Інтегрований курс « Я досліджую світ»
Тема тижня: Професії
Завдання тижня:
1. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її
соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей.
2. Розширити знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.
3. Виховувати повагу до праці своїх батьків , відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій: дбайливе ставлення до птахів .
4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до
творчої самореалізації.
5. Розвивати звязне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.
Очікувані результати:
На кінець тижня учні знатимуть:
та вмітимуть:
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Доброго дня, діти.
Сьогодні ми проведемо вправу з цеглинками лего. Сідайте, будь ласка на килимок.
Подивіться на красиве сонечко, яке лежить по центру. Зараз із лего ми будемо робити промінчики. Але не просто. Вам потрібно буде назвати своє ім’я і доповнити речення: «Я мрію стати…» і після того поставити свій промінчик до сонечка.
А моя мрія здійснилася – я вчитель (ставлю також промінчик).
Візьміть свої цеглинки в руки. Скажіть, які є кольори у світлофора?
Пропоную скласти світлофор.
2. Новини дня
«Помічник вчителя» подає інформацію про дату дня, назву тижня, погоду.
3. Оголошення теми дня
Відгадайте загадки:
Шиє одяг для народу,
Дружить з голкою, тканиною,
Строчить швейною машиною?
(Швачка)
Робить зачіски й перуки.
Підстриже і пофарбує,
Добрий настрій подарує.
(Перукар)
На прилавку в магазині.
Зважить моркви кілограм
Ще й картоплі, яблук, дині.
(Продавець)
Хто ж складав усі цеглинки?
Хто тут стіни мурував?
Нам оселі будував?
(будівельник)
Кущики попідстригає.
Для рослинок – чарівник
Любить сад …
(садівник)
Сьогодні ми з вами продовжимо ознайомлюватися з різноманітними професіями. І дізнаємося,яка ж професія є найголовнішою серед усіх.
ІІ. Люди яких професій мені допомагають
Пояснюю правила гри «Я – тобі, а ти – мені»(вчитель кидає м’ячик кожній дитині по черзі)
Водій бібліотекар
Лікар ветеринар
Вчитель
Будівельник
футболіст
Незнайомі слова вчитель фломастером записує на великому аркуші. Словникова робота над цими словами проводиться на уроці рідної мови.
Фізкультхвилинка
Рухлива гра «Професійні вміння»
Читаю віршик (діти імітують рухи довільно)
Кожна праця — це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так — завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен-плавець...
Кожний — справжній фахівець!
Групова робота «Підбери персонал»
Гра-розминка «Вгадай професію»
Задаю запитання
Робота в групах «Склади пазли»
Гра «Що зайве»
Відшукайте,що не належить до відповідних професій
Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?
- Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.
- Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.
- А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!
- Хтось кричить: «Найважливіші льотчики», хтось розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.
Отже, професії всі важливі і потрібні, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших, цінувати їхню працю.
Закріплення
Пояснюю завдання
(Школа, лікарня, дитячий садок))
Підсумок
- А яка професія найголовніша?
І завжди пам'ятайте: остаточний вибір тільки за вами, тому що вибираючи професію, ви вибираєте долю. Професія повинна приносити задоволення і забезпечувати максимальну реалізацію твоїх можливостей (користь суспільству).
А врешті, якщо ви і не станете професійними артистами, лікарями, спортсменами, кулінарами, то обов'язково будете справжніми громадянами, адже ви – майбутнє України!
Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого . Я дуже задоволена вашими знаннями, дякую вам за чіткі та правильні відповіді. І в подарунок отримайте браслетки.