Розробка тренінгу на тему: Ідеї радості життя та віра в себе (за романом Елеанор Портер «Полліанна» ).

Про матеріал

Розробка тренінгу із зарубіжної літератури «Я роблю це так» на тему: "Ідеї радості життя та віра в себе (за романом Елеанор Портер «Полліанна» )." Мета тренінгу: Поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу інноваційних методів та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками; вчити учнів та дорослих реально оцінювати себе та свої можливості, сприяти розвитку впевненості та подолання психологічних бар'єрів; виховувати моральні цінності, любов до слова та почуття оптимістичного сприйняття світу. Матеріал відображає ті методи та прийоми навчання, які я використовую у своїй практиці. За такою розробкою можна провести цікавий майстер-клас для колег, який допоможе учасникам відчувати себе в атмосфері гармонії та позитиву. Дуже люблю роман "Полліанна", тому саме він надихнув мене на створення цього матеріалу.

Перегляд файлу

                              Підготувала

                                                               вчитель зарубіжної літератури,

                                                                української мови та літератури

                                                              Чечельницької ЗОШ  І – ІІ ступенів

                                          Цьомко Маріна Олегівна

 

Розробка тренінгу із зарубіжної літератури «Я роблю це так»

Тема: Ідеї радості життя та віра  в  себе (за романом Елеанор Портер «Полліанна» ).

Мета: Поширити та передати педагогічний досвід шляхом показу  інноваційних  методів та прийомів роботи власної системи викладання; спільно опрацювати запропоновану тему та в процесі співпраці знайти творче вирішення проблеми, поставленої перед учасниками; вчити учнів та дорослих реально оцінювати себе та свої можливості, сприяти розвитку впевненості та подолання психологічних бар’єрів; виховувати моральні цінності, любов до слова та почуття оптимістичного сприйняття світу.

Форма проведення: тренінг.

Обладнання: мультимедійний проектор, презентація, дидактичний матеріал.

     ХІД ЗАНЯТТЯ:

 І. Привітання.

 Я рада зустрічі з вами, адже ви є учасниками мого тренінгу на тему: «Ідеї радості життя та віра  в  себе» (за романом Елеанор Портер «Полліанна» ).

     Успіх сьогоднішнього заняття залежить від нашої з вами  співпраці. Прошу, щоб ви уявили себе моїми учнями, були творчими та активними, відвертими та толерантними. Сподіваюсь, що заняття принесе вам лише позитивні емоції.                                               

      Михайло Стельмах говорив: «Погано коли у людини все сіре: і душа, і думки, і  погляд. Сірі тільки перепілки гарні.» Я ж бажаю вам кольорових барв життя, стільки кольорів, як в поезіях Ірини Жиленко. Тож хай ваша вчительська нива буде барвистою, як веселка в чистому небі. Дуже хочеться, щоб робота на нашому занятті вигравала, неначе призми у руках Полліанни Віттієр.

ІІ. Вправа «Знайомство». Поділ учасників семінару на групи.

     - Колеги, для нашого знайомства усім присутнім необхідно по  черзі  назвати  своє  імя, і  по можливості підібрати слова-характеристики вашої особистості на кожну  літеру  власного  імені. Для цього  я пропоную із мого кошика обрати картки, за кольорами яких ми сформуємо дві групи: учасники синього сектору та жовтого сектору.

( Знайомство учасників семінару.)

ІІІ. Розповідь притчі

– Хочу зацікавити вас прекрасною притчею про зорі. Будь ласка, прослухайте її.

Притча

       Високо в темному небі, на одній величезній зоряній галявині жили - були зірки. Було їх дуже багато, і всі зірки були дуже гарними. Вони світилися й іскрилися, а люди на землі щоночі любувалися ними. Всі ці зірки були різних кольорів. Тут були червоні зірки, і тим, хто народжувався під їхнім світлом, вони дарували сміливість. Тут були сині зірки - вони дарували людям красу. Були на галявині й жовті зірки - вони обдаровували людей розумом, а ще на галявині були зелені зірки. І всі люди, хто народжувався під їхнім світлом зелених променів, ставали дуже добрими.

        І от одного разу на зоряному небі щось спалахнуло! Всі зірки зібралися подивитися, що ж відбулося. А це на небі з'явилася ще одна маленька зірочка. Але була вона абсолютно... біла! Оглянулася зірочка навколо й навіть замружилася: скільки прекрасних зірок навколо - прошептала вона. “А що ти даєш людям?”- запитали її інші зірки. У відповідь вона задумалася....

 

- Я знаю, що серед всіх присутніх немає таких зірок, які були б безбарвними. Я бажаю вам «світитися» завжди й скрізь!  

– Скажіть, як ви зрозуміли цю мудрість?

(Висловлювання вчителів.)

IV.  Гра «Перевтілення». 

       - Хочу запропонувати вам цікаву  гру « Перевтілення», яку я найчастіше практикую на уроках зарубіжної літератури із учнями 5-х та 6-х класів.

        Я пропоную дітям перевтілитись в  образ персонажа вивченого твору  та надати йому характеристику  (від 5-ти  речень і більше) .

      Отже, давайте попрацюємо над образами роману Елеанор Портер «Полліанна» .

1 група – перевтілюється в Полліанну.

2 група – перевтілюється в тітоньку Поллі.

     (Усі учасники обговорюють образи персонажів. Визначають особливості їхніх характерів, захоплення та погляди на життя, роль у житті мешканців міста.)

  - Саме завдяки подібним рольовим іграм учні мають можливість побувати на місці головних героїв твору, а також відчути на собі всі ті емоції, переживання, які зображуються у відображених подіях.                                              Шановні колеги,  ви мали можливість відчути себе у ролі головних героїв роману «Полліанна» та зрозуміти позиції оптимістичної дівчинки Полліанни та її педантичної тітоньки Поллі.

V. Вправа «Мозковий штурм».

       - А зараз попрацюємо із вправою «Мозковий штурм». На аркуші вертикально записуємо «Полліанна». Шляхом вільного висловлювання запишіть ті слова, що асоціюються у вас із Полліанною, що починаються з літер «п», «о», «л», «л», «і», «а», «н», «н», «а». Це можуть бути іменники, прикметники та дієслова.

Моя асоціація:

П - приклад

О - оптимістична

Л - любляча

Л - любязна

І - ідеї

А - активна

Н - наполеглива

Н - натхненна

А – ангел

(Вчителі працюють над завданням, згодом озвучують свої результати.)

 

VI. Вправа - енерджайзер «Сік . Чай. Шейк.»

   -  Настав момент, коли можна відірватись від активної роботи, переключитись на активний відпочинок, який, без сумнівів, сподобається усім.  Вправа - енерджайзер «Сік . Чай. Шейк.» допоможе нам урізноманітнити роботу заняття. Отже, утворіть коло, візьміть один одного за талію та  уважно повторюйте за мною. Коли я говорю слово «сік» - треба робити крок вперед лівою ногою, коли говорю слово «чай» - робити крок назад правою ногою, коли говорю слово «шейк» - присідаємо. Поїхали!

(Учасники тренінгу виконують вправи.)

  - Після активних рухів можна й зайняти свої  робочі місця.

VII. Вправа «Гра у радість».

   - У  творі «Полліанна» Елеанор Портер головною героїнею є дівчинка, що  усім нагадувала сонечко, вона випромінювала безмежне світло, була доброю та щирою, життєрадісною та милосердною. Саме цій маленькій дівчинці Полліанні вдалось змінити життя великого міста. Полліанна не зважала на життєві труднощі, а гордо крокувала вперед. Їй вдалось підібрати ключі до серця тітоньки Поллі, стати другом самотнього Незнайомця, розрадити сумну та примхливу місіс Сноу, подати руку допомоги всім, хто цього потребував. Життя у дівчинки  було нелегким, а страшна трагедія, що з нею трапилась сколихнула усе місто, змусила усіх задуматись над своїми вчинками, зворушила всі струни у душі кожного з нас - читачів.

             Полліанна навчила усіх знайомих радіти життю завдяки славнозвісній грі у радість. На нашому занятті ми маємо навчитись дивитися на життя з позитивної точки зору, цінувати кожну мить. Прикладом цього є маленька дівчинка, що всіх захопила недитячою мужністю.

           Служниця Ненсі знайшла у цій дівчинці  свою розраду, навчилась у неї бороти негаразди. Ненсі дуже не любила важкі понеділки, але Полліанна запевнила, що треба радіти з того, що до наступного понеділка потрібно чекати цілий тиждень і це подіяло. Кожен дім Полліанна наповнювала світлом своєї душі, теплом свого серця.

      Давайте  і ми з вами зіграємо гру в радість. На ваших робочих столах є різнокольорові пелюстки від чарівної квітки, на яких я пропоную вам записати те, як вплинула гра у радість на ваше життя, чи змінила вона його. Якщо ця гра вам допомогла, то запишіть, як саме, у якій ситуації. Пізніше ми кожну ситуацію обговоримо.

          (Учасники тренінгу записують свої думки, згодом висловлюються та прикріплюють пелюстки до квітки).

  -   Я дуже хочу, щоб така квітка радості існувала в душі кожної людини, адже крапля добра може стати великим океаном милосердя, ми повинні про це пам’ятати і прагнути до кращого.

VIII. Вправа «Я зможу!»

   -   Я пропоную вам утворити  2 кола: внутрішнє і зовнішнє. Станьте, будь ласка,  один проти одного. Учасники внутрішнього кола загадують свою найближчу мрію, думають про неї, а ті, хто напроти – говорять: «Ти не зможеш!», а у відповідь їм потрібно  впевнено відповісти: «Я спробую і зможу!» або «Я постараюся і обов’язково зможу!».  Після цього потрібно усім учасникам обмінятися ролями.

IX. Вправа «Слово до слова» .

     -  Часто на своїх уроках використовую вправу «Слово до слова» . Для виконання вправи хочу запропонувати вам слова: єднання, любов. Вам потрібно з цими словами скласти речення, а також поставити до них запитання.

      Я хочу відтворити свій варіант зі словом радість.

Зразок :

1. «Радість»

Радість – це  сміх людської душі.

Чи можна відчути радість на дотик?

(Вчителі виконують завдання).

Орієнтовна  відповідь груп:

  1. «Єднання»

Весь наш народ прагне до єднання.

Єднання – це недолік чи перевага?

2. «Любов»

Любов змінює світ.

Як ви проявляєте свою любов до людей?

   - Такі вправи розвивають мовлення школярів, дозволяють формувати життєвий світогляд.

Х. Рефлексія. Вправа «Мікрофон». 

 - Що вам сподобалось на уроці?

 - Які у вас будуть зауваження чи поради?

XI. Вправа «Мішечок гарного настрою».

    -  У кожного з нас є певна мета, якої ми бажаємо якнайшвидше досягти, тож давайте радіти життю, вчитись бачити безмежне у дрібницях. Іноді нам здається, що нас оточують лише труднощі, але ми маємо бути вищими за ці труднощі, повинні навчитись вірити в себе і вселяти цю віру в інших. Так прекрасно бачити зорі навіть в калюжах, цінувати кожну крупинку та росинку. Коли день починає сторінку білу, тож наш обов’язок заповнити її моментами щастя та радості! 

       Зараз у моїх руках «мішечок гарного настрою». Ви вдало проявили себе сьогодні під час тренінгу. Маю надію, що він був для вас корисним і допоміг відчути себе в атмосфері гармонії та позитиву. Мені хочеться вас приємно вразити, тому зазирніть, будь ласка, по черзі до мого незвичайного мішечка і оберіть кожен для себе ті ласощі, які на вас чекали увесь час нашого тренінгу. Але я не просто хочу підсолодити завершальний етап мого заняття, а й хочу вас підбадьорити. Витягніть цукерку із сюрпризом, яка в особливій обгортці – кожна обгортка із надписом, який підкаже вам, що на вас чекає сьогод­ні або що вам потрібно зробити найближчим часом.

       (Учасники тренінгу витягують із мішечка солодощі із побажаннями.)

                                    Побажання із «мішечка гарного настрою»:

                                  (на кожній обгортці по одній фразі)

Тобі сьогодні особливо пощастить!

Життя готує тобі приємний сюрприз!

Усе складається для тебе найкращим чи­ном!

Сьогодні твій день, щасти тобі!

Сьогодні Фортуна з тобою разом!

Пам’ятай: ти народилася, щоб бути щас­ливою!

Сьогодні очікуй прибутку!

Люби себе такою, якою ти є, — неповтор­ною!

Пам’ятай, що ти кохана!

Потурбуйся про здоров’я свого тіла!

Зроби собі подарунок, ти на нього за­слуговуєш!

Вищі сили оберігають тебе!

У тебе є все, щоб насолоджуватися жит­тям!

Усе, що потрібно тобі, легко приходить до тебе!

Усі твої бажання та мрії реалізуються, повір у це!

Сьогодні з тобою спокій і радість!

Сьогодні для тебе щасливий день!

           Колеги, я дякую вам за активну участь у моєму семінарі, працюйте натхненно! Бажаю  вам отримувати такі солодкі подаруночки що­ранку, адже вони впливають на покращення на­строю, надають упевненості!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Урлапова Надія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
3 липня 2018
Переглядів
1754
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку