Містить цікаві вправи на встановлення зв'язків між словами у реченнях, на визначення головних членів речення. Зробить урок більш цікавим та ефективним, бо використані сучасні анімаційні герої.
Зв'язок слів у реченніПідготувала Дяченко Оксана Павлівна,учитель початкових класів. Черкаської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №30 Черкаської міської ради Черкаської області
Номер слайду 2
Завдання уроку Навчитися встановлювати зв'язок слів у реченні за допомогою питань. Розвивати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, творчо мислити. Виховувати культуру спілкування, любов до праці, любов до рідної мови.
Номер слайду 3
Організація класу. Дзвенить дзвінок. Починається урок,Будемо старанно працювати. Щоб мову рідну гарно знати!
Номер слайду 4
Вправа «Спіймай настрій» Усміхніться. «Зніміть» зі свого обличчя долонькою усмішку та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» усмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя…
Номер слайду 5
Проблемна ситуація. Хто є нашими помічниками в побуті?Чи можуть люди обійтися без телефона, праски, мікрохвильовки, телевізора тощо? Уявіть собі, що ці прилади зламалися. Хто нам допоможе їх поремонтувати?
Номер слайду 6
Довідкове бюро. Хто ж ці загадкові чоловічки? Без них не працює жоден прилад, жодна машина. Вони прекрасні майстри і сумлінно доглядають за технікою: чистять, змащують її, а якщо потрібно усунути поломку - вони тут як тут! Вони дуже маленькі і побачити їх не так просто.
Номер слайду 7
Прохання від фіксиків. Для того, щоб побачити нас, ви повинні справитися із нашими завданнями завданнями.
Номер слайду 8
Завдання від Дім Дімича. Бліцопитування. Речення виражає …Слова в реченні пишуться …Перше слово в реченні треба писати …У кінці речення можуть ставитися …Речення має … члени. Вони відповідають на питання…
Номер слайду 9
Завдання від Сімки. Поширте речення другорядними членами. Вдарили (які?) морози. Дерева (що роблять?) у (яких?) шубках. Зима закувала у (що?) (як?) річки та озера.
Номер слайду 10
Завдання від НуликаІнтерактивна вправа «Незакінчене речення»Сніжинки весело кружляють у повітрі.сніжинки (що роблять?) …кружляють (як?) ….кружляють (де?) …
Номер слайду 11
Завдання від ШпуліРобота в парах. Скласти речення і встановити зв’язок слів у ньому.1 ряд. Випадає, пухнастий, взимку, сніг.2 ряд. Виготовили, для птахів, діти, годівнички.3 ряд. Малює, на шибках, мороз, візерунки.
Номер слайду 12
Фізхвилинка Силачі в нас є, штангісти,і боксери, й футболісти. Кожен ранок із квартири. Чути: 1, 2, 3, 4. Тож спортсменами щоб стати,Зарядку треба полюбляти.
Номер слайду 13
Завдання від Татуса. Групова робота Виправити помилки у реченні та встановити зв’язок слів.1 група. Зима запорошити сніг поля та луки.2 група. Ялинки стояти у пухнастому сніг.3 група. Колючий іній звисати на гілки дерев.4 група. Лютий мороз закувати у крига річки.
Номер слайду 14
Завдання від МасіВибіркова робота. Виписати речення про зиму і встановити зв’язок слів у ньому. Засоромилася Осінь,що все листя скинула.Їй Зима пухову хусткуна плечі накинула. Глянь – у хусточці вонавже не Осінь, а Зима.
Номер слайду 15
Завдання від Дідуса Гра «Блискавка»Складання речень за схемами.1) Хто? Що робить? Де?2) Який ? Що? Що робить?3) Хто? Що робив? Як? Де?4) Що? Що робить? У якій? У чому?5) До чого? Що зробили? Які? Хто?
Номер слайду 16
Завдання від Фаєра. Вправа «Вибери сам»Виберіть самостійно завдання для виконання. Взимку діти допомагають тваринам.1. Списати і підкреслити головні слова.2. Встановити зв’язок слів у реченні.3. Перетворити речення на спонукальне.4. Скласти запитання до речення.
Номер слайду 17
Робота з прислів’ям. Хто знання має, той мур зламає. Як ви розумієте прислів’я? Що таке мур?Як ви гадаєте, чи подолали ми труднощі?Чи справилися із завданнями?Чи зможемо ми побачити фіксиків!
Номер слайду 18
Ось вони! Фіксики!Фіксики захоплюються вашими уміннями і знаннями. Бажають вам подальших успіхів у навчанні! Хай вам щастить!
Номер слайду 19
Гра «Мікрофон» Чи сподобався вам урок? Що ми сьогодні повторювали?Що найбільше запам’яталося?Які завдання найбільше сподобалися?Про що розповісте своїм друзям?
Номер слайду 20
Список використаних джерел. Література. Будна Н. О., Головко З. Л. Творчі завдання з української мови. 2,3 клас. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2002. Гін А. О. Прийоми педагогічної техніки: Свобода вибору. Діяльність. Зворотний зв’язок. Ідеальність: посібник для вчителя / А. О. Гін. – 13-е видання. – Х.: Вид. група “Основа”, 2015. – 112 сІнтерактивні технології навчання у поч. класах / Авт. – упор. І.І. Дівакова – Тернопіль: Мандрівець, 2012. – 180 с. Сапун Г. М. Збірник диктантів і завдань для тематичного опитування з української мови у початкових класах. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2005. – 17Інтернет – ресурсиhttp://gorschool.zz.muhttp://dialogimam.comwww.google.com.uabooks.google.com.uaridne-slovo.com.uaosvita.ua