Пригоди у Лісі каліграфії

Про матеріал
Урок української мови (навчання грамоти) у 1 класі завжди потребує багато підготовки і фантазії. Сучасним першокласникам мало показати букву, треба навчити бачити її навколо у звичайних предметах, книгах, що читаєш. Мета: ознайомити з написанням літери г, навчити писати основні елементи букв; вчити дітей вживати велику букву у власних назвах; розвивати вміння списувати з друкованого тексту; закріпити вміння відтворювати ланцюжок звуків у почутому слові, записувати їх буквами, розрізняти друковані та рукописні літери, аналізувати структуру букви; розвивати зв’язне мовлення, цікавість до письма; сприяти вихованню бережливого ставлення до природи, виховувати самоконтроль і відповідальне ставлення до свого здоровꞌя
Перегляд файлу

НАВЧАННЯ ГРАМОТИ

Урок № 128

Дата: 15.01.2019

ТЕМА.  Пригоди у лісі Каліграфії 

Мета:  ознайомити з написанням літери г, навчити писати основні елементи  букв; вчити дітей вживати велику букву у власних назвах; розвивати вміння списувати з друкованого тексту; закріпити вміння відтворювати ланцюжок звуків у почутому слові, записувати їх буквами, розрізняти друковані та рукописні літери, аналізувати структуру букви; розвивати зв’язне мовлення, цікавість до письма; сприяти вихованню  бережливого ставлення до природи, виховувати самоконтроль і відповідальне ставлення до свого здоровꞌя

Обладнання:  гра «Хатки», друковані та прописні букви,  предметні малюнки, гра «Ключі», ребуси

Тип уроку:  урок засвоєння знань, формування вмінь

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Аутотренінг

- Ми все необхідне приготували

Приладдя  вже на столі.

Готові до роботи: вушка – слухати,

Очі – бачити, пальці – писати,

Мозок - контролювати.

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МОТИВАЦІЯ

- Сьогодні нас чекає Фея гарного почерку у Ліс каліграфії. Ми прямуємо за вмінням писати нову літеру «ге». Для цього треба будемо всім допомагати, будемо активними і старанними.

ІІІ.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

А)Правила посадки при письмі

Б) Пальчикова гімнастика «Гусенятко»- с.2

- Гусенятка провели нас до Лісу каліграфії

« Гуся-гуся-гусенятко,

хочеш дам тобі зернятко?

- Га-га-га, га-га-га,

- каже гусочка моя.

Сиплю зерна на травичку.

 Гуска дзьобає - й до річки:

Диб- диби, диб-диби,

щоб напитися води.»

  • Щоб гусенятка полетіли, наведіть пунктирні лінії на крилах гусеняток.

В) Гра «Склади схему слова»

- Дивіться, щось я знайшла…

- Відгадайте загадку: «У теплий дощик народився, парасолькою накрився (грибок).»

- Щоб перейти через лісову річку, зробіть «місток» із звуків слова «грибок» .

- Які гриби ви знаєте?

- Чому не можна  збирати гриби без дорослих?

-  Які правила безпеки треба памꞌятати у лісі?

В)  Гра  «Ключі»

- На грибній галяві ціле місто веселих гномів. Поки вони танцювали, ключі від хаток  загубили. 

- Допоможіть гномикам потрапити додому: доберіть до друкованих букв («хаток»)  великі і маленькі прописні літери («ключі»).

- Які звуки позначають літери на «хатках»: голосні чи приголосні?

Б) Гра «Віднови!»

- Мишки-пустунки погризли горішки-букви. Попрацюємо в групах. Відновіть їх!

І група – відновлювання букв(«горішків»), якими позначають голосні звуки.

Голосні звуки позначаємо буквами: Іі, Ее, Аа, Уу,Оо, Ии.

ІІ група – відновлювання букв(«горішків»), якими позначають приголосні звуки.

Приголосні звуки позначаємо буквами: Рр, Пп, Кк, Нн,Тт, Вв

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ- с.3

А) Ознайомлення з рядковою «ге»

- Порівняйте друковану і прописну букву «ге»?Як написати «ге»?

-Буква г – один елемент- похила паличка із заокругленням вгорі та вниз

Рахунок: і-раз-і

- Наведіть тільки ті рядкові літери, в яких  сховалася буква «ге»?

(п, т, р)

Б)Гра «Три ведмеді»- обведення великої, середньої, малої літери «ге»

В)Написання літери «ге» та буквосполучень з «ге»

- Фея каліграфії пропонує вам писати старанно, щоб не зійти з дороги, яка виведе вас з Лісу каліграфії. Болото помилок може вас заманити. Будьте старанні!

1 рядок – написання літери г.

2 рядокнаписання зꞌєднань го, ог, аг;

3 рядокнаписання зꞌєднань гі, гу, иг.

- Щоб не загубити стежку в Лісі, пригадаємо слова, в яких є ці зꞌєднання?

V. ФІЗХВИЛИНКА «Прилетіли гуси»

*Гімнастика для очей «Пташки»

VІ. ТВОРЧЕ ВИКОРИСТАННЯ ЗНАНЬ, ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ

А) Гра «Хто більше?» - у групах

- Фея каліграфії хоче нагородити вас за старання і перевірити вашу увагу. Позмагайтесь, яка група знайде на «стіні слів» більше слів з буквою «ге».

- Прочитайте свої слова, викресліть однакові.

- У якої групи залишилося більше слів, та група перемогла.

Б) Гра «Розчаклуйте!»

- Зміючка з болота помилок зачаклувала слова.

 Щоб їх розчаклувати, треба розгадати ребус («голова»,«гамак»)

 

                  

                         Голо                                  Га Картинки по запросу картинка мак

 

          - Яка літера починає ці слова?

- Запишіть, перевірте написане.

 Б) Складання речення про гамак

- Що позначає слово «гамак»?

В) Самостійне списування речення

Ігор повісив гамак у саду.

- Прочитайте речення, спишіть, перевірте написане.

 VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ- РЕФЛЕКСІЯ

- Ось і закінчилася наша пригода. Ми знову вдома…

Що запамꞌятали? Що було важко?

 

docx
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку