Прикметник як частина мови (контрольна робота)

Про матеріал
Контрольна робота з української мови для 6 класу з теми "Прикметник як частина мови"
Перегляд файлу

Контрольна робота у 6 класі

 

Прикметник як частина мови

 

І рівень (0, 5 б)

 

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – прикметники.

А.   Доречний, стрункий, білий.

Б.   Братів, літній, ходіння

В.   Жовтий, летять, золотий

Г.  Ведмежий, мокрий, твій

 

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – відносні прикметники.

А.   Будній, червоний, доччин.

Б.   Осінній, нянин, теплий.

В.   Дружній, батьків, синій.

Г.   Народний, шкільний, залізний.

 

  1. Позначте рядок, у якому всі слова – якісні прикметники.

А.   Довгий, холодний, білий.

Б.   Широкий, солоний, німецький

В.   Зимовий, морквяний, мамин.

Г.   Охайний, сусідський, гіркий.

 

  1. Позначте рядок прикметників, від яких можна утворити ступені порівняння.

А.   Білий, теплий, малесенький.

Б.   Глибокий, предобрий, старезний.

В.   Солодкий, вузький, сліпий.

Г.   Гарний, легкий, високий.

 

  1. Вкажіть, у якому рядку всі прикметники вжиті в переносному значенні.

А.   Золоті руки, біла раса, гострий погляд.

Б.   Заяча душа, сталева лопата, весняний день.

В.   Вовчий апетит, жовта квітка, золота каблучка.

Г.   Ведмежа послуга, молочна імла, бузковий кущ.

 

  1. Вкажіть, у якому з речень виділений прикметник  – якісний.

А.   Ми підійшли дуже близько до вовчого лігва.

Б.   На малюнку зображена вовча голова.

В.   Побачивши вовчі сліди, Олесь злякався.

Г.   У мене розігрався вовчий апетит.

 

7. Позначте рядок, у якому допущено помилку при  творенні ступенів  порівняння.

А.   Більш тепліший, світліший, самий кращий.

Б.   Більш швидкий, менш добрий, якнайвузькіший.

В.   Чорніший, менш гіркий, щонайвищий.

Г.   М’якіший, найбільш зручний, найлегший.

 

8. Позначте рядок, у якому всі прикметники  мають  повну стягнену форму.

А.   Молодая, ясная, вечірняя, зеленеє.

Б.   Тонка, синя, красен, літня.

В.  Зелен, повен, зелен, дрібен.

 Г.   Повна, світла, солодка, весела.

 

ІІ рівень (2 б.)

9. Установіть відповідність між розрядами прикметників та їх прикладами.

А.  Якісний, повний.

Б.   Відносний.

В.   Присвійний.

Г.   Якісний, короткий.

1.   Місячним сяйвом залито сади.

2.   Діти сиділи навколо багаття.

3.   Червоний місяць зійшов низько над степом.

4.   Як ішли ми зелен лугом, соловей співав.

5. У Степановому  настрої  з’явилася   великодушність.

 

 

 

 

  1. Установіть відповідність між ступенями порівняння   і прикметниками.

А.   Вищий ступінь, проста форма .

Б.   Найвищий, проста форма     

В.   Вищий, складена форма.                     

Г.   Найвищий, складена форма.

1.   Найвдаліший, найвередливіший.

2. Солодший, більш зручний.                                      3.   Менш помітний, більш приємний.                               4.   Червоніший, легший, тонший.

5.   Найбільш досвідчений, найменш вразливий.

 

ІІІ рівень (2 б.)

  1.  Провідміняйте словосполучення СЬОГОДНІШНІЙ УРОК. Визначте закінчення.

 

  1. Випишіть з речення один прикметник (на ваш вибір), виконайте його морфологічний розбір:

Мій тато приніс додому маленьку руду білочку.

docx
Додано
12 лютого 2023
Переглядів
1966
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку