Презентація "Творчість П. Верлена. Вірші «Забуті арієти», «Так тихо серце плаче...», «Поетичне мистецтво»

Про матеріал

Поглибити знання учнів про імпресіонізм як літературний напрям; актуалізувати знання про естетичні принципи імпресіонізму, ; ознайомити учнів із матеріалом про життєвий та творчий шлях французького поета П. Верлена; поглиблювати навички аналізу поетичного тексту, виразного читання; розвивати зв'язне мовлення, логічне мислення; сприяти розширенню читацького кругозору школярів; виховувати кращі людські якості.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Поезія Поля Верлена. "Поетичне мистецтво" – віршований маніфест символізму і імпресіонізму

Номер слайду 2

Поет подібний теж до владаря блакиті, Що серед хмар летить, мов блискавка в імлі. Але, мов у тюрмі, в юрбі несамовитій Він крила велетня волочить по землі. Ш. Бодлер

Номер слайду 3

Поль Верлен

Номер слайду 4

Робота з цитатами «Верлен у спогадах сучасників» «З першого погляду його можна прийняти за сільського чаклуна. Голий, гулястий череп, що виблискує міддю, маленькі, косуваті, блискучі очі, кирпатий ніс із широкими ніздрями, рідка, жорстка, коротко підстрижена голова». (А. Франс). «Дивний чоловік у незмінному довгополому пальті, широкоплечий, губатий, із випуклим, як церковна баня, чолом; нижче від кирпатого носа світилися примружені монгольські очі. Цапина борідка довершувала цей портрет. Кирпоноса класична голівка фавна, голова Сократа! На обличчі з'являлися то мовчазна веселість, то глибокий сум». (А. Пуаза).

Номер слайду 5

Життєвий шлях поета План1. Еволюція П. Верлена як поета (зв'язок з «Парнасом», Ш. Бодлером) 2. Перипетії дружби з А. Рембо. 3. Особисте життя поета. 4. Участь П. Верлена у Паризькій комуні та її наслідки для його подальшої кар'єри. 5. Філософські пошуки поета. 6. П. Верлен —основоположник символізму

Номер слайду 6

ОЛС “Творчий доробок П. Верлена”«Сатурнічні поезії» (1886) «Вишукані свята» (1869) «Романси без слів» (1874) «Мудрість» (1881)«Колишнє й недавнє» (1884)

Номер слайду 7

Романс у виконанні В. Агафонова «Дремлют плакучие ивы»

Номер слайду 8

Бесіда — Яке враження на вас справили романси ? — Якими настроями наповнені ці твори? — Як ви гадаєте, чому збірка Верлена має назву «Романси без слів» ?

Номер слайду 9

Теорія літературиІмпресіонізм (фр. іmрrеssion — враження) — течія раннього модернізму, яка відзначається ушляхетненим, витонченим відтворенням особистісних вражень і спостережень, мінливих миттєвих відчуттів і переживань.

Номер слайду 10

ОЛС “Імпресіонізм як літературно-мистецький напрям»Імпресіонізм виник у Франції в другій половині XIX століття, насамперед у живописі. Назву напряму дала картина К. Моне «Імпресія. Схід сонця» (1873). Найвідоміші представники імпресіонізму в малярстві: К. Моне, Е. Мане, О. Ренуар, Е. Дега, К. Піссарро та ін. Своїм головним завданням вони вважали найприродніше зображення зовнішнього світу, витончене відбиття своїх миттєвих вражень і настроїв.Імпресіонізм став плідним напрямом і в музиці, йому віддали перевагу М. Равель, К. Дебюссі, Дж. Пуччіні, М. де Фалья та ін. У літературі представниками цього напряму були брати Гонкури, Гі де Мопассан, П. Верлен (Франція); С. Цвейг (Австрія), М. Коцюбинський, М. Вороний (Україна) та ін. У поезії імпресіонізм близький до символізму.

Номер слайду 11

Творча галерея

Номер слайду 12

ОЛС “Риси імпресіонізму»—  головним є відчуття, враження, мінливі почуття особистості, миттєві стани душі;—  суб’єктивність зображення, підкреслений ліризм;—  різнобарв’я тропів, що створюють певний настрій, посилюють емоційність почуттів і вражень;—  фрагментарність описів (мить, епізод внутрішнього буття);—  гра кольорів та відтінків, світла й тіні;—  злиття звуків і кольорів, слів і звуків, слів і барв тощо;—  вишукана мелодика творів;—  витонченість поетичного письма.

Номер слайду 13

Виразне читання поезії П. Верлена «Забуті арієти»Це захоплене зомління,Це закохане томління,Хвильні трепети лісів. У руках вітрів пестливих. I між віток шелестливих. Хор сп’янілих голосів. О, цей шелест, шемріт, шепіт,Воркіт, туркіт, цвіркіт, щебет,Журкіт, муркіт, свист і писк,Трав розмайних шевеління,Шум води по моховинню,По камінню плеск та блиск... Хто ж до всього того шуму. Вплів мотив тривоги й суму,Жаль снує душа — чия?То, напевно, ми з тобою. День прощаємо журбою,То душа твоя й моя!

Номер слайду 14

Словникова робота. Арієта — різновидність арії. Це невеличка арія з пісенним характером мелодії. Так називається й інструментальна п’єса наспівного характеру. 

Номер слайду 15

Аналіз поезії—  Чи можна визначити тему цього вірша? —  Якою зображено природу? —  Які художні прийоми використовує автор?—  Який настрій вірша? —  Які асоціації викликає у вас цей вірш? —  Знайдіть риси імпресіонізму в поезії.

Номер слайду 16

Виразне читання поезії П. Верлена «Так тихо серце плаче...»

Номер слайду 17

 Аналіз поезії—  Які слова служать епіграфом вірша? —  Визначте, про що цей вірш? —  Який настрій вірша?—  На вашу думку, звідки у вірші сумні настрої? —  Визначте художні особливості поезії.

Номер слайду 18

Виразне читання поезії П. Верлена «Поетичне мистецтво»

Номер слайду 19

Аналіз поезії— Які нові тенденції в поезії проголошує Верлен у своєму вірші? — У яких рядках проголошується принцип нової поезії? — Знайдіть рядки, в яких говориться про нову рису поезії — музикальність.— Чого досягається використанням музикальності?— Що стає головним для поета: реалії предметів чи асоціації та враження, які вони викликають? — Що говорить автор про пошуки загадкової сутності речей? —  Якими словами поет говорить про відображення емоцій та настроїв? — Подумайте, яке значення має зміна ритму в останніх рядках.

Номер слайду 20

Проблемне завдання— Спробуйте визначити новаторство П. Верлена у розвитку поезії XIX століття.

Номер слайду 21

Домашнє завдання. Вивчити напам’ять один з віршів П. Верлена (на вибір учнів); виконати письмовий аналіз поезії П. Верлена (на вибір).Індивідуальне завдання. Підготувати повідомлення про життєвий та творчий шлях А. Рембо.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дуденко Наталія Йосипівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
7491
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку