, Домовий, Факт, Рекорд, Мішень, Валянок, Вареник, Сіль, Арфа.
2конкурс “ЗАГАДКИ”
Кожна команда дає відповіді на 7 загадок.
Команда «Веселі нотки»
(Скрипка)
Кожне слово вимовляє.
Хоч і має три струни
Та співочі всі вони.
Запитаймо у всезнайка:
- Хто це? Що це?
(Балалайка)
(акорди).
Дріб вибиває, дітей збирає.
(Барабан)
А інших туди зазиває. (Дзвін)
Є і струни, і педаль.
Хто ж він є?
Безперечно, це – знайомий наш ...
(Рояль)
(гімн).
Команда «Музиканти»
В майстерні робилась,
А в руках заспівала
(скрипка)
І проворні пальці, -
Любо її слухають
В лісі на галявці
(Сопілка)
Привітним, як сонця тепло золотаве.
Буває він грізним, як той ураган.
Він – флейти нащадок,
Славетний - ...
(Орган)
Є місце на столі обідньому
(тарілки)
Педалі жовтим золотом горять…
Мене з собою не внесеш у футлярі.
З могутнім форте, ласкавим піано,
І тому є той надзвичайно правий,
Хто називає нас… (фортепіано)
В арії вражає нас,
Сильний, як могутнє море,
Чоловічий голос…
(бас)
Вкладає в музику відкриту,
Це Моцарт, Лисенко, Ревуцький,
Чайковський. Хто він? …
(Композитор)
Вікторина «Віночок українських пісень»
Виберіть серед запропонованих варіантів продовження пісенного куплету саме той, який, на вашу думку, найбільш сюди підходить:
1. Розпрягайте:
а) хлопці коней,
б) дітки поні,
в) араби верблюдів,
г) аборигени кенгуру.
2. Ой, у вишневому садочку, там:
а) соловейко щебетав,
б) ворони каркали,
в) батько кричав,
г) мати не пускала.
3. Дивлюсь я на небо, та й думку гадаю, чому я:
а) сокіл,
б) не сокіл,
в) не орел,
г) не горобець,
д) цю яму раніше не помітив?
4. Чом ти не прийшов:
а) як місяць зійшов,
б) як сонце зайшло,
в) як дощ скінчився,
г) як сусіди кликали.
5. Я ж тебе, милая, аж до хатиноньки:
а) сам на руках донесу,
б) на конях відвезу,
в) проведу,
г) на машині підвезу.
6. Ой, що то за шум учинився? То комар та й на мусі:
а) оженився,
б) причепився,
в) заблудився,
г) покатався.
7. Ой, там, на току, на базарі жінки чоловіків:
а) продавали,
б) даром віддавали,
в) викидали,
г) прочуханки давали.
8. А мій милий чорнобривий
а)Сметани хоче
б)Не хоче поголитись
в)Вареничків хоче
г)Хоче одружитись
9.Ой Марічки, чичері, розчеши мені
а)Бороду
б)Вуса
в)Кучері
г)Волосся
10.Від Києва до Лубен насіяла
а)Маку
б)Конопель
в)Моркви
г)Буряків
3конкурс “ВІДГАДАЙ ПІСНЮ” за мелодією
Вам необхідно вгадати 10 мелодій. Хто вгадає менше всіх, той відповідно отримає менший бал.
Ведучий: Дорогі глядачі, ми вже познайомилися з командами. Тепер час нам звернути увагу й на завзятих капітанів! Для цього ми проведемо наступний конкурс. Готуйтеся, відважні командири!
(Кожний капітан отримує планшет із філвордом, в якому за визначений час необхідно знайти якомога більше слів, пов’язаних із музичним мистецтвом)
Скільки вгаданих слів – стільки й балів.
Поки капітани розгадують кросворд, вчитель проводить гру з вболівальниками.
Відповіді:
Гра з глядачами
Ведучий: (до глядачів). Поки капітани намагаються продемонструвати свої інтелектуальні здібності, ми з вами не будемо відставати. Я показуватиму зображення інструмента, а ви скажете мені, що це.
Хвилинка відпочинку
5 конкурс "ПАЗЛ” ПОРТРЕТ КОМПОЗИТОРА
6конкурс “КАРАОКЕ”
Ведучий. Отже, наш музичний турнір завершився. Усі учасники з гідністю витримали запропоновані випробування. Велика подяка всім, хто брав участь у турнірі й уболівав за команди! Тож, підіб’ємо підсумки турніру… , а поки судді підбиватимуть підсумки наші гравці виконають пісню.