Психологічні особливості молодшого підлітка 5. Бажання бути не гірше інших. 6. Потреба в належному положенні в колективі однолітків, в сім’ї; 7. Прагнення обзавестися вірним товаришем; 8. Прагнення уникнути ізоляції, як в класі, так і в молому колективі; 9. Підвищена цікавість до питання“співвідношення сил” у класі 10. Встановлення довірливих відносин з однолітками (ВВД– спілкування)
Психологические особенности младшего подростка: 11. Підвищена увага до своєї зовнішності. 12. Яскраво виражена емоційність, висока тривожність, нестійка психіка. 13. Відсутність авторитетів віку; умисна маніпуляція дорослими. 14. Підвищене негативне відношення до учителя, батьків, дорослих. 15.Огида до необгрунтованих заборон;
Ознаки успішної адаптації: 1. Дитина отримує задаволення від навчання. 2. Дитина легко справляється з програмою; 3. Висока ступінь самостійності дитини при виконання ім учбових завдань, готовність звернутися за допомогою до дорослого тільки ПІСЛЯ спроби виконати завдання самостійно; 4.Задоволення міжособистісними відносинами– з однолітками і вчителем.
Ознаки дезадаптації 1. Втомлений зовнішній вигляд дитини. 2. Небажання дитини ділитися своїми враженнями про проведенний день. 3. Намагання відволікти дорослого від шкільних подій, переключити увагу на інші теми. 4. Небажання виконувати домашне завдання. 5. Негативні характеристики на адресу школи, вчителів,однокласників.
РОДИНА – це те місце, де дитина повинна відчувати себе затишно і впевнено. Головний мотив у стосунках в родині – це любов батьків до своїх нащадків. В цей складний для дитини період, батьки повинні бути поруч, в будь-який час готові прийти на допомогу (підтримати, розрадити, заспокоїти). Вони повинні бути терплячими й уважними.