Передумови успіху в школі: 1.емоційне і фізичне здоров'я;2. соціальні навички; 3.когнітивно-лінгвістичні здібності (вміння сприймати інформацію, репрезентувати її у свідомості, перетворювати її у знання й використовувати у навчальному процесі.). Емоційне благополуччя та соціальна компетентність створюють міцну основу для нових пізнавальних здібностей, а разом вони являють собою фундамент, який складає основу людського розвитку.
Номер слайду 3
Мозок дитини(незавершеність розвитку кори головного мозку). ОСНОВНІ ПОЛОЖЕННЯ: Мозок людини зростає і розвивається, тільки перебуваючи постійно в роботі. Фізичний розвиток відіграє важливу роль в дозріванні мозку і рухового інтелекту. До досягнення дитиною 5 років його мозок сам налаштований на отримання нових знань, не виникає потреби додатково мотивувати дитину до цього.
Номер слайду 4
Мислення дошкільника - образне, наочно- дієве. Складнощі вільної регуляції сприйняття (помилки при роботі за інструкцією, погано розрізняють дрібні предмети)Мимовільне запам'ятовування. ( Те що цікаве.)Увага – 10-15 хвилин. Пізнавальні мотиви нестійкі та ситуативні. Слабко розвинута моторика руки. Слабка довільність поведінки (емоційна нестабільність, бурхлива реакція, швидка зміна настрою і невміння оцінити можливі наслідки своїх вчинків.) Переважає процес збудження над процесом гальмування. Недостатньо сформована центральна нервова система пояснюється неточністю рухів дитини під час письма або малювання, невміння відразу припинити свою роботу за сигналом педагога. Оцінка діяльності сприймається, як оцінка особистості. Швидка виснажуваність нервової системи, підвищена стомлюваність. Відсутність страху, незалежність (підвищена збудливість нервової системи, незадоволеність домашнім життям або надмірна строгість вчителя)Егоцентрист (любить, щоб звертали увагу лише на нього). Портрет першокласника. Шестирічний першокласник за рівнем свого психічного розвитку залишається дошкільником!!!!!!
Номер слайду 5
Відмінності між дівчатами і хлопцями. Темпи фізичного розвитку. Пристосування до обставин. Відчуття перевтоми. Потреба у фізичній активності.
Номер слайду 6
Методи роботи. Формування довільної уваги (емоційний вплив, зацікавленість новизною, яскравість , гра. )Формування поведінки на уроці через емоційну зацікавленість. Вербальні методи навчання (дидактична розповідь, обговорення ,інструктування, супровідне пояснення, вказівки та команди, словесна оцінка, самопромовляння, самонакази, самоаналізи, самонавіювання, психорегулювання. Наочні методи навчання (демонстрація виконання вправ, малюнків, плакатів, фотокарток, схем, макету, кіно та відео демонстрація, заданий ритм метронома, відтворення правильної траєкторії рухів, використання символічних орієнтирів ). Також немає сенсу гасити гіперактивність такої дитини дисциплінарними заходами, можна викликати ще бурхливішу реакцію.
Номер слайду 7
Дитині необхідно надавати доступну, чітку інформацію. Дитині мало знати тільки факти, вона повинна вміти застосовувати їх в житті, користуватися ними. Велике навантаження на мозок малюка може привести до негативних наслідків у вигляді психічних розладів, перепадів настрою, відсутність апетиту, проблем в спілкуванні, підвищеної тривожності, вразливості, чутливості. Необхідно, щоб навчання відповідало віку дитини. Якщо дитина не вчиться самостійно знаходити інформацію, допитливість притупляється. Потрібно задіювати всі органи чуття. Неможливе механічне запам’ятовування слів під час навчання читання. Якщо дитині в тексті зустрінуться незнайомі слова, він не зможе його прочитати і зрозуміти зміст прочитаного. Активна ігрова діяльності, в якій дитині найпростіше засвоїти нову інформацію. Важливе спілкування з дорослими, адже це вік сприйняття етичних норм, формування власної моделі поведінки в суспільстві.. Якщо не дотримуватись цих методів - це може привести до відсутності у дитини бажання займатися тим, що йому не цікаво або погано виходить
Номер слайду 8
Кризисні періоди:перші 4-6 тижнів ( вересень, жовтень) ;середина грудня; тиждень після канікул; середина березня;кризис 7 років.
Номер слайду 9
Показники: Не може вимовляти слова, складати речення, не розуміє словесну інструкцію, не розвинуті психічні процеси,збудженість нервової системи, активність, імпульсивність, порушення причино – наслідкових зв'язків, порушення рухів та ін.1. Затримка мовлення; 2. Затримка психічного розвитку (ЗПР)3. СДВГ (гіперактивні діти)
Номер слайду 10
Команда супроводу дитини : вчитель, помічник вчителя, т’ютер, психолог, логопед, дефектолог. ПІДКАЗКА ВЧИТЕЛЮДопоміжні засоби спілкування : картки, піктограми. Допоміжні засоби для мозжечкової стимуляції: дошка Белгау. Вправи на розвиток рефлексів.
Номер слайду 11
Завдання НУШДобре розуміє власні емоції (самосвідомість). Добре керує власними емоціями (самоконтроль). З розумінням ставиться до емоцій інших людей (соціальне розуміння). Добре справляється з емоціями інших людей (управління взаємовідносинами). Портрет людини з добре розвиненим емоційним інтелектом. Емоційний інтелект – EQ – це показник нашої здатності до спілкування, вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття інших людей.
Номер слайду 12
БАЖАЮ УСПІХІВ!Психолог початкової школи : Гольцева І. М.