Презентація "Золота доба живопису"

Про матеріал
Матеріал викладений для допомоги викладачам історії образотворчого мистецтва спеціалізованих освітніх закладів. Теми з історії західно-європейського мистецтва викладаються нами з урахуванням вікових особливостей ( 12-13 років) та обмежених можливостей у часі. Можливо, це зацікавить і вчителів художньої культури загальноосвітніх шкіл.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

золота доба живопису. Боброва Тетяна Альбертівна Школа мистецтв №1, м. Кривий Ріг, викладач образотворчого мистецтва та історії мистецтв

Номер слайду 2

Мистецтво 17-го століття, у порівнянні з реалістичним, але дещо ідеалізованим мистецтвом епохи Відродження, відобразило складний, багатогранний світ людського суспільства, з усіма його протиріччями та переживаннями. Починається новий етап в розвитку європейського мистецтва, коли стилі виникають не одним за другим, як це ми бачили, наприклад в мистецтві середньовіччя (романський, а за ним готичний), а майже одночасно, немов би змагалися, і в той же час перепліталися один з одним.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Зображення різних сторін життя людини проявилось у різних напрямках західноєвропейського мистецтва: барококласицизм реалізм. Юним мистецтвознавцям треба розібратися, що ж є головним у кожному з них, що визначає сюжет та форму художнього твору? Якими ідеалами керувались художники, які композиційні та живописні прийоми застосовували?

Номер слайду 5

Європа на карті світу

Номер слайду 6

Ми вирушимо в мандри по різних країнах, зазирнемо в давно минулі часи

Номер слайду 7

Але, щоб зрозуміти ідеали того чи іншого часу, треба стати, хоч не на довго, представником тієї епохи. Всі учні діляться на 3 групи (товариства) критиків, художників і шанувальників одного з напрямків мистецтва, вони запрошують «глядачів» в захоплюючий світ живопису. Бароко Класицизм Реалізм

Номер слайду 8

П. П. Рубенс. Персей та Андромеда. Стиль бароко зародився в Італії. Італійське слово «бароко» означає «химерний», «дивний». Барвисте і емоційне бароко з неприборканим напором прагнуло захопити і потрясти душу глядача, приголомшити, вразити його розум і почуття пишнотою та величчю. Художники намагались створити на полотні чарівну ілюзію.

Номер слайду 9

П. Рубенс. Алегорія війни

Номер слайду 10

Для живопису був характерний глибокий драматизм, а шляхом сполучення скульптури, архітектури і музики в єдине видовище, досягалися разючі ефекти. Не випадково саме в епоху бароко зародився новий вид мистецтва - опера.

Номер слайду 11

П. П. Рубенс. Союз Землі з Водою. Герої Рубенса часто мають досить пишну красу, що було властиве бароко взагалі. Серед композиційних прийомів :асиметріярух по діагоналіалегорія Поєднуються протилежності: земне – небесне реальне – фантастичне темне – світле грубе – витончене

Номер слайду 12

Рене Декарт (1596 – 1650)Теорія Декарта пояснювала добовий рух Землі навколо осі та річний рух навколо Сонця. Назва «класицизм» – означає «зразковий», «першокласний». Абсолютизація законів механіки призвела до створення механічної картини світу, згідно якій весь Всесвіт (від атомів до планет) представляє собою замкнуту механічну систему.

Номер слайду 13

Світло, що випромінює картина, світлі фарби на одязі героїв, квіти, танцююча з амурчиками Флора створюють враження того, що життя на землі вічне, поки світить сонце. Природний закон розуміли як вселенський розум. Н. Пуссен. Царство Флори

Номер слайду 14

Людина – це не лише прекрасний витвір творця, вона має гідність, розум, і навіть здатність на самопожертву. Н. Пуссен. Танкред та Ермінія. Батьківщиною класицизму вважають Францію. Головна риса – звернення до античного мистецтва, ствердження високих громадянських та моральних ідеалів.

Номер слайду 15

До композиційних прийомів належить чіткий поділ на плани, симетрія, рівновага, персонажі переважно в античному одязі. Пуссен. Аркадські пастухи. Від картини йде спокій і велич. Люди, як і античні боги, знаходяться в мирі та гармонії з природою.

Номер слайду 16

В музиці також висуваються нові вимоги: правдаприродність простота. Відкидаються зайві «ефекти». При цьому акцент робиться на розкритті внутрішніх переживань головного героя

Номер слайду 17

На їхній погляд, бароко підкреслює почуття, емоції, пристрасті, що захоплюють людину. Але ж людина відрізняється від всього іншого живого світу перш за все розумом. І людськими вчинками повинні керувати розум, свідомість, а не емоції. Шанувальники класицизму в живописі повинні донести до «глядачів» ідею «високого» мистецтва.

Номер слайду 18

Довгий час класицизм створював «високе» мистецтво. Людина занурювалася у високі почуття. Художники класицизму виховують у глядача засобами живопису благородство, патріотизм, розумне ставлення до природи. Товариство «Бароко» разом із товариством «Класицизм» висловлюють свою думку щодо «реалістів»: А до чого закликають зображення глеків, пирогів, вітряків та куховарок? Це примітивні сюжети, звичайні люди та предмети. В чому ж полягає задача художника?

Номер слайду 19

Представники реалістичної школи мають відстоювати право художників передавати в картинах реальне життя. Їхня задача – переконати «глядачів» в перевагах саме реалізму перед бароко та класицизмом. Глядача захоплюють кольорові ефекти бароко, динамічна композиція, незвичайні сюжети. Але чи не відриває це людину від реального життя?Ідеалізуючий все класицизм також не дає повноти уяви про світ, в якому ми живемо. Світ людей різноманітний, а живописці класицизму зображують ідеальних героїв, ідеальну природу. А завдання справжнього художника – побачити красу навколишнього світу, багатство природи, розмаїття настроїв та характерів; не закривати очі на неприємні сторони життя, а зробити глядача уважнішим і добрішим.

Номер слайду 20

Реалізм визнає цінність реального життя у всіх його проявах. Він зображує реальну людину в реальному середовищі. Картини видатних іспанських живописців XVII ст. привернули до себе увагу всього світу. У творах Франсіско Сурбарана святі та ангели схожі на реальних людей. А стара куховарка з картини Веласкеса не менш, ніж вельможі, заслуговує на повагу. Ф. Сурбаран. Будинок в Назареті

Номер слайду 21

Д. Веласкес. Стара куховарка. Караваджо. Кошик із фруктами

Номер слайду 22

Натюрморти складаються із щоденних скромних предметів побуту. Художник вміє в їхньому звичайному вигляді побачити красу, і кожна річ досконала за своєю формою, фактурою, кольором. Віллем Калф. Натюрморт з глеком та фруктами

Номер слайду 23

Габріель Метсю. Жінка з папугою Терборх. Келих лимонаду

Номер слайду 24

Захоплення кожною миттєвістю життя, грою світла на скляних та срібних келихах, вміння бачити прекрасне в буденному, вражає в картинах голландських майстрів. Рембрандт. Автопортрет із Саскією на колінах

Номер слайду 25

Хто краще від Рембрандта міг показати безмірну батьківську любов?Рембрандт . Повернення блудного сина

Номер слайду 26

Кожне товариство вважає, що його мистецтво найбільш вірне і заслуговує на шану. Який же напрямок в мистецтві являється головним і найбільш важливим?Чи можна розмаїття людських почуттів вмістити в один напрямок? Живопис XVII століття тому і різноманітний, що різноманітне саме життя. Художники XVII століття відтворили в мистецтві любов та ненависть, розкіш та злидні, мир та війни, щастя та трагедії. А люди можуть жити спокійно, насолоджуючись побутом, як це зображували голландські художники. Але в хвилину небезпеки вони можуть бути хоробрими і благородними, як на картинах Рубенса. Або милуватися природою, знаходитись в гармонії з навколишнім світом, як на картинах Пусена.

Номер слайду 27

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!

pptx
Додано
15 липня 2020
Переглядів
1604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку