Мета розробленого матеріалу:
- розвивати творчі здібності, практичні навички;
- формувати у здобувачів освіти соціальну активність, екологічну свідомість;
- виховувати любов до навколишнього середовища рідного краю.
Були впроваджені прийоми технології критичного мислення, візуалізація навчального матеріалу, компетентнісно-орієнтований підхід.
«Синтаксична майстерня» Софіївський парк – пам’ятник садово-паркового мистецтва, при створенні якого були використані природні особливості ландшафту. Благородні в’язи, клени, тополі, посадки кизилу ( одне дерево кизилу дотепер росте на території табору «Дружба»), зарослі шипшини, чорної бузини, столітні тополі й тепер радують око своєю стрункістю. Є також насадження гледичії, сріблястого лоху, сосни. Збереглося декілька дерев шовковиці. А посадки грецького горіха частково знищені в часи німецької окупації, останні загинули без зрошення. В центрі парку – ставок, обсаджений ясенами, з острівцем по центру. В 60 - ті роки XX ст. парк взято під охорону, як пам’ятник паркової культури. Маєток Дух–Фіней належав Фрідріху Івановичу Фейну. Пізніше при розподілі спадщини між онуками – перейшов до С. Б. Фальц – Фейн у складі маєтку Преображенка. Баронеса назвала економію « Дофіно», що в перекладі означає « перлина». Вона хотіла зробити цей куточок перлиною степу, щось подібне до Асканія – Нова. Економія була добре озеленена. В центрі – сквер, посередині якого містився квітник, і від нього променями йшли алеї вічнозеленої туї. Обрамляли алеї біла та рожева акації.
«Пунктуаційний вірус»ПІСЛЯ БУРІПісля бурі Чорне море. Тихе, лагідне, прозоре. На морському дні з барка́са*1 Видно краба-водолазаІ медузу-мандрівницю,Всі підводні таємниці. На приморській кучугурі,На піску у візерунках. Чистять крила після буріСірі чайки-реготунки. Біля чайок після буріСохнуть водорості бурі. А рибалки на причаліЛовлять вудками удачу. Ген вони позавмирали,З воску вилиті неначе. Море п’ятки нам лоскоче,Сліпить зайчиками очі,Камінцями-стрибунцями. Грає в крем’яхи́*2 із нами. Роздає на знак пошани. Черепашки і рапа́ни*3. Аж не віриться, що вчора. Тут гуляли хвилі-гори. Анатолій Качан
Домашнє завдання :1. Виконати вправу підручника 108, (для учнів із середнім рівнем навчальних досягнень).2. Описати первоцвіт, який сподобався, у описі використати 3-5 прикладок (для учнів із достатнім рівнем навчальних досягнень). 3. Придумати історію знайомства однієї квітки з іншою, використовуючи прикладки, наприклад: написати, як Тюльпан Степовий поїхав екологічним експресом до своєї подружки Лілії Лісової, яка занесена до Червоної книги України (для учнів із високим рівнем навчальних досягнень).