Мета: зацікавити учнів особистістю великого детектива; закріпити вивчене про детективну літературу; вчити школярів робити логічні висновки та узагальнення; характеризувати вчинки героїв; виховувати уважного читача, кращі моральні якості учнів.
Тип уроку: урок позакласного читання
Обладнання: текст оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка», мультимедійна презентація, дидактичний матеріал.
А. Конан Дойл «Пістрява стрічка»
Зошит
із зарубіжної літератури
учня (учениці)____ класу
___________________________
________________________________________________
____________________________________
Класна робота
ТЕМА:_______________________________________________________
____________________________________________________________
ЕПІГРАФ: Ця справа ще раз підтвердила істину:
насильство обертається проти насильства,
а той, хто риє комусь яму, сам у неї потрапляє.
А. Конан Дойль « Пістрява стрічка»
1 Самостійна робота
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10 |
|
|
|
11 |
|
|
|
12 |
|
2.Шифр
І варіант:
9 |
6 |
12 |
4 |
11 |
1 |
12 |
13 |
11 |
10 |
5 |
7 |
ІІ варіант:
3 |
4 |
12 |
4 |
8 |
12 |
5 |
2 |
__________________________
СЛОВНИК
Детектив - ( detekt - вiдкривати, знаходити; detektive - шукач) - лiтература про розкриття складної, заплутаної таємницi здебiльшого злочину, шляхом використання методу логiчного аналiзу.
Інтрига ( лат. іntricare - заплутувати):
1). таємні зловмисні дії, наклепи;
2). у літературних творах – конфлікт, основна ситуація, навколо якої розгортається дія.
3. Вправа « Павутинка ». Встановити послідовність подій
1. Шерлок Холмс розгадує таємницю Ройлотта. |
2.Про що можуть розказати меблі? |
3.Холмс і Ватсон в маєтку Ройлотта |
4.Розповідь Елен Стоунер |
5.Життя Грімсбі Ройлотта |
Відповідь:_________________________________________________
4. Інформаційне гроно: І варіант-Елен; ІІ варіант-Грімсбі
5. Дослідницьке завдання (робота в парах)
№ |
ДЕТАЛІ |
ФАКТИ |
1. |
Я бачу, ви приїхали поїздом сьогодні вранці |
…за вашою лівою рукавичкою я помітив |
квиток на зворотну дорогу |
||
2. |
Лівий рукав вашої жакетки заляпано грязюкою |
|
|
||
|
||
|
||
3. |
На білому зап'ястку чітко проступало п'ять синьо-червоних плям |
|
|
||
|
||
4. |
Він узяв маленьке блюдце з молоком, що стояло на сейфі. |
|
|
||
|
||
5. |
Стоунер сказала, що її сестра чула запах сигари, яку курив лікар Ройлотт |
|
|
||
|
||
6. |
…ліжко прикріплено до підлоги, зроблено душник, повішено шнур |
|
|
||
|
||
|
||
|
||
7. |
…оглянув його стілець |
|
|
||
|
||
|
||
8. |
Сейф, блюдечко з молоком, батіжок із петлею; металеве клацання |
|
|
6. Як процес розслідування характеризує Шерлока Холмса?
Інформаційне гроно
7. Сенкан І ряд - «Шерлок Холмс»; ІІ ряд – «Сучасний детектив»; ІІІ ряд – «Сучасний учень»
№ |
Схема |
Результат |
|
Слово |
|
|
2 прикметники |
|
|
||
|
3 дієслова |
|
|
||
|
4-слівне речення |
|
|
||
|
1 слово (синонім, інша назва до І) |
|
8.Домашнє завдання
Обов’язкове для всіх:
За бажанням:
Насильство обертається проти насильства, а той, хто риє комусь яму, сам у неї потрапляє.
1