Сценарій театралізованого свята до Дня знань
Дитинство-казка, мов чарівна мить,
Там завжди сонячно і світло.
І річка вдаль приваблива біжить,
А поле травами розквітло.
Там стільки сонця, радості, тепла,
Краси чарівної без краю!
Там велетні дерева до небес,
Струмочки чисті гомінливі,
Повсюди стільки казки і чудес…
Пригоди Аліси в Країні Знань
(Звучить музика. За сценою ведучий читає вірш)
Дитинство-казка, мов чарівна мить,
Там завжди сонячно і світло.
І річка вдаль приваблива біжить,
А поле травами розквітло.
Там стільки сонця, радості, тепла,
Краси чарівної без краю!
Там велетні дерева до небес,
Струмочки чисті гомінливі,
Повсюди стільки казки і чудес…
(На сцену вибігає Кролик, постійно дивиться на годинник)
Кролик:
О! Як я запізнююсь! Як запізнююсь! Я точно не встигаю…О! Ще й ця дівчинка біжить за мною…Навіщо? Що їй потрібно?
(озирається навкруги)
Де це враз я опинився?
(усіх роздивляється)
А чому це, а чому ви такі веселі?
Чом це радощі у вас, наче акварелі?
А чому це, а чому світло тут і чисто?
І вітають малюків чому урочисто?
(Звучить музика. На сцену вибігає Аліса,
Кролик ховається і спостерігає за Алісою)
Аліса:
От побіг, не привітався!
Чемності він не навчався?
Дивний гість, і звідкіля він?...
(Аліса здивовано озирається навкруги)
Аліса:
Ой! Я ж побігла за Кроликом але потрапила у якусь незвичайну країну…Що ж це за місце?
(Проходить біля дітей, роздивляючись їх)
Дивно…Так багато дітей, всі чисто одягнені, ніхто не бешкетує, не кричить, і у них немає іграшок…І куди подівся Кролик?
(Кролик тихенько проходить поза Алісою і наближається
до Капелюшнка-бешкетника, який з’являється на сцені)
Капелюшник-бешкетник (бурмоче в мікрофон):
Іди до школи…Іди до школи…Потрібно вчитися…Лінуватися погано…І повчають всі мене, і виховують…
Не для мене ваша школа,
Не піду туди ніколи.
От потрапити б у казку!
Там відбуваються дива:
Розважатись? Та будь ласка!
Їж та пий – все задарма!
(Звучить фонограма. Аліса в цей час шукає Кролика, Капелюшник
звертає увагу, що він не один на сцені)
Гей! Ти хто і як сюди потрапила? Тобі що, теж сказали йти до школи, навчатись?
Аліса:
Мене звати Аліса. А ти хто? І куди я потрапила? Що це за дивна країна?
Кролик:
Завжди Бешкетником він був!
До дитсадка його водила
Мамуся кожен день.
Там ридма плакав вихователь:
Бо він втікав, його нема ніде.
Але насправді й не ховався —
Він тихо закутку сидів
І там дражнив котів.
Ще й у калюжу вліз –
І став брудний по самий ніс
(Капелюшник задоволено киває головою)
Капелюшник-бешкетник:
Я – Капелюшкин-бешкетник. Усі діти з дитсадка збираються вчитися у Країні Знань, а я прийшов сюди за чарівними речами, бо від них буде більше користі, ніж від навчання
Аліса:
Але що це за Країна Знань? Що в ній відбувається? І чому тут так багато дітей? І про які чарівні речі говорить Капелюшник?
(На сцену виходить Чеширський Кіт)
Чеширський кіт:
Це країна, в якій відбуваються надзвичайні дива.
Навчають тут читати,
Писати гарно й рахувати.
Поводитися завжди чемно,
Не гаяти часу даремно…
(Звучить пісня про школу)
(Звучить фонограма. На сцені з’являється Миша, йде повільно, бурмоче…)
Миша:
Ну чому я така нещасна? Навіщо потрібна ця школа? Навіщо потрібне навчання? Хто його вигадав?... Я хочу спати, гратись, розважатись… А тут уроки, книжки, зошити. Може ви мені скажете для чого потрібно навчатися?
Чеширський Кіт:
Ми тобі допоможемо, якщо ти відгадаєш загадки
Миша:
Ох, не вмію я читати!
Ох, не вмію я писати!
І загадки розгадати
Я не можу, що робить?
Аліса(до дітей):
Друзі, ви допоможіть,
У біді не залишіть!
(Кролик проводять гру з дітьми)
Кролик:
Зараз я буду показувати вам різні предмети, а ви будете їх називати, але говоріть дуже голосно, щоб Аліса зрозуміла про які чарівні речі говорив Капелюшник
(Кролик бере зі столу різні іграшки і показує їх дітям)
Аліса:
Які ви молодці! Всі предмети відгадали! І тепер можна взяти чарівні ключики, які відкривають двері до Країни знань!
(Звучить музика)
Капелюшник-бешкетник:
Добре, щось я забарився
Вже давно ні з ким не бився.
Усіх учнів розпустить!
Школу на замок закрить!!!
Ні до чого навчання!
Нащо вам оті знання?
Бути неуками модно!
Можна робити що завгодно!
Миша:
Днями працювати!!!
А коли ж нам гратись?
Геть читання! Геть писання!
Непотрібні нам ті «знання»!
(Під музику хватають з Мишою ключики і втікають до школи)
Чеширський Кіт:
Ой! Що робити?! Ці бешкетники забрали ключики! Як же ми тепер потрапимо туди? Що допоможе відкрити нам двері?
Аліса:
Допоможіть нам діти! Я чула, що ключики можна повернути, якщо показати гарні знання!
Кролик:
Так! Але у нас дуже мало часу! Як ми можемо так швидко перевірити чи є знання у наших дітей?
Чеширський Кіт:
Допитливі діти
Знати хочуть все на світі:
Захід де, а де є Схід?
Чому дощик йде в обід?
Де до ранку бродить Сонце?
Чому сніг йде за віконцем?
Діти ви готові позмагатись за повернення чарівного ключика?
(Аліса та Кролик проводять розважальну вікторину з дітьми)
Аліса:
Праву ручку піднімаємо
Вправно пальчики рахуємо!
Один, два, три, чотири, п’ять!
На правій ручці – рівно п’ять!
І на лівій порахуємо!
Вище руку піднімаємо!
Один, два, три, чотири, п’ять!
І на лівій – рівно п’ять!
Права – п’ять і ліва – п’ять!
Добре вмієм рахувать!
Кролик:
А тепер давайте вирішимо, що вам потрібно взяти з собою до школи. Я буду називати слова, а ви плескайте два рази в долоньки, якщо це вам потрібно у школі і один раз – якщо не потрібний. Але будьте дуже уважні!
Книга, ручка, олівець, цукерка, лялька, машинка, рюкзак, мама, зошит, альбом, бабуся, щоденник
Чеширський Кіт:
Молодці! Ви чудово справились із завданням! А тепер поверніться до один до одного і подаруйте посмішку!
(За сценою лунає мелодія дзвінка)
Аліса:
Тихо! Ви чуєте ці звуки? Це лунає чарівний дзвіночок, який своїм передзвоном скликає всіх дітей на урок
Чеширський Кіт:
А це значить що ми перемогли Капелюшника і Мишу, і, нарешті, можемо відкрити двері до чарівної Країни Знань!
(Під музику Капелюшник і Миша з’являються
на сцені із дзвоником та ключами у руках)
Капелюшник-бешкетник:
Ой, не треба нас карати!
Ми теж багато хочем знати!
Миша:
Зрозуміла я, друзі милі,
Що знання – це справжня сила,
Подарують вони крила,
Перевершать чудеса.
Аліса (звертається до дітей):
Ну що, діти? Дозволимо їм з нами вчитись?
Але ж ми не можемо розпочати свою подорож по Країна Знань! І знаєте чому?
Чеширський кіт:
А тому що для нас ще не пролунав дзвіночок! А без нього двері до Країни Знань не відкриються!
Кролик:
Так я знаю що робити! Я придумав! У будь якій країні, а особливо у чарівній, є найголовніша людина. А в нашій чарівній Країні Знань найголовнішою людиною є директор школи!
Аліса:
Так! (звертається до Капелюшника і Миші) Негайно відайте їй чарівний дзвіночок
(Капелюшник і Миша віддають дзвіночок директору.
А в цей час Кролик(бурмочучи собі під ніс «Крабле, рабле,
бемс, бебемс») бере за руку учня і підводить до директора)
Аліса:
Агов! Друже! Що ти задумав?
Кролик:
Що, що…Але ж дзвіночок важкий, а директор – тендітна жінка! Тому я й вибрав чоловіка-джентльмена, який допоможе їй справитись із нелегким завданням!
(Дзвенить дзвіночок. Герої підходять до дітей)
Аліса:
А зараз ми разом із вами відвідаємо чарівну Країну Знань! В добрий час, гарних вам оцінок, цікавого навчання і вірних друзів!
(Під музику казкові герої заводять першокласників до школи)