Приготування вареників з сиром, лінивих вареників, сирників та сирників по –київськи

Про матеріал
 Закріплення та вдосконалення професійних знань, умінь та навичок в процесі виготовлення
Перегляд файлу

 

Група: №35

Спеціальність: «Кухар, кондитер»

Майстер в/н: Косенцева Н.М.

Місце проведення уроку: кухня-лабораторія.

Тема програми: «Приготування страв з яєць та сиру»

Тема уроку: «Приготування вареників з сиром, лінивих вареників, сирників та сирників по –київськи».

Мета уроку: 

  • Закріплення та вдосконалення професійних знань, умінь та навичок в процесі виготовлення
  • виховувати прагнення до розвитку професійних здібностей; добросовісного відношення до праці;
  • розвивати технологічне мислення та професійні якості кухаря.

Тип уроку:

  • урок вдосконалення умінь та навичок виконання операцій і формування вмінь виконання комплексних видів робіт

Методи навчання:

  • словесні (бесіда, пояснення, розповідь, інструктаж);
  • ілюстрування (книги, дидактичні матеріали до уроків виробничого навчання з професії «Кухар»); демонстрація; практичні вправи.

Міжпредметні зв’язки: «Технологія приготування їжі»; «Організація ПГХ» - «Українська кухня», «Калькуляція і облік».

Матеріально- технічне забезпечення: обладнання: електроплита; інвентар: столи, ножі, розбірні марковані дошки; посуд різної ємності,скалка, сито для просіювання сиру, шумівка, посуд для відварених вареників.

Матеріали: яйця, мука, сіль, сир, ванілін, родзинки.

Навчально-методичне забезпечення: мультимедійна презентація на тему «Приготування вареників з сиром, лінивих вареників, сирників та сирників по –київськи»; технологічна картка, дидактичні матеріали до уроків з виробничого навчання з професії «Кухар», схема приготування.

Хід уроку

І.Організаційна частина.

  • Перевірка явки учнів на заняттях, відмітка в журналі;
  • Перевірка готовності учнів до уроку (одяг, взуття, головні убори).

ІІ. Вступний інструктаж

  • Цільова настанова: повідомлення теми і мети уроку. «Приготування вареників з сиром, лінивих вареників, сирників та сирників по-київськи», навчитися готувати страву.
  • H:\урок12г. Косенцева\DSC05947.JPGПеревірка  знань учнів за матеріалом, вивчення на уроках теорії, а також на попередніх уроках виробничого навчання, пов’язаних з даним уроком.

 

Перевірка знань учнів за матеріалом, вивченим на попередніх уроках виробничого навчання:

  1. На які способи теплової обробки поділяються страви з яєць?
  2. Яка технологія приготування яєць зварених без шкарлупи?
  3. Яка технологія приготування омлету натурального?
  4. Які правила подачі омлету натурального?
  5. Яка технологія приготування омлету змішаного?
  6. H:\урок12г. Косенцева\DSC05951.JPGЯка технологія приготування омлету фаршированого та які можна готувати начинки для фарширування омлету?

 

Формування орієнтовних дій учнів

  • Демонстрація зразків майбутніх навчально-виробничих робіт;
  • Ознайомлення учнів з матеріалами, інструментами, приладами і іншими засобами виконання робіт, які застосовуватимуться на уроці;
  • Пояснення і показ способів раціональної організації робочих місць при виконанні завдань;
  • Пояснення і показ найбільш раціональних прийомів, способів і послідовності виконання завдань, а також способів контролю якості роботи;
  • Розгляд типових помилок, способи їх попередження і усунення;
  • Закріплення і перевірка засвоєння учнями матеріалу вступного інструктажу; попередження пробного виконання учнями нових прийомів; додаткові повторні пояснення і показ прийомів та способів роботи.

H:\урок12г. Косенцева\DSC05954.JPG

Видача завдань і розподіл учнів по робочих місцях

H:\урок12г. Косенцева\DSC05956.JPG

ІІІ. Поточний інструктаж під час вправ (самостійні роботи) учнів

  • Виконання учнями тренувальних вправ за розробленими майстром завданнями;
  • Поточний інструктаж майстра виробничого навчання.
  • Цільові обходи майстром робочих місць учнів:
  • Здача учнями майстру готової роботи або незавершеної роботи, прибирання ними своїх робочих місць та майстерень.

ІV. Заключний інструктаж

  • Самооцінка учнями результатів роботи.
  • Підсумки роботи кожного учня.
  • Виставлення оцінок.
  • Визначення учнів, які домоглися відмінної якості робіт.
  • Розгляд найбільш характерних недоліків в роботі учнів.
  • Завдання додому.

 

  • Розгляд правил безпеки праці учнів;
  • Застебнути спецодяг на всі ґудзики не допускаючи звисаючих кінців одягу.
  • Не заколювати одяг шпильками, голками, не тримати в кишенях одягу гострі предмети.
  • Підготувати робоче місце для безпечної роботи:
  • перевірити стійкість виробничого столу.
  • H:\урок12г. Косенцева\DSC05969.JPG
    зручно і стійко розмістити потрібну сировину, для приготування страви;
  • наявність і надійність заземлюючих з'єднань;
    • перевірити стан підлог (відсутність вибоїн, нерівностей, слизькості);
    • утримувати робоче місце в чистоті, своєчасно прибирати з підлоги розсипані (розлиті) продукти, жири та ін.;
    • використовувати засоби захисту рук при використанні гарячих поверхонь інвентарю та кухонного посуду.
    • дотримуватися правил безпеки при користуванні ріжучими предметами (ножі); дотримуватися правила безпеки при користуванні ножем.

 

  • Пояснення характеру і призначення майбутньої роботи на уроці, порядку виконання вправ або самостійної роботи учнів;

Тепер повернимося до сьогоднішньої теми уроку : Приготування вареників з сиром, лінивих вареників, сирників та сирників по – київськи.

1) Пригадайте з яких процесів складається приготування вареників?

Приготування вареників складається з таких процесі: приготування тіста, підготовки фаршу, формування вареників.

H:\урок12г. Косенцева\DSC05970.JPG

2) Які продукти нам необхідні для приготування тіста та як їх підготувати до використання?

Для приготування тіста для вареників нам необхідно буде борошно – його потрібно просіяти; молоко – процідити; яйця обробити у чотирьох ваннах; сіль та цукор – просіяти.

 

3) Розкажіть як готують тісто для вареників?

Борошно насипати на стіл або вширокий посуд (1-1,5 % залишити для підсипання борошном стола при при формуванні), у борошні зробити заглиблення у вигляді воронки, влити в неї суміш молока з яйцем, сіллю, цукром, замісити тісто до однорідної маси і утворення щільної пружної грудки. Тісто накрити марлею і залишити на 40 хв для набухання клейковини і набуття більшої еластичності.

 

4) Що нам необхідно мати для приготування фаршу?

Для приготування фаршу нам необхідно мати сир, борошно, сіль, цукор, яйця.

 

5) Як приготувати фарш для вареників?

H:\урок12г. Косенцева\DSC05971.JPG
У протертий сир додати борошно, сіль, цукор, яйця. Масу добре перемішати і сформувати з неї невеликі кульки.

6) Пригадайте, як формують вареники?

Готове тісто розкачати 1-1,5 мм завтовшки у вигляді смужки 40-50 мм завширшки, змастити сирим яйцем або льєзоном, відступаючи від країв на 4 см. На тісто покласти кульки сирного фаршу на відстані 4 см одна від одної. Піднявши краї змащеної смужки тіста, накрити ним фарш, навколо кожної кульки верхній шар тіста притиснути до нижнього і вирізати вареники металевою виїмкою. Обрізки тіста з’єднати і знову розкачати. Розкачане тісто можна відразу нарізати невеликими кусочками або за допомогою круглої виїмки. На них покласти фарш ї защепити краї.

 

7) Як вірно відварити вареники?

Вареники кладуть у киплячу підсолену воду (на 1 кг вареників 4 л води) невеликими порціями. Варити доки вареники не спливуть на поверхню, протягом 5-7 хв при слабкому кипінні. Готові вареники виймають шумівкою, кладуть у посуд з розтопленим вершковим маслом і злегка струшують.

 

8) Які правила подачі вареників з сиром?

Вареники подають на підігрітій столовій тарілці, поливши розтопленим вершковим маслом. Сметану можна подати окремо у сметаннику або соуснику.

H:\урок12г. Косенцева\DSC05972.JPG

 

9) Які вимоги до якості вареників з сиром?

Н/ф мають напівкруглу форму з добре защіпаними краями, не злипаються і не деформуються, товщина шару тіста від 2 до 3 мм. Середня маса вареника 12-14 або 20-25 г. після варіння вареники зберігають форму, не мають сторонніх присмаків і запахів. Консистенція м’яка, пухка, колір білий з кремовим відтінком.

 

Закріплення і перевірка засвоєння учнями матеріалу вступного інструктажу, проведення пробного виконання учнями нових прийомів.

3. Як же ж приготувати тісто для вареників?

Борошно насипати на стіл або широкий посуд (1-1,5 % залишити для підсипання борошном стола при при формуванні), у борошні зробити заглиблення у вигляді воронки, влити в неї суміш молока з яйцем, сіллю, цукром, замісити тісто до однорідної маси і утворення щільної пружної грудки. Тісто накрити марлею і залишити на 40 хв для набухання клейковини і набуття більшої еластичності.

 

4.Яку форму мають вареники?

Вареники мають форму місяця з добре защіпаними краями.

 

5.Розкажіть послідовність приготування маси для вареників лінивих?

У протертий сир додати борошно, сіль, цукор, яйця і перемішати до утворення однорідної маси.

 

6.Згадайте технологію приготування сирників солодких.

Сир протирають, додають дві третини норми борошна, розтерті з цукром яйця, сіль, попередньо розчинений у воді ванілін (0,02г на порцію) і добре перемішують.

 

7.Розкажіть технологію приготування сирників по - київському.

Сир протерти через сито. У сир додати яйця, сіль, борошно, ванілін розчинений у гарячій воді. Масу добре перемішати.

 

Проведення пробного виконання учнями вивчених прийомів робіт:

Видача завдань - згідно технологічної та інструкційної карток

Бригада №1- готують вареники з сиром

Бригада № 2- готують вареники ліниві.

Бригада № 3- готують сирники солодкі.

Бригада №4- готують сирники по – київськи.

H:\урок12г. Косенцева\DSC05974.JPGІІІ. Поточний інструктаж майстра під час самостійної роботи учнів

  •                    Виконання вправ учнями.
  •                    Індивідуальне та колективне інструктування учнів.
  •                    Цільові обходи майстром робочих місць учнів:
  1. обхід - перевірка, чи всі учні приступили до роботи, чи немає організаційних утруднень.
  2. обхід – перевірка правильності організації робочих місць, дотримання правил техніки безпеки.

 

  1. обхід – перевірка способів виконання учнями завдання.
  2. обхід – перевірка ступеня засвоєння учнями показаних прийомів.
  •   Здача учнями майстру готової роботи, прибирання ними робочих місць.

 

ІV. Заключний інструктаж.

  1.                        Аналіз виконання навчально-виробничих робіт.
  2.                        Розбір помилок, допущених в процесі роботи.
  3.                        Підведення підсумків і виставлення оцінок.
  4.                        Ознайомлення з домашнім завданням.

 

 

 

1

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, Розробки уроків
Додано
14 грудня 2020
Переглядів
1303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку