Природничий квест
«Зелена планета»
для учнів 3 -4 класів
Підготувала
вчитель
початкових класів
Дерій Л. Г.
2018 – 2019 н. р.
Природничий квест
Мета:
● показувати значення природи в нашому житті;
● привертати увагу учнів до проблем екологи;
● сприяти розширенню, закріпленню знань вихованців;
● розвивати вміння працювати в команді;
● узагальнювати знання.
Завдання гри:
● сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;
● виховувати в учнів екологічну культуру;
● розвивати пізнавальний інтерес в учнів;
● виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід гри
Учасники: учні 3 - 4-х класів.
По сигналу організатора команди шикуються. Капітани отримують стартові листи та маршрутний лист зі схемою руху команди по станціях. Діти ознайомлюються з правилами проходження маршруту.
Організатор дає команді дозвіл для старту та записує час відправлення. Кожна з них рухається у напрямку заданої точки. Біля кожної точки перебуває охоронець, який дає завдання, оцінює відповідь та спрямовує до наступної точки. На кожній станції команда повинна виконати практичне завдання і відповісти на теоретичні запитання. Зупинка на кожній станції займає не більше 7 хв. За кожну правильну відповідь на запитання нараховується 1 бал.
Станція «Ботанічний сад»
Ботаніка – це наука, яка вивчає рослини.
Завдання. Перед вами картки. Розкладіть відповідно дерево, листок і плід.
За кожну правильну відповідь 1 бал.
Дуб Сосна
Клен Горобина
|
|
|
Ялина Каштан
Береза
Станція «Юний друг природи»
1. Запитання (За кожну правильну відповідь 1 бал)
1. Чому виникають в природі пожежі?
2. Як правильно збирати гриби?
3. Яке полювання дозволяється в лісі в будь яку пору року?
2. Практичне завдання. Розв’язати кросворди. Знайти заховані назви рослин.(За кожне слово -1 бал)
Станція «Мешканці планети»
Наші брати менші найприродніші, безпосередні, щирі і незвичайні створіння на землі.
Чи знаєте Ви, що тварини це найцікавіші істоти на нашій планеті, і зараз ми розповімо чому так.
Можна називати ще багато фактів, але розпочнемо завдання.
Практичне завдання. Ви бачите 6 материків та зображення тварин. Потрібно поселити тварин до місця їхнього проживання.
Африка: лев, слон, мавпеня, носоріг, жирафа, пантера
Антарктида: пінгвін, морж
Австралія: кенгуру, страус, собака Дінго, качкодзьоб
Південна Америка: колібрі, лінивець, змія, броненосець, ягуар
Північна Америка: єнот, лось, індик, тушканчик, ведмідь
Євразія: панда, заєць, вовк, корова, їжак.
Станція «Зоологічна»
1. Практичне завдання: розкласти зображення тварин за групами. Назвати головні ознаки. За кожну складену групу по 1 балу, додавати по 1 балу за кожну названу ознаку.
Птахи (тіло вкрите пір’ям, дзьоб, мають крила)
Комахи (6 ніг, тіло складається: голова, груди, черевце)
Звірі (Тіло вкрите хутром, вигодовують малят молоком)
Риби (тіло вкрите лускою, зябра, плавники)
Павук – не комаха, бо має 8 кінцівок.
Станція «Екологічна»
Все, що виробляє цивілізація пов’язане з безперервним продукуванням сміття. Один українець в середньому створює 0,5 кг сміття вдень. А в рік це 182,5 кг! В Україні звалища сміття займають понад 250 тисяч га землі!
А тепер трішки фактів про розкладання відходів:
папір – 10 років;
консервна банка – до 90 років;
поліетиленовий пакет – до 200 років;
пластмасові вироби – до 500 років;
скло – до 1000 років!
Що може зробити кожен? (Максимально обмежити використання одноразових речей. Навчитися сортувати сміття. Не викидати те, що може комусь знадобитися: є безліч центрів, де з радістю приймуть ваш "непотріб". Ні в якому разі не викидати сміття у непризначених для цього місцях!) Перегляньте презентацію. Від чого планета посміхається, а від чого плаче?Відтворіть це на своїх малюнках.
Час виконання 5-7 хв. Максимальна кількість балів – 10. Враховавати самостійність, творчість, естетичне оформлення.
Підведення підсумків, нагородження переможців.