Рефлексія настрою Напишіть побажання в зошиті однокласника, прочитайте побажання від Ліни Костенко.І в житті, як на полі мінному,я просила в цьому сторіччіхоч би той магазинний мінімум:— Люди, будьте взаємно ввічливі! —і якби на те моя воля,написала б я скрізь курсивами:— Так багато на світі горя,люди, будьте взаємно красивими! Ліна Костенко
Тема: усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. Мета: навчитися переказувати текст розповідного характеру з елементами опису природи, доцільно використовуючи прикметники.;розвивати усне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас.
Колективна робота з текстом. Читання учнями тексту мовчки (Вправа 606)У ЛІСІ Павло легко вистрибнув із кабіни й вільно побіг убік, одразу знайшовши ледве помітну в сутінках стежину, що вела до лісу. Гуде ліс, сухо подзвонюють мідним листом дуби, співають сосни у високості, під ногами вислизають тугі, мов литі, жолуді. Солодко пахне прілим листом і травами, пізніми грибами, що їх уже торкнулися перші приморозки. У рову аж чорно від тернових ягід на колючих і густих кущах. Коли терен зацвітає весною, то весь рів і лісові кущі по горбах наче обсипані снігом. Сила терну в лісі. Може, від того й назви: Тернівка, Тернова. Поміж терном, на видноті, гойдає колючими батогами шипшина, красується червоними твердими ягодами. По землі, у ровах і ямах, повзе ожина, тьмяно поблискує чорною ягідкою-намистинкою, наче оком у перепілки. Скільки вилазив малий Пашка за тією ожиною по ровах і проваллях, скільки лайки й стусанів мав від матері за порвані штани й пізнє вертання з лісу. Усе те минуло, як перші дитячі мрії, але зосталося в пам'яті на все життя...
1. Довести, що текст належить до розповіді з елементами опису: указати на речення, що містять розповідь, і речення, у яких подано опис природи. 2. Із чим порівнюється цвіт терену, ягоди ожини? 3. Як описуються дерева у лісі? 4. Чи допомагає опис зрозуміти внутрішній світ Павла, його настрої, почуття?