Презентація "Формування математичних компетентностей студентів на основі принципів історизму та прикладної спрямованості"

Про матеріал

Для сучасної освіти у ВНЗ І-ІІ р.а. досить гостро стоїть завдання активізації пізнавальної діяльності студентів у ході вивчення непрофільних для них дисциплін. У роботі розглянуто актуальну проблему - підвіщення ефективності математичної підготовки студентів гуманітарної спрямованості, через розвиток пізнавального інтересу у процесі навчання математики.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЖИТОМИРСЬКИЙ КОЛЕДЖ КУЛЬТУРИ ТА МИСТЕЦТВ ІМЕНІ ІВАНА ОГІЄНКАФормування математичних компетентностей студентів на основі принципів історизму та прикладної спрямованості«Хто хоче обмежитись сучасним, без знання минулого, той ніколи сучасного не зрозуміє»Г. В. Лейбніц

Номер слайду 2

Актуальність вибраної теми«Жодне людське дослідження не може називатися істиною наукою, якщо воно не пройшло через математичне доведення»Леонардо да Вінчі (1442-1519), Італія. Для сучасної освіти у ВНЗ І-ІІ р.а. досить гостро стоїть завдання активізації пізнавальної діяльності студентів у ході вивчення непрофільних для них дисциплін - це робить актуальною проблему підвіщення ефективності математичної підготовки студентів гуманітарної спрямованості, через розвиток пізнавального інтересу у процесі навчання математики.

Номер слайду 3

Основна мета освітньої галузі “Математика”Формування у студентів математичної компетентності на рівні, достатньому для забезпечення життєдіяльності в сучасному світі, розвитку їх уваги, пам’яті, логіки, культури мислення та інтуїції.

Номер слайду 4

Математична компетентність – це спроможність особистості бачити та застосовувати математику в реальному житті.навички навчальної праці (самостійність, самооцінка, самоконтроль). КОМПОНЕНТИмотиваційнийвнутрішня мотивація, інтерес; змістовнийдієвийкомплекс математичних знань, умінь та навичок; мотиваційний

Номер слайду 5

Використання принципу історизму. Форма подачіПовідомлення-факт. Бесіда або повідомлення-розповідь. Біографічні факти з життя відомих математиківвплив на розвиток світогляду;формування поглядів на математику та інтересу до її вивчення; стимулювання появи інтуїції при розв’язуванні теоретичних і практичних проблем; розвиток духовних цінностей: математичне мислення, витонченість логічних міркувань, щиру повагу до видатних вчених минулого.

Номер слайду 6

Наприклад Англійський математик Абрахам де Муавр в пристарілому віці визначив, що тривалість його сну зростає щоденно на 15 хвилин. Склавши арифметичну прогресію, він визначив дату, коли тривалість сну виросла б до 24 годин. В цей день він і помер. Піфагор був переможцем з кулачного бою на 58-х Олімпійських іграх, які проходили в 548 році до н. є., а потім перемагав ще на декількох Олімпіадах?Франсуа Вієта майже було відправлено на вогнище за те, що йому пощастило розшифрувати таємне листування іспанського уряду з командуванням своїх військ?

Номер слайду 7

Наприклад. Трикутник Рело — це геометрична фігура, утворена перетином трьох рівних кіл радіуса a з центрами у вершинах рівностороннього трикутника зі стороною a. Свердло, зроблене на основі трикутника Рело, дозволяє свердлити квадратні отвори (з неточністю в 2%). Аристократи-театрали просили французького короля нагородити Рене Декарта, який першим запропонував ме­тод нумерації крісел по рядах і місцях? Але король відповів: «Так, те, що винайшов Декарт, - чудово і гідно нагороди, але дати її філософу?! Ні, це вже занадто!»

Номер слайду 8

Використання принципу прикладної спрямованостірозуміння математики як методу пізнання та перетворення оточуючого світу. Прикладна задача – це задача, що виникла поза математикою, але розв’язується математичними засобами Освітня функція Розвиваюча функція Виховна функція. Функції

Номер слайду 9

Жінки індіанських племен, які живуть біля річки Амазонки, під час збирання насіння водяних рослин часто беруть із собою своїх маленьких дітей. Для безпеки вони кладуть їх на листя амазонського латаття. Кожен лист у поперечнику має до 2 м, а його краї високо загнуті вгору. Тому малюкам є де погратись і вони з листка не випадуть. Один дослідник для перевірки вантажопідйомності листка латаття насипав на нього 10 відер піску. Тільки тоді лист потонув. Яку масу може витримати один такий листок амазонського латаття?Задача. Відповідь: 150 кг. Наприклад

Номер слайду 10

Наприклад. Цівка води товщиною в сірник за тиждень може призвести до втрат 480 л води. Скільки літрів води буде втрачено, якщо 100 чоловік залишать не до кінця закритими крани? Скільком мешканцям вистачило б цієї води, якщо мінімальна її потреба для однієї людини на добу становить 30 л?Відповідь: втрачається 48000 л./тиж. – це1600 мінімальних потреб води для однієї людини на добу.228 мешканцям вистачило б цієї води на тиждень. Задача

Номер слайду 11

Необхідно, щоб у класі на кожного учня приходилося не менше 6 м3 повітря. Клас має довжину 10 м, ширину 6 м та висоту 3.5 м. Скільки учнів може знаходитися в ньому без шкоди для здоров’я?Задача. Відповідь: 35 учнів. Наприклад

Номер слайду 12

Найвища єгипетська піраміда - піраміда Хеопса - має висоту 144 м; сторона її квадратної основи дорівнює 230 м. Внутрішні ходи та кімнати займають ЗО % її об’єму. Визначити масу каменю, який пішов на її спорудження. Маса 1м3 каменю дорівнює 2,5 т. Задача Наприклад. Відповідь. 4 400 000 т.

Номер слайду 13

Якби можна було б обійти Землю по екватору, то маківка нашої голови описала б довший шлях, ніж ступні. На скільки великою є ця різниця?Задача Наприклад. Відповідь. 11м.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!!!

pptx
Додано
11 вересня 2019
Переглядів
716
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку