Матеріали роботи вчителя математики для підготовки до ДПА та ЗНО 2019/20201. Програма ЗНО з математики2. Графік проведення ЗНО3. Списки учнів (попередні, після реєстрації оновлені)4. Зміст сертифікаційної роботи5. Матеріали ЗНО минулих років (зошити, друковані матеріали, електронні версії) 6. План підготовки до ДПА та ЗНО ( консультації, індивідуальні заняття) 7. Матеріали для проведення повторення.8. Збірники завдань для підготовки до ЗНО (рекомендовані МОН)9. ПРОБНІ ТЕСТУВАННЯ (грудень, лютий, квітень)10. Інформаційні куточки 11. ІНДИВІДУАЛЬНІ КОНСУЛЬТАЦІЇ
ЗНО з математики проводиться уже не перший рік. Якщо дитина приходить у старшу школу, то основна мотивація її навчання – підготовка до участі в ЗНО. Це саме той період, коли молодій людині потрібно визначитися з професійними орієнтирами свого життя. Тому підготовчу роботу з учнями варто розпочинати ще в 10-му класі. Дворічна підготовка - це, дійсно, найоптимальніший варіант Були опрацьовані теми: 1. Обчислення. Арифметичні задачі. 2. Відсотки. 3. Цілі вирази . 4. Дробово-раціональні вирази. 5.Ірраціональні вирази 6. Найпростіші геометричні фігури на площині. 7. Трикутник та його види. 8. Чотирикутники..
Що становить основу підготовки до ЗНО? Формування в учнів вміння проходити екзаменаційні випробування в тестовому режимі. Крім того, потрібно повторювати, систематизувати теорію і головне - напрацьовувати інтуїцію. Адже інтуїція - це робота підсвідомості. Наш мозок як комп'ютер, він не може абсолютно всі напрацьовані «файли» тримати на «робочому столі». Інтуїція повинна спрацювати в потрібний момент під час роботи з тестами на ЗНО. Під час іспиту автоматично повинен з'явитися на «робочому столі» той файл, який зберігався десь в підсвідомості.
Аналіз тестових завдань, запропонованих на зовнішньому незалежному оцінюванні, показує, що деякі з них мають незрозуміле для учнів формулювання. Заміна звичних формулювань умов задач призводять до втрати бажаних балів. Тому під час підготовки учнів до тестування необхідно приділяти увагу вмінню формулювати умови та вимоги до завдань.
Рекомендую учням виконувати тестові завдання із предметних збірників «Інформаційні матеріали» ,які навчають працювати динамічно, дотримуючись визначених часових параметрів, дають можливість практикуватися на бланках відповідей, а також проходити он-лайн тестування на сайті центру оцінювання якості освіти, використовувати архівні матеріали на сайтах, що містять завдання ЗНО минулих років .
Щоб зняти страх перед ЗНО, обов’язково раджу учням брати участь у різних олімпіадах і конкурсах. Це свого роду репетиція . Вона допомагає вкладатися в час, дає стимул повторювати матеріал, вивчати щось нове. Важливу роль у підготовці до ЗНО відіграє"робоча" атмосфера класу. Дуже добре, якщо у класі панує дух здорової конкуренції . Це додатковий стимул для учнів отримати високий результат на тестах.
У ході проведення ЗНО виявилося, що в учнів недостатньо розвинені навички виконувати математичні записи, що призводять до втрати балів завдань з розгорнутою відповіддю (більшою мірою це стосується задач зі стереометрії та завдань з параметрами). Тому вчителям слід проаналізувати критерії оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю та приділяти більше уваги формуванню в учнів математичної культури записів.
Для розвязання завдань відкритої форми необхідно:1. Скласти перелік тем, які необхідно повторити (за програмою ЗНО з математики) 2. Скласти план повторення тем на уроці 3. Виділяти 5-7 хв на повторення ключових моментів кожної теми на уроках 4. Сформувати базу алгоритмів, првил-орієнтирів, опорних тверджень тощо5. Формувати в учнів уміння поділяти задачі будь-якого типу на три етапи: умова, розв'язання, висновок. 6. Додаткові побудови в геометричних задачах обов'язково обґрунтовувати. 7. Формувати вміння поділяти розв'язання задачі на логічні кроки.8. Формувати в учнів уміння правильно записувати відповіді до завдань з урахуванням умови.
Готуючи дітей до ЗНО, рекомендую використовувати таблиці-опори. Така таблиця– це навчальний матеріал кількох параграфів, як правило, однієї теми. Це допомагає учням сформувати повне уявлення про тему, побачити її цілісно, є зразком смислової передачі матеріалу, сприяє розвитку мислення. ЗНО - це не просто іспит, тому підготовка до нього теж повинна бути спеціальною
Після кожного тесту був проведений аналіз помилок.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема. Виконання. Клас1 Множення одночленів 72 Суміжні та Вертикальні кути 73 Графіки елементарних функцій. 7-94 Розвязування нерівностей 95 Дії над векторами 96 Розвязування систем рівнянь 117 Графіки функцій 8,98 Нерівність трикутника 79 Корінь п-го степеня 1010 Розташування прямих та площин у просторі 1011 Дії з алгебраїчними дробами 812 Арифметична прогресія 913 Розвязування задач практичного змісту 8-914 Дії із ірраціональними числами 8,1015 Квадратична функція 916 Призма. Види паралелепіпеда 1117 Тотожні перетворення тригонометричних функцій 9,1018 Розвязування квадратних нерівностей 919 Похідна функції 1020 Розвязування тригонометричних рівнянь 1021 Властивості функцій 9,1022 Алгебраїчні дроби 8-1023 Залежність між сторонами і кутами в трикутнику. Коло 8,924 Конус,циліндр,куля,куб 1125 Кругові діаграми. 6-826 Квадра та властивості 827 Властивості функцій 928 Розвязування задач за допомогою рівнянь 8,929 Вектори на площині. Скалярний добуток векторів 930 Теорія ймовірності 931 Побудова графіків функцій,що містять модуль 932 Піраміда 1133 Розвязування дробово-раціональних рівнянь з параметрами. 11{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема. Виконання. Клас1 Вирази 72 Відрізок 73 Показникові рівняння 114 Теорія ймовірності 9,115 Координати у просторі 106 Властивості функцій 77 Перетворення виразів. Алгебраїчні дроби 88 Кут між двома прямими та січній 79Ірраціональні рівняння 1010 Розташування прямих та площин у просторі 1011 Квадратична функція,її властивості та графік 912 Тотожні перетворення тригонометричних виразів 1013 Арифметична прогресія 914 Логарифм та його властивості 1115 Логарифмічні нерівності 1116 Піраміда 1117 Розвязування квадратних нерівностей 918 Перетворення виразів. Модуль числа 8,919 Розязування практичних задач . Коло . Прямокутник 820 Похідна 1021 Властивості функцій 1022 Властивості степеня з дійсним показиком 1023 Залежність між сторонами і кутами в трикутнику 8,924 Конус 9,1125 Відсоткові розрахунки 5,6,926 Трапеція 827 Властивості функцій 928 Розвязування задач на рух 8,929 Теорія ймовірності 9,1130 Вектори на площині 931 Первісна.Інтеграл та його застосування 1132 Обєм призми 1133 Розвязуванн логарифмічних систем рівнянь,що містять модуль 11 ЗНО-2019 (Тест №1)ЗНО-2019 (Тест №2)
Кілька універсальних рецептів для більш успішної тактики виконання тестування: Зосередься! Почни з легкого! Пропускай! Треба навчитися пропускати важкі або незрозумілі завдання. Читай завдання до кінця! Думай тільки про поточне завдання! Забудьте про невдачу в минулому завданні! Перевір! Будь уважний! Готуйся! Більше розв'язуй! І обов'язково переможеш! Вір у себе!