Презинтація на тему: "Усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи

Про матеріал
Мета:навчити учнів переказувати текст розповідного характеру з елементами опису природи, доцільно використовуючи прикметники.; розвивати усне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас школярів; виховувати любов до природи
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок мовленнєвого розвитку

Номер слайду 2

Рефлексія настрою Напишіть побажання в зошиті однокласника, прочитайте побажання від Ліни Костенко.І в житті, як на полі мінному,я просила в цьому сторіччіхоч би той магазинний мінімум:— Люди, будьте взаємно ввічливі! —і якби на те моя воля,написала б я скрізь курсивами:— Так багато на світі горя,люди, будьте взаємно красивими! Ліна Костенко

Номер слайду 3

Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся, який об’єкт буде предметом сьогоднішнього уроку. Взимку - з сивою бородою. Влітку нова виростаєВосени обпадає

Номер слайду 4

Відгадайте загадку і ви дізнаєтеся, який об’єкт буде предметом сьогоднішнього уроку. Взимку - з сивою бородою. Влітку нова виростаєВосени обпадаєЛіс

Номер слайду 5

Тема: усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. Мета: навчитися переказувати текст розповідного характеру з елементами опису природи, доцільно використовуючи прикметники.;розвивати усне мовлення, логічне мислення, творчу уяву; збагачувати словниковий запас.

Номер слайду 6

Логопедична хвилинка ( скоромовка )Обережний хитрий лис. До нори вечерю ніс. Біг додому лісом лис,Шелестів над лисом ліс. Ліз лис. Лисим лісом,Ніс хвіст. Низом-низом. Хвіст об терен. Обдер. В лісі кажуть тепер:«Ліз лис…»

Номер слайду 7

Каліграфічна вправа Обережний хитрий лис. До нори вечерю ніс. Біг додому лісом лис,Шелестів над лисом ліс. Ліз лис. Лисим лісом,Ніс хвіст. Низом-низом. Хвіст об терен. Обдер. В лісі кажуть тепер:«Ліз лис…»

Номер слайду 8

Колективна робота з текстом. Читання учнями тексту мовчки (Вправа 606)У ЛІСІ Павло легко вистрибнув із кабіни й вільно побіг убік, одразу знайшовши ледве помітну в сутінках стежину, що вела до лісу. Гуде ліс, сухо подзвонюють мідним листом дуби, співають сосни у високості, під ногами вислизають тугі, мов литі, жолуді. Солодко пахне прілим листом і травами, пізніми грибами, що їх уже торкнулися перші приморозки. У рову аж чорно від тернових ягід на колючих і густих кущах. Коли терен зацвітає весною, то весь рів і лісові кущі по горбах наче обсипані снігом. Сила терну в лісі. Може, від того й назви: Тернівка, Тернова. Поміж терном, на видноті, гойдає колючими батогами шипшина, красується червоними твердими ягодами. По землі, у ровах і ямах, повзе ожина, тьмяно поблискує чорною ягідкою-намистинкою, наче оком у перепілки. Скільки вилазив малий Пашка за тією ожиною по ровах і проваллях, скільки лайки й стусанів мав від матері за порвані штани й пізнє вертання з лісу. Усе те минуло, як перші дитячі мрії, але зосталося в пам'яті на все життя...

Номер слайду 9

-Визначте його тему й основну думку. Які типи мовлення поєднано в ньому?

Номер слайду 10

- Тема: розповідь про прогулянку до лісу;Основна думка: возвеличення неповторності краси лісу Типи мовлення : розповідь і опис

Номер слайду 11

1. Довести, що текст належить до розповіді з елементами опису: указати на речення, що містять розповідь, і речення, у яких подано опис природи. 2. Із чим порівнюється цвіт терену, ягоди ожини? 3. Як описуються дерева у лісі?  4. Чи допомагає опис зрозуміти внутрішній світ Павла, його настрої, почуття?

Номер слайду 12

Дібрати слова і слово-сполучення, які використовує автор для опису лісу.

Номер слайду 13

Мідний лист, солодко пахне, прілий лист, пізні гриби, чорно від ягід терну, колючі і густі кущі, перші приморозки, обсипані снігом, колючі батоги шипшини, червоні тверді ягоди шипшини, чорна ягідка-намистинка, око у перепілки,наче, мов.

Номер слайду 14

Які художні засоби використав автор, щоб відтворити картину природи?

Номер слайду 15

Епітети: «мідні», «ягідка-намистинка», «тугі», «пріле», «колючі», «червоні», «тверді»; метафори: «гуде ліс», «подзвонюють мідним листом дуби»,»торкнулись певні приморозки», порівняння: «наче око в перепілки», «наче обсипані снігом»

Номер слайду 16

Ознайомлення з таблицею « Вимоги до мовлення»

Номер слайду 17

Самостійне складання плану тексту. Орієнтовний план1. Павло у лісі.2. Гуде ліс та солодко пахне.3. Терен у рову.4. Червоні тверді ягоди шипшини.5. Чорні ягідки-намистинки ожини.6. Дитячі спогади Павла не забуваються.

Номер слайду 18

Домашнє завдання. Скласти письмовий вибірковий переказ тексту, опрацьованого на уроці, детально відтворивши частину висловлювання, у якій міститься опис природи. Повторити правила як творяться ступені порівняння прикметників (параграф 42)

pptx
Додано
8 лютого 2021
Переглядів
2106
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку