Природознавство 1 клас.

Про матеріал
Урок містить навчальну презентацію, кросворд, аудіозапис, роздатковий матеріал. Матеріал уроку призначений для формування та розширення знань та вмінь учнів про різноманітність тваринного світу.
Перегляд файлу

Природа 1 клас. Тема: Тварини. Різноманітність тварин.

 

Мета: дати поняття про тварин, як частину живої природи. Розширити і      уточнити уявлення дітей про різноманітність тваринного світу, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби». Знайомити учнів із назвами тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх за способом пересування, середовищем існування. Розкрити цінність тварин для людини, взаємозв’язок живої істоти з довкіллям. Зясувати правила поведінки в природі. Виховувати турботливе ставлення до тварин, бажання брати участь у їх охороні.

 

Обладнання: навчальна презентація, конверт «дослідника», ілюстрації тварин, кросворд, зошит з друкованою основою, роздатковий матеріал для роботи в парах, аудіо запис «Спів птахів».

 

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційний момент  (1 слайд)

 


 

H:\курсова\media\image33.jpeg

Вчитель: Любі діти! У наш клас

                  Завітали гості щирі

                  Привітайте в добрий час

                  Гостей усмішкою й миром!

Діти: Ми вам раді люди добрі,

          І вітаєм щиро вас,

          І запрошуєм ласкаво

          На урок у перший клас

 

 

Вчитель:

 

-Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

-Не крутитись на уроці як папуги чи сороки.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу.

1.Ігровий момент

- Сьогодні до нас на урок завітала моя колега - вчителька з лісової школи Тітонька Сова.

Вона дуже хоче перевірити, чи багато вже знають мої учні. Тітонька Сова припасла для нас багато різних завдань. Готові до їх виконання? Тоді вперед! Тітонька Сова передала конверт.

(2слайд)

 


 

H:\курсова\media\image34.jpeg

2.Повторення про рослини.

 

Гра «Доповни речення» (у конверті запитання)

 

У саду ростуть...

У лісі ростуть...

У парку ростуть...

Рослини потрібні, щоб....

Рослини це - жива, чи не жива природа?

Чому?

Як називаються тіла живої природи?

Усі організми …

 

-Дуже добре, молодці. Справились їз першим завданням.

3. Гра «Що зайве» (3-4 слайд)

 

 


image35

 

Ш. Робота над новим матеріалом.

- Мудра Сова приготувала наступне завдання. Якщо з поданих складів складемо слово, тоді ми дізнаємось, про що йтиме мова на уроці. (5 СЛАЙД)

 

 


image36

1.Розповідь учителя.

 

-Який чудовий світ оточує нас! Скільки в світі цікавих тварин. Ці тварини наповнють наш світ і наше життя.

- Тварини, як і рослини, народжуються, дихають, живляться, ростуть, старіють вмирають. Це означає, що тварини належать до живої природи.

-Тварини – це живі організми, що заселяють нашу планету.

-Вони живуть скрізь, де для них є їжа, схованка від ворогів і місце для влаштування житла. На Землі немаї такого куточка, де б не жили тварини.

 

Висновок: Що ви запамятали з того, що я розповідала?

 

 

 

-Тварини -це організми?

-Чому?

-До якої природи вони відносяться?

-Чому?

-Чи є місця де не живуть тварини?

-Групування тварин за зовнішнім виглядом.

-Чи всі тварини мають однаковий вигляд?

-Давайте у цьому переконаємось.

 

(у кожного на парті лежить конвертиіз зображенням тварини одного з основних видів)

 

 -Я запрошую до дошки учнів, у яких на картках тварини із 6 ногами.

 

(виходять діти, у яких на картках комахи)

       -Назвіть своїх тварин. І що ви про них знаєте?


- Як їх назвати одним словом? (Комахи)


 

Доповнення

Більшість тварин на нашій планеті - це комахи. Вони дуже різні; від ледь

помітних мошок до жуків, що завбільшки з кулак.

- То як називається перша група тварин?


 

 

 

 

(7 слайд)

 


image37

-Я запрошую до дошки учнів. Де на картках тварини мають по 4 ноги.

(виходять діти, у яких на картках звірі)

 

-Назвіть своїх тварин, що ви про них знаєте? Який вони мають вигляд? Що вони уміють роботи?

 

-Як їх назвати одним словом? (звірі)

Доповнення

Тіло звірів вкрите густою шерстю, тому взимку вони не мерзнуть так, як ми. Звірі мають 4 ноги. Вони швидко бігають, бо треба або рятуватись, або полювати.

 


 

image38

 

-Я запрошую до дошки учнів, у яких на картці тварини, які мають дві ноги.

(виходять діти, у яких на картках птахи)

 

-Назвіть своїх тварин. Що ви про них знаєте? Що вони уміють робити?

 

-Як їх назвати одним словом? (птахи)

Доповнення.

Тіло птахів вкрите пір’ямце ознака, яка вирізняє птахів від інших тварин. Вони мають крила і дзьоб. Люди шанують пташок. Взимку їх підгодовують. Не дарма в народі кажуть : «Де багато пташок - там нема комашок».

Яку назву має третя група тварин? (9 слайд)

 

 


image39

 

-І нарешті прошу вийти учнів, у яких на картках тварини зовсім не мають ніг. (виходять діти із зображенням риб)

-Назвіть цих тварин. Як їх назвати одним словом? (риби)

-То яку назву має ще одна група тварин? (10 слайд)

 


 


image40

 

 

2.Робота за підручником (с. 22)

Тітонька сова пропонує Гру «Познач групу тварин» (11 слайд)

 

Закріплення опрацьованого. За допомогою фішок позначаєм різні групи тварин.

 


 

image41

3.Робота в зошиті в парах (ст. 10), (слайд 11)

  1.  

«Працюємо в парах»

image42

Наступне завдання від Сови. Поки звучить пташиний спів – ваше завдання відшукати . розфарбувати і назвати:

Групи в яких були карточки з групою птахів замальовують в зеленим

Групи в яких ________________ риб ___________ червоним

Групи в яких ______________ звірів ____________ коричневим

Групи в яких ______________ комахи ____________ жовтим

(звучить спів пташок, діти відшукують)

IV. Фізхвилинка (13 слайд)

 


image43

 

 

V. Формування поняття «Свійські та дикі тварини».

1. Розповідь вчителя.

- З давніх —давен люди почали полювати на тварин, а потім навчилися приручати їх. Тварин, яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називаються (свійські, або домашні). Вони самі не можуть знайти в природі їжу, житло, бо їх створила їм людина.

 

-Отже як називають тварин, яких приручили люди?

-Назвіть свійські тварини? (слайд 14)

 

Свійські тварини

 


 

image44

 

-А як називають тварин, які самі собі добувають їжу, живуть не біля людини? (15 слайд)

Дикі тварини

 


image45

Тітонька Сова запитує: як визначити свійська це тварина, чи дика? (подумати, де живе ця тварина)

2.Робота зпідручником (с.23). знов Тітонька Сова кличе до гри:

Гра «Хто де живе» (слайд 16)

Стрілочками показати хто де живе.

 


image46

 

3.Гра «Хто уважніший»

Я показую тваринку, ви виконуєте рухи:

Група звірі – сидите;

Птахи – імітуєте політ;

Риби – встають хлопці;

Комахи – встають дівчата.

4.Бесіда про місце тварин в усній народній творчості.

-Діти, як ви думаєте, де можна ще більше дізнатися по тварин та їхнє життя? Зверніть увагу на книги, у яких міститься багато цікавих відомостей про життя різних тварин. Це і наукова література, і художня, і довідкова. Всі ці книги ви можете взяти у бібліотеці. Вони допоможуть вам стати розумнішими, дізнатись про багато несподіваних речей.

VI. Закріплення набутих знань.

1.Міжпредметні звязки.

-Ми з вами багато разів звертались до різних тварин.

-На математиці - вирішували задачі про них, на письмі записували речення про них, на малюванні малювали, на праці робили аплікації із зображенням тварин. А коли ми згадували про тварин на уроках читання?

  •                    Тітонька Сова просить вас, діти, згадати віршики і скоромовки про звірів, птахів, комах, риб. (4-5 віршиків).

2.А ось ще одне завдання від Тітоньки Сови. Спробуйте впізнати тваринку за описом. (17 слайд)

  1.  

 

image48

Лісова тварина.

image50


Має руду шубку, пухнастий хвостик.

Невеликого розміру.

Живе у дуплах дерев.

 

 

VII.Гра «Мікрофон»

 

-Як живеться звірям взимку? Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки. (На гілці білочка і поруч багато ГРИБІВ – за вдалі відповіді білочці даємо грибочки)

 

 

VIII. Підсумок

- Останнє завдання від Мудрої тітоньки Сови — це кросворд. Розгадавши його ми отримаємо оцінку нашої роботи на уроці.

(КРОСВОРД – В ЯКОМУ РОЗГАДКА МОЛОДЦІ)

 


 

image51

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Рипік Ольга
Додано
3 березня 2019
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку