Перевірено заступник директора з навчально-виховної роботи __________ О.Ю.Травкіна | Затверджено директор Одеської ЗОШ № 92 _________Л.К.Асманська |
План
роботи методичної комісії
вчителів фізики, біології, хімії
та природознавства
на 2017-2018 навчальний рік
Керівник ШМК
І.Є. Бєлікова
Одеса
2018 р.
Науково-методична проблема школи:
«Творчий саморозвиток і самореалізація особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти».
Науково-методична проблема ШМК вчителів
фізики, біології, хімії та природознавства:
«Використання новітніх технологій навчання з урахуванням індивідуальних особливостей учнів з метою творчого саморозвитку і самореалізації дітей».
Тематика засідань ШМК вчителів
фізики, хімії, біології та природознавства
на 2017/2018 н.р.
№ | Тематика засідань | Форма роботи | Відпові- дальний | Відмітка про виконання |
І засідання (вересень) | ||||
1. | Аналіз роботи ШМК вчителів фізики, хімії, біології та природознавства за 2016/2017 н.р. | Обговорення | Голова МК, Всі вчителі | |
2. | Інформування про участь членів ШМК в засіданнях міських методичних об'єднаннях. | |||
3. | Обговорення плану роботи ШМК на 2016/2017 н.р. | Обговорення, доопрацювання | Голова МК, Всі вчителі | |
4. | Аналіз навчальних програм, підручників та нормативних документів на поточний рік. Методичні рекомендації щодо викладання предметів. Ознайомлення з єдиними вимогами щодо ведення зошитів, щоденників, журналів та іншої ділової документації. | Інформування, обговорення | Голова МК, Всі вчителі | |
5. | Аналіз навчальних програм з біології, природознавства для 6-х класів на 2017/2018 н.р. | Інформування, обговорення | Голова МК, Всі вчителі | |
6. | Обговорення та затвердження календарних планів. | Обговорення, доопрацювання | Голова МК, Всі вчителі | |
7. | Розробка заходів щодо творчого саморозвитку і самореалізації особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти. | Інформування, обговорення | Голова МК, Всі вчителі | |
8. | Забезпечення навчально-виховного процесу в школі. | Комплектування методична папка | Всі вчителі | |
9. | Готовність кабінетів до роботи у новому навчальному році. | Аналіз результаті перевірки | Завідуючі кабінетами | |
10. | Підготовка до шкільної олімпіади. | Обговорення | Всі вчителі | |
11. | Розподіл доручень між членами ШМК. | Інформування | Голова МК | |
12. | Анкетування вчителів. | Анкетування | Голова МК |
№ | Тематика засідань | Форма роботи | Відпові- дальний | Відмітка про виконання |
ІІ засідання (жовтень) | ||||
1. | Підсумки шкільних олімпіад з біології, фізики та хімії. Підготовка переможців до районних олімпіад з предметів. | Звіти, рекомендації | Всі вчителі | |
2. | Затвердження заходів щодо творчого саморозвитку і самореалізації особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти. | Звіти, Рекомендації, обговорення | Всі вчителі | |
3. | Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури. | повідомлення | Голова ШМК | |
4. | Аналіз анкетування вчителів. | Обговорення | Голова ШМК | |
5. | Розвиток навчально-методичної та матеріально-технічної бази навчальних кабінетів. | Звітування, Обговорення, рекомендації | Завідуючі кабінетами | |
6. | Звіт і обговорення тижня природознавства в школі (29.09 – 03.10) | Звіт, обговорення | Вчителі природознавства | |
7. | Обговорення участі вчителя хмії Топал А.І. в конкурсі «Вчитель року». | Звіт, обговорення | Топал А.І., всі вчителі |
№ | Тематика засідань | Форма роботи | Відпові- дальний | Відмітка про виконання |
ІІІ засідання (січень) | ||||
| Затвердження календарного планування з предметів природничого компоненту на ІІ семестр та календарного планування на ІІ семестр для індивідуального навчання учнів | Рекомендації, обговорення | Всі вчителі | |
| Аналіз результативності навчання учнів за І семестр 2017/2018 н.р Підсумки роботи вчителів ШМК біології, фізики, хімії та природознавства. Шляхи поліпшення результативності роботи вчителів. | Звіти, Рекомендації, обговорення | Всі вчителі | |
| Про результати перевірки викладання природознавства в 5-х класах з 08.12.-19.12.2017 р. (шк.. наказ №703, від 03.12.2017). Про підсумки навчальних досягнень учнів 5-х класів з природознавства за І семестр 2014/2018 навчального року (шк..наказ №752 від 22.12.17). | Звіти, Рекомендації, обговорення | Всі вчителі | |
| Про підсумки навчальних досягнень учнів 5-11-х класів з хімії (шк..наказ № 753 від 22.12.17) та з учнів 6-10-х класів з біології (шк.. наказ №758 від 23.12.17) за І семестр 2014/2018 н.р. | Звіти, Рекомендації, обговорення | Всі вчителі | |
| Про підсумки навчальних досягнень учнів 11-х класів з астрономії (шкільний наказ № 759 від 23.12.17) та учнів 7-11-х класів з фізики (шк..наказ № 775 від 25.12.17) за І семестр 2014/2018 н.р | Звіти, Рекомендації, обговорення | Всі вчителі | |
| Створення бази даних «Обдаровані діти». | Звіти, Систематизація матеріалів | Всі вчителі | |
| Аналіз результатів проведення районних, міських та обласних олімпіад з предметів природничого циклу. | Обговорення | Всі вчителі | |
| Перевірка стану ТБ в кабінетах біології, хімії, фізики. Про підсумки огляду кабінетів біології закладів освіти (шкільний наказ № 755 від 22.12.14).. | Обговорення | Голова ШМК | |
| Звіт і обговорення тижня біології в школі (17.11 – 21.11) | Звіт, обговорення | Вчителі біології | |
| Звіт вчителів по темам самоосвіти | Звіти | Вчителі |
№ | Тематика засідань | Форма роботи | Відпові- дальний | Відмітка про виконання |
ІV засідання (квітень) | ||||
1. | Підготовка до Державної підсумкової атестації у 9, 11 класах. Затвердження атестаційного матеріалу. | Рекомендації, обговорення | Вчителі-предметники | |
2. | Аналіз роботи з обдарованими дітьми. | Обговорення, звіти, рекомендації | Всі вчителі | |
3. | Аналіз перевірки стану ТБ в кабінетах підвищеної небезпеки. | Звіт, обговорення | Голова ШМК | |
4. | Педагогічні читання за темою «Методичні основи уроку в умовах використання новітніх технологій навчання з урахуванням індивідуальних особливостей учнів з метою творчого саморозвитку і самореалізації дітей». (перенесено на травневе/позачергове засідання) | Доповіді | Вчителі | |
5. | Звіт та обговорення тижня хімії в школі (16.02-20.02) | Звіт, обговорення | Вчителі хімії | |
7. | Звіт і обговорення тижня фізики в школі (06.04 – 10.04) | Звіт, обговорення | Голова ШМК | |
6. | Звіт та обговорення тижня астрономії в школі (23.02-27.02) | Звіт, обговорення | Голова ШМК |
№ | Тематика засідань | Форма роботи | Відпові- дальний | Відмітка про виконання |
V засідання (травень) | ||||
1. | Про затвердження завдань для державної підсумкової атестації з біології у 11-х класах. | Звіти, рекомендації | Всі вчителі | |
2. | Про доцільність використання сучасних педагогічних технологій у викладанні хімії. У рамках педагогічного читання за темою «Методичні основи уроку в умовах використання новітніх технологій навчання з урахуванням індивідуальних особливостей учнів з метою творчого саморозвитку і самореалізації дітей» | Доповідь на ШМК | Бєлікова І.Є. Всі вчителі | |
3. | Про приклади реалізації методу проектів при викладанні фізики в 7-му класі за новим державним стандартом | Обговорення, рекомендації | Голова ШМК |
№ | Тематика засідань | Форма роботи | Відпові- дальний | Відмітка про виконання |
ІV засідання (червень) | ||||
1. | Виконання програм з предметів. | Звіти, рекомендації | Всі вчителі | |
2. | Обговорення підсумків навчальних досягнень учнів та аналіз роботи вчителів ШМК за 2014/2015н.р. | Звіт, рекомендації | Всі вчителі | |
3. | Аналіз уроків, позакласних заходів з предметів природничого циклу. | Обговорення, рекомендації | Голова ШМК | |
4. | Звіти вчителів про роботу з самоосвіти. | Звітування, обговорення | Вчителі |
Протокол № 1
засідання ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства
Від 28.08.2017 р.
Присутні: 7 чоловік, всі члени ШМК.
Порядок денний:
1.Аналіз роботи ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства в 2017/2085 н.р.
2.Інформація про участь членів ШМК в засіданнях міських МО.
3.Обговорення плану роботи ШМК на 2017/2018 н.р.
4.Аналіз навчальних програм, підручників та нормативних документів на поточний 2017/2018 н.р. Методичні рекомендації щодо викладання предметів. Ознайомлення з єдиними вимогами щодо ведення щоденників, журналів та іншої ділової документації.
5.Аналіз навчальних програм з біології, природознавства для 6-х класів на 2017/2018 н.р.
6.Обговорення та затвердження календарних планів.
7.Розробка заходів щодо творчого саморозвитку і самореалізації особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти.
8.Забезпечення навчально-виховного процесу в школі.
9.Готовність кабінетів до роботи у новому навчальному році.
10.Підготовка до шкільної олімпіади.
11.Розподіл доручень між членами ШМК.
12.Анкетування вчителів.
Хід засідання:
1. Слухали: Бєлікову І.Є. з інформацією про аналіз роботи ШМК вчителів природничих наук у 2017/2018 н.р.
Виступили: Смоленцева Т.Ю. запропонувала вважати роботу ШМК в 2017/2018 н.р. на достатньому рівні.
Постановили: 1.Вважати роботу ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства під керівництвом Бєлікової І.Є. на достатньому рівні.
2.Прийняти до уваги план роботи ШМК на 2017/2018 н.р.
2. Слухали: Бєлікову І.Є., Гудзь В.М., Топал А.І. з інформацією про участь в засіданнях міських МО.
Виступили:Бєлікову І.Є., Гудзь В.М., Топал А.І. з інформацією про участь в засіданнях міських МО та ознайомили вчителів кафедри з рекомендаціями районного методичного кабінету педагогічній діяльності протягом 2017/2018 н.р.
Постановили: 1.Всім учителям прийнять інформацію до уваги. 2.Використовувати рекомендації районного методичного кабінету у навчально-виховній роботі протягом 2017/2018 н.р.
3. Слухали: Бєлікову І.Є. з пропозицією щодо плану роботи ШМК на 2017/2018 н.р.
Виступили: Бєлікову І.Є. запропонувала план роботи ШМК на 2017/2018 н.р.
Постановили: 1.Затвердити план роботи ШМК на 2017/2018 н.р.
4. Слухали: Бєлікову І.Є., яка представила аналіз навчальних програм, підручників та нормативних документів на поточний 2017/2018 н.р. Методичні рекомендації щодо викладання предметів. Ознайомила з єдиними вимогами щодо ведення щоденників, журналів та іншої ділової документації.
Виступили: Бєлікова І.Є., Топал А.І., Гудзь В.М., Сержанову Н.М.: довели до відома вчителів кафедри методичні рекомендації щодо викладання предметів природничого циклу.
Постановили: 1.прийняти інформацію до відома, більш ретельно ознайомитися з методичними рекомендаціями щодо викладання предметів, з єдиними вимогами щодо ведення щоденників, журналів та іншої ділової документації та використовувати у своїй роботі протягом 2017/2018 н.р..
5. Слухали: Асманську Г.С. з обговоренням та аналізом навчальних програм з біології, природознавства для 6-х класів на 2017/2018 н.р. за новим Державним стандартом.
Виступили: Сержанова Н.М.: про особливості навчальних програм з біології, природознавства для 6-х класів на 2017/2018 н.р.
Постановили: 1.вчителям біології та природознавства: Асманській Г.С., Гудзь В.М., Сержановій Н.М.: прийняти інформацію до відома, більш ретельно ознайомитися з програмами з природничих наук для 6-х класів та методичними рекомендаціями щодо викладання предметів біології та природознавства у 2017/2018 н.р.
6. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про затвердження календарного планування з предметів природничого компоненту на І семестр та календарного планування на І семестр для індивідуального навчання учнів:, Шведенко Е. (7-В клас), Школьнікова Д. (9-Б клас).
Виступили: Всі вчителі ШМК надали своє календарне планування та графіки проведення обов'язкових письмових, лабораторних та практичних робіт.
Постановили: 1.Вчителям предметникам прийняти до уваги зауваження, доопрацювати недоліки. 2.Керівнику ШМК Бєліковій І.Є. затвердити календарне планування на І семестр.
7. Слухали: Бєлікову І.Є. з пропозицією щодо розробки заходів з метою творчого саморозвитку та самореалізації особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти.
Виступили: Гудзь В.М. з пропозицією про розподіл обов'язків по розробці заходів з даної теми.
Постановили: 1.Розробити заходи з метою творчого саморозвитку та самореалізації особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти згідно плану роботи школи на 2017/2018 н.р.
8. Слухали: Асманську Г.С. з інформацією про забезпечення навчально-виховного процесу в школі.
Постановили: прийняти інформацію до відома.
9. Слухали: Г.С.Асманську з інформацією про готовність кабінетів до роботи у новому навчальному році.
Виступили: Смоленцева Т.Ю. про стан перевірки готовність кабінетів №203, 204, 208, 209, 309 до роботи у новому 2017/2018 навчальному році.
Постановили: 1.Вчителям, завідувачам кабінетів прийняти інформацію до відома та виправити зауваження та виявленні недоліки у роботі до 01.09.17 р.
10. Слухали: Бєлікову І.Є. про підготовку до проведення І -го (шкільного) етапу учнівських олімпіад з біології, фізики та хімії.
Виступили: Топал А.І., Гудзь В.М.: про необхідність оптимальної організації олімпіади з природничих дисциплін та формування груп обдарованих учнів з зазначених предметів. Обговорювалась необхідність додаткової роботи з учнями-переможцями шкільної олімпіади з предметів з метою найкращого виступу дітей в ІІ-му (районному) етапі олімпіад з природничих дисциплін.
Постановили: 1.Організувати та провести шкільний етап олімпіад з природничих дисциплін на належному рівні. 2.Сформувати команди учнів для участі в районному етапі учнівських олімпіад з предметів. 3.Організувати додаткові індивідуальні заняття для учнів – переможців шкільного етапу олімпіад з фізики, хімії та біології.
11. Слухали: Бєлікову І.Є. про розподіл доручень та обов'язків між членами ШМК.
Виступили: Асманська Г.С., Смоленцева Т.Ю. з пропозиціями щодо розподілу доручень та обов'язків між членами ШМК.
Постановили: 1.Затвердити розподілені доручення та обов'язки між членами ШМК. 2.Вчителям розробити заходи щодо роботи за розподіленими дорученнями згідно річного плану роботи ШКМ на 2017/2018 н.р.
13.Слухали: Бєлікову І.Є. про анкетування вчителів для виявлення даних для
заповнення індивідуальної карти вчителя.
Виступили: Гудзь В.М. провела анкетування вчителів, членів ШМК.
Постановили: 1.Опрацювати результати анкетування вчителів на черговому засіданні ШМК 2.створити для вчителів ШМК можливість обміну педагогічним та методичним досвідом з метою поліпшення викладання предметів природничого циклу та розвитку професійної майстерності педагогів.
Голова ШМК _____________ Бєлікова І.Є.
Секретар ________________ Топал А.І.
Протокол № 2
Позачергове засідання ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства
Від 28.10.2017
Присутні: 7 чоловік, всі члени ШМК.
Порядок денний:
Хід засідання:
1. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про підсумки шкільних олімпіад з біології, фізики та хімії та підготовка переможців до районних олімпіад з предметів.
Виступили: Бєлікова І.Є., Топал А.І., Гудзь В.М.: про результати І-го (шкільного) етапу олімпіад з фізики, хімії, біології
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги.
2. Вчителям-предметникам:
2.1. Створити банк даних обдарованих дітей та продовжити підготовку учнів до ІІ-го (районного) етапу предметних олімпіад.
2.2.Підготувати матеріали для роботи з обдарованими учнями до олімпіад.
2. Слухали: Бєлікову І.Є.: доповідь на тему: «Основні компоненти самоосвітньої діяльності педагога».
Виступили: Всі вчителі: щодо теми самоосвіти та роботи над нею.
Постановили: Всім вчителям прийняти інформацію до уваги. Розробити заходи щодо творчого саморозвитку і самореалізації особистості вчителя та учня в умовах модернізації освіти.
3. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про підготовку вчителів до предметних тижнів. Довела до відома графік проведення предметних тижнів у школі.
Виступили: Бєлікова І.Є., Топал А.І., Гудзь В.М., Сержантову Н.М.: Про План проведення тижнів біології, хімії, фізики, астрономії та природознавства.
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги.
2.Продовжити роботу щодо підготовки та проведення предметних тижнів у школі.
4. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про новинки методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
Виступили: Асманська Г. С., Смоленцева Т.Ю.: довели до відома новинки методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури.
Постановили:1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги. 2.Використовувати новинки методичної, психолого-педагогічної та науково-популярної літератури у своїй педагогічній діяльності.
5. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про розвиток навчально-методичної та матеріально-технічної бази кабінетів.
Виступили: Всі вчителі: доповіли про розвиток навчально-методичної та матеріально-технічної бази своїх кабінетів.
Постановили: 1.Продовжити роботу по розвитку навчально-методичної та матеріально-технічної бази своїх кабінетів.
6. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про результати проведення тижня природознавства в школі (29.09. – 03.10.)
Виступили: Серданову Н.М.: Звіт про проведення тижня природознавства в школі (29.09. – 03.10.)
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги.
2.Продовжити роботу по підготовці до предметних тижнів.
7. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про участі вчителя хімії Топал А.І. в конкурсі «Вчитель року».
Виступили: Топал А.І.: підготовка, робота, участь, результати участі в конкурсі «Вчитель року», номінація «Хімія».
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги. 2.Використовувати досвід роботи Топал А.І. у своїй педагогічній діяльності.
Голова ШМК _____________ Бєлікова І.Є.
Секретар __________________ Топал А.І.
Протокол № 3
Засідання ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства
Від 28.11.2017
Присутні: 7 чоловік, всі члени ШМК.
Тема: «Про деякі питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2015 році»
Порядок денний:
1.Розгляд нормативних документів, яки регламентують питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2018 році.
2.Про перелік навчальних предметів, з яких особи, що виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2018 році, проходитимуть ЗНО результатів навчання, здобутих на основі повної середньої освіти та про терміни проведення ЗНО-2018.
3.Про особливості проведення зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури та про особливості сертифікаційних робіт з української мови і літератури, математики (два рівні складності: базовий та поглиблений) та про встановлення абсолютного критерію, який визначатиметься експертним шляхом – «пороговий бал» («склав» / «не склав») при визначенні результатів ЗНО 2018.
Хід засідання:
1.Слухали: Бєлікову І.Є.: Розгляд нормативних документів, яки регламентують питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2018 році.
Виступили: Бєлікову І.Є.: 1. довела до відома наказ Міністерства освіти і
науки України № 1120, від 01.10.2017 р. «Про деякі питання проведення зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, для осіб, які виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2018 році»; 2.Продемонструвала мультимедійну презентацію «Зовнішнє незалежне оцінювання 2018».
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги, проаналізувати даний нормативний документ та керуватися при роботі з учнями при підготовці їх до зовнішнього незалежного оцінювання 2018 року.
2.Слухали: Смоленцеву Т.Ю.: Про перелік навчальних предметів, з яких особи, що виявили бажання вступати до вищих навчальних закладів України в 2015 році, проходитимуть ЗНО результатів навчання, здобутих на основі повної середньої освіти та про терміни проведення ЗНО-2018.
Виступили: Бєлікову І.Є.: Довела до відома вчителів ШМК перелік навчальних предметів, з яких учні школи проходитимуть ЗНО у 2018 році та терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання у 2018 році.
Постановили: 1.Вчителям біології – Асманській Г.С., хімії – Смоленцевій Т.Ю., фізики – Бєліковій І.Є., враховувати терміни проведення ЗНО з цих предметів при плануванні підготовчої робити з учнями для проходження тестування.
3. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про особливості проведення зовнішнього незалежного оцінювання з української мови і літератури та про особливості сертифікаційних робіт з української мови і літератури, математики (два рівні складності: базовий та поглиблений) та про встановлення абсолютного критерію, який визначатиметься експертним шляхом – «пороговий бал» («склав»/«не склав») при визначенні результатів ЗНО 2018.
Виступили: Бєлікова І.Є.: розповіла про два рівні складності: базовий та поглиблений) та про встановлення абсолютного критерію – «пороговий бал» («склав»/«не склав») при визначенні результатів ЗНО 2018
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги.
Голова ШМК _____________ Бєлікова І.Є.
Секретар __________________ Топал А.І.
Протокол № 4
Засідання ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства
Від 20.01.2018
Присутні: 6 чоловік, всі члени ШМК.
Порядок денний:
Хід засідання:
1. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про затвердження календарного планування з предметів природничого компоненту на ІІ семестр та календарного планування на ІІ семестр для індивідуального навчання учнів:, Шведенко Е. (7-В клас), Школьнікова Д. (9-Б клас).
Виступили: Всі вчителі ШМК надали своє календарне планування та графіки проведення обов'язкових письмових, лабораторних та практичних робіт.
Постановили: 1.Вчителям предметникам прийняти до уваги зауваження, доопрацювати недоліки. 2.Керівнику ШМК Бєліковій І.Є. затвердити календарне планування на ІІ семестр.
2. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про результативність навчання учнів з фізики, астрономії, біології, хімії, природознавства за І семестр 2017/2018 н.р. Про підсумки роботи вчителів ШМК біології, фізики, хімії та природознавства та шляхи поліпшення результативності роботи вчителів.
Виступили: Соленцева Т.Ю.: Про результативність навчання учнів з фізики, астрономії, біології, хімії, природознавства за І семестр 2017/2018 н.р. та шляхи поліпшення результативності роботи вчителів.
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти інформацію до уваги. 2.Розробити заходи щодо поліпшення результативності своєї роботи, а саме дидактичні матеріали для роботи з обдарованими учнями та учнями які мають труднощі у оволодінні програмовим матеріалом.
3. Слухали: Смоленцеву Т.Ю.: Про результати перевірки викладання природознавства в 5-х класах з 08.12.-19.12.2017 р. (шкільний наказ № 703, від 03.12.2017). Про підсумки навчальних досягнень учнів 5-х класів з природознавства за І семестр 2017/2018 навчального року (шкільний наказ № 752 від 22.12.17).
Виступили: Топал А.І., Сержанова Н.М. про специфіку та труднощі викладання курсу природознавства та про використання новітніх педагогічних технологій у вивченні предмету.
Постановили: 1.Вчителям природознавства: Топал А.І., Сержанова Н.М. розробити заходи щодо підтримки інтересу до предмету та створювати ситуацію успіху на уроках природознавства.
4. Слухали: Смоленцеву Т.Ю.: Про підсумки навчальних досягнень учнів 5-11-х класів з хімії (шкільний наказ № 753 від 22.12.17) та з учнів 6-10-х класів з біології (шкільний наказ № 758 від 23.12.17) за І семестр 2017/2018 навчального року
Виступили: Смоленцеву Т.Ю., Тишина С.К., Топал А.І., Асманську А.С., Сержанову Н.М. про специфіку та труднощі викладання курсу хімії та біології та про використання новітніх педагогічних технологій у вивченні предметів.
Постановили: 1.Вчителям хімії: Смоленцевій Т.Ю., Тишиній С.К., Топал А.І. та вчителям біології: Топал А.І., Сержановій Н.М. активно впроваджувати у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційні технології. 2.Розробити систему завдань та вправ для усунення прогалин у знаннях та систематично приділяти належну увагу розвитку умінь і навичок учнів з хімії та біології.
5. Слухали: Смоленцеву Т.Ю.: Про підсумки навчальних досягнень учнів 11-х класів з астрономії (шкільний наказ № 759 від 23.12.17) та учнів 7-11-х класів з фізики (шкільний наказ № 775 від 25.12.17) за І семестр 2017/2018 навчального року
Виступили: Бєлікова І.Є. про специфіку та труднощі викладання курсу фізики та астрономії. Про те, що метою навчання фізики та астрономії є формування засобами навчального предмета ключових компетентностей учнів, необхідних для соціалізації, творчої самореалізації, розуміння природничо-наукової картини світу використання новітніх педагогічних технологій у вивченні предмету.
Постановили: 1.Вчителю фізика та астрономії: Бєліковій І.Є., використовувати сучасні методи навчання, а саме: метод проекті. 2.Продовжити роботу з обдарованими дітьми. 3.Застосовувати диференційований підхід при роботі з учнями, які відчувають труднощі у навчанні.
6. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про оновлення та доповнення бази даних «Обдаровані діти».
Постановили: 1.Всім вчителям систематизувати матеріал по роботі з обдарованими учнями та продовжити роботу з цього питання.
7. Слухали: Бєлікову І.Є.: про аналіз результатів проведення районних, міських та обласних олімпіад з предметів природничого циклу.
Виступили: Топал А.І., Бєлікова І.Є. з питання досвіду роботи по підготовці учнів до районних, міських та обласних етапах шкільних олімпіад з фізики, астрономії, хімії, біології.
Постановили: 1.Всім вчителям ШМК підготувати матеріали для роботи з обдарованими учнями по підготовці до олімпіад. 2.Врахувати недоліки в подальшій роботі з обдарованими учнями. 3.Більше уваги приділяти завданням підвищеної складності та завданням з логічним навантаженням. 4.Спрямувати роботу на практичну направленість у навчанні.
8. Слухали: Бєлікову І.Є.: Перевірка стану ТБ в кабінетах біології. Про підсумки огляду кабінетів біології закладів освіти (шкільний наказ № 755 від 22.12.17).
Виступили: Асманська Г. С., Смоленцева Т.Ю. про стан перевірки техніки безпеки в кабінетах № 208, 209.
Постановили: 1.Вчителям: Асманській Г.С., Сержановій Н.М. прийняти інформацію до уваги та при виявленні недоліків усунути їх до 30.01.2017 року.
9. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про результати проведення тижня біології в школі (17.11 – 21.11)
Виступили: Сержанова Н.М., Топал А.І. зі звітом про проведення тижня біології в школі.
Постановили: 1.Вчителям прийняти інформацію до уваги та використовувати у позакласній предметній роботі. 2.Розпочати роботу щодо збору матеріалів розробок позакласних заходів з предметів природничого циклу та створенню банка даних.
10. Слухали: Бєлікову І.Є.: Доповідь з теми «Основні компоненти самоосвітньої діяльності педагога».
Виступили: Асманську Г. С., Смоленцеву Т.Ю., Тишину С.К., Сержанову Н.М., Топал А.І., Бєлікову І.Є. зі звітами по темам самоосвіти та досвіду роботи.
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти педагогічний досвід роботи колег та використовувати у своїй діяльності.
Голова ШМК _____________ Бєлікова І.Є.
Секретар __________________ Топал А.І.
Протокол № 5
Засідання ШМК вчителів фізики, біології, хімії та природознавства
Від 23.04.2018
Присутні: 6 чоловік, всі члени ШМК.
Порядок денний:
Хід засідання:
1. Слухали: Асманська Г.С., вчителя біології, яка доповіла, що було підготовлено 10 варіантів завдань для державної підсумковою атестації з біології у 11-х класах. Зміст завдань відповідає державним вимогам та загальноосвітній підготовці учнів. Атестаційна робота складається із завдань різної форми і рівнів складності: завдання у тестовій формі з короткою відповіддю; з вибором однієї правильної відповіді; завдання з вибором декількох відповідей; завдання на встановлення відповідностей та послідовностей.
Виступили: Топал А.І., з пропозицією прийняти до обговорення матеріали завдань для державної підсумкової атестації з біології у 11-х класах.
Постановили: 1.Прийняти до обговорення завдання для державної підсумкової атестації з біології у 11-х класах.
2. Слухали: Бєлікову І.Є.: Доповідь з теми «Шкільна документація та іі перевірка» (з матеріалів виступу на районному методичному об'єднанні вчителів фізики).
Виступили: Топал А.І.: про різке зростання обсягів документації шкільної звітності та рекомендації щодо методів спрощення ведення шкільної документації.
Постановили: 1.Вчителям дотримуватися єдиних вимог щодо ведення шкільної документації. 2.Шкільну документацію вчителя здійснювати відповідно до чинного законодавства та діючих інструкцій.
3. Слухали: Топал А.І.: З досвіду роботи Топал А.І по підготовці та участі у конкурсі «Вчитель року – 2017» (номінація хімія).
Виступили: Топал А.І. доповідь та презентація про участь у конкурсі «Вчитель року – 2017».
Постановили: 1.Всім вчителям прийняти педагогічний досвід роботи вчителя хімії Топал А.І. та використовувати у своїй діяльності новітні педагогічні технології навчання.
4. Слухали: Бєлікова І.Є.: Про аналіз роботи з обдарованими дітьми.
Виступили: Смоленцева Т.Ю., Тишина С.К., Бєлікова І.Є., Топал А.І., які доповіли про методи та результати роботи з обдарованими дітьми та про результати роботи згідно особистого плану роботи з обдарованими учнями на протязі 2017/2018 н.р.
Постановили: 1.Розробити перспективний план роботи з обдарованими учнями на 2018/2019 н.р. та оновити банк даних методичних рекомендацій та дидактичних матеріалів щодо роботи з обдарованими учнями.
5. Слухали: Бєлікову І.Є.: Про результати перевірки стану ТБ в кабінетах підвищеної небезпеки.
Виступили: Топал А.І, Сержанова Н.М.: Про основні правила поводження вчителів та учнів у кабінетах підвищеної небезпеки та інст