БЕРДЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2
БЕРДЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
План - конспект уроку з всесвітньої історії у 6 класі.
Тема: " Природні умови Італії та виникнення міста Риму.".
Розробив:
учитель вищої категорії,
«старший учитель»,
магістр історичних дисциплін
Нікуліна Ю. І.
Бердянськ - 2019
Тема. Природні умови Італії та виникнення міста Риму.
Мета:
1. навчальна: ознайомитись з особливостями природно – географічних умов Апеннінського півострова, історією виникнення м. Риму, народами Стародавньої Італії (етрусками), класовим суспільством та царським періодом; інформаційна - розвивати навички роботи із засобами масової інформації, застосовувати отримані знання на практиці; комунікативно - мовна - продовжити формування уміння чітко і лаконічно висловлювати свої думки, слухати інших і бути толерантним; просторова - вчитися на помилках минулих поколінь, уміти використовувати на практиці досвід минулих поколінь;
2.розвивати вміння характеризувати історичні події у часі, вміння працювати з історичною картою, виявляти взаємовплив природно – кліматичних умов життя і способів господарської діяльності стародавніх римлян; розвивати уміння висловлювати власну думку, робити висновки, систематизувати і аналізувати матеріал, встановлювати причинно – наслідкові зв'язки; продовжити формування навичок самостійної пошукової діяльності (самоосвіти і саморозвитку); формувати і розвивати навички збереження здоров'я;
3.розвивати інтерес до історії Риму, розвитку римської цивілізації; сприяти розвитку ораторського мистецтва, поважати традиції інших народів, бути гуманними і толерантними, виховувати патріотичні почуття до вивчення історії та традицій власного народу.
Очікувані результати:
Учні зможуть:
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Основні поняття: плебеї, патриції, сенат.
Обладнання: атлас, карта Стародавнього Риму, ілюстрації етрусків та
« Вічного міста».
Міжпредметні зв’язки: географія, правознавство, зарубіжна література.
Методи: бесіда, дискусія, "мозковий штурм", "незавершене речення", «дерево рішень».
Джерела та література: Бандровський А.Г. Всесвітня історія. Історія України : підруч. Для 6 – го класу. Київ: Генеза, 2014. – 272с. : іл., карти.
Хід уроку.
І . Актуалізація опорних знань.
Слово вчителя.
Давайте пригадаємо природно – географічні умови Стародавньої Греції. Чи були вони сприятливі для проживання на цій території людини?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Порівняльна характеристика природно – географічних умов Стародавньої Греції та Риму.
Стародавня Греція |
Спільне |
Відмінне |
|
|
|
Стародавній Рим |
|
|
Історичні області Італії
Італія
Етрурія Апулія
Кампанія Лацій
Висновки («дерево рішень»)
Населення Апеннінського півострова
Іллірійці галли італіки етруски греки
Слово вчителя.
Учитель, використовуючи схему характеризує державне управління Стародавнього Риму за часів правління царів (рексів).
Органи управління
Народні збори цар (рекс) Сенат
ІІІ. Рефлексія.
Продовжіть речення:
«Я знаю, що…»
«Я знаю, навіщо…»
«Я знаю, коли…»
ІV. Д/З.