Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Тема "Професії"

Про матеріал
1. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей. 2. Розширити знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг. 3. Виховувати повагу до праці своїх батьків , відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій: дбайливе ставлення до птахів . 4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації. 5. Розвивати звязне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.
Перегляд файлу

 

 

Інтегрований курс « Я досліджую світ»

Тема тижня: Професії

Завдання тижня:

1. Формувати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її

соціальну спрямованість, значення кожної професії для людей.

2. Розширити  знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.

3. Виховувати повагу до праці своїх батьків , відповідальне ставлення до своєї головної професії - школяр, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій: дбайливе ставлення до птахів .

4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до

творчої самореалізації.

5. Розвивати звязне мовлення, уміння висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти в групах.

Очікувані результати:

На кінець тижня учні знатимуть:

  •                   назви різних професій;
  •                   назви інструментів, якими послуговуються представники найпопулярніших професій;
  •                   ким і де працюють батьки;
  •                   професії минулого та казки, у яких ми дізнаємося про ці професії

та вмітимуть:

  •                   розпізнавати найпопулярніші професії;
  •                   описувати знаряддя праці, спец. одяг, якості характеру представників різних професій;
  •                   фантазувати про професії майбутнього;
  •                   висловлювати свою думку щодо майбутнього вибору власної професії;
  •                   використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій;
  •                   уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

  •                   Які бувають професії? Урок- екскурсія « Хто працює в школі?»
  •                   Ким працюють мої батьки?
  •                   Які професії частіше обирають чоловіки, а які – жінки? Чи бувають суто чоловічі і суто жіночі професії?
  •                   Ким стати? Ким працюватимуть люди в майбутньому?

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Ранкова зустріч

1. Привітання

Доброго дня, діти.

Сьогодні ми проведемо вправу з цеглинками лего. Сідайте, будь ласка на килимок.

Подивіться на красиве сонечко, яке лежить по центру. Зараз із лего ми будемо робити промінчики. Але не просто.  Вам потрібно буде назвати своє ім’я і доповнити речення:  «Я мрію стати…» і після того поставити свій промінчик до сонечка.

А моя мрія здійснилася – я вчитель (ставлю також промінчик).

  • Я бажаю, щоб ваші мрії  здійснилися так, як і моя.

Візьміть свої цеглинки в руки. Скажіть, які є кольори у світлофора?

Пропоную скласти світлофор.

  • Якщо у вас настрій хороший покладіть пальчик на зелений колір; якщо настрій нормальний – торкніться жовтого кольору, а якщо настрій поганий – торкніться червоного кольору.

2. Новини дня

«Помічник вчителя» подає інформацію про дату дня, назву тижня, погоду.

3. Оголошення теми дня

Відгадайте загадки:

  • Хто у будь – яку погоду

Шиє одяг для народу,

Дружить з голкою, тканиною,

Строчить швейною машиною?

                                      (Швачка)

  • Золоті у нього руки:

Робить зачіски й перуки.

Підстриже і пофарбує,

Добрий настрій подарує.

                                  (Перукар)

  • Розкладає він товар

На прилавку в магазині.

Зважить моркви кілограм

Ще й картоплі, яблук, дині.

                             (Продавець)

  • Виростають скрізь будинки

Хто ж складав усі цеглинки?

Хто тут стіни мурував?

Нам оселі будував?

                         (будівельник)

  • Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає.

Для рослинок – чарівник

Любить сад …

                           (садівник)

  • Як усі слова-відгадки можна назвати одним словом? (Професії).

Сьогодні ми з вами продовжимо ознайомлюватися з різноманітними професіями. І дізнаємося,яка ж професія є найголовнішою серед усіх.

 

ІІ. Люди яких професій мені допомагають

  1. Робота з текстом підручника (с.48)

 

  1. Асоціації

Пояснюю правила гри «Я – тобі, а ти – мені»(вчитель кидає м’ячик кожній дитині по черзі)

  • Я буду називати назву професії, а ви будь-яке слово, яке у вас асоціюється з назвою цієї професії. Наприклад: кухар – ніж, кочегар – котел, водій – кермо і т.д.

Водій                      бібліотекар

Лікар                   ветеринар

Вчитель

Будівельник

футболіст

 

Незнайомі  слова вчитель фломастером записує на великому аркуші. Словникова робота над цими словами проводиться на уроці рідної мови.

Фізкультхвилинка

Рухлива гра «Професійні вміння»

Читаю віршик  (діти імітують рухи довільно)

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так пливе спортсмен-плавець...

Кожний — справжній фахівець!

 

Групова робота «Підбери персонал»

 

Гра-розминка  «Вгадай професію»

Задаю запитання

  1.                   Хто вчить дітей читати, писати, щоб стати розумними?
  2.                   Хто шиє з тканини одяг?
  3.                   Хто охороняє кордони і нам сон оберігає?
  4.                   Хто вміє гарно важити і рахувати гроші?
  5.                   Хто вчить чисто, правильно говорити і вимовляти звуки ?
  6.                   Хто збирає урожай зернових?
  7.                   Хто вилікує від усіх хвороб і знає, що кому корисніше?
  8.                   Хто вилікує наших тварин?
  9.                   Хто перевіряє квитки і безквиткових виганяє?
  10.               Хто готує нам обід?
  11.               Хто вміло працює ножицями і робить зачіски?

 

Робота в групах «Склади пазли»

 

Гра «Що зайве»

Відшукайте,що не належить до відповідних професій C:\Users\HP\Desktop\004.jpg C:\Users\HP\Desktop\006.jpg

C:\Users\HP\Desktop\005.jpg

 

 

 

 

 

 

  1. Яка ж професія найкраща?

        Хто потрібніший і найважливіший, - сперечалися діти, - яка професія?

  -       Звичайно, лікар, сказав один. Я увесь минулий рік хворів та хворів, ангіна та ангіна, а лікар вирізав мені мигдалики. І от я тепер завжди здоровий.

      -      Ні, сказав інший, найпотрібніший – учитель. Він нас навчає і читати, і писати.

      -    А от і не вчитель. Найважливіші пожежники! – гарячкував третій. У нас якось ледь будинок не згорів. Мешканці бігають, метушаться, нічого не можуть зробити. А приїхали пожежники – враз вогонь погасили!

- Хтось кричить: «Найважливіші льотчики», хтось  розхвалює листонош. З усіх боків чути: «продавець!», «комбайнер!», «водолаз!». Словом, сперечалися, аж захрипли, але так нічого не вирішили.

  • Діти, яка найважливіша професія? (Відповіді дітей)

Отже,  професії всі важливі і потрібні, тому треба вчитися робити все. І з повагою ставитись до інших, цінувати їхню працю.

 

 

 

Закріплення

 

 

 

Пояснюю завдання

  • В кожній організації чи установі працюють люди певних професій, які забезпечують діяльність цієї організації. Наприклад у дитячому садочку є завідувач, вихователь, молодший вихователь або няня, кухар, кочегар. У супермаркеті є продавці-консультанти, касири, охоронці, промоутери.
  • У вас на аркушах написано назву установи, а ви повинні підібрати персонал.

(Школа, лікарня, дитячий садок))

 

Підсумок

 

- А яка професія найголовніша?

І  завжди пам'ятайте: остаточний вибір тільки за вами, тому що вибираючи професію, ви  вибираєте долю. Професія повинна приносити задоволення  і забезпечувати максимальну реалізацію твоїх можливостей (користь суспільству).

А врешті, якщо ви  і не станете професійними артистами, лікарями, спортсменами, кулінарами, то обов'язково будете справжніми громадянами, адже ви – майбутнє України!

Наша зустріч підійшла до закінчення, але подорож наша у світ професій продовжується , адже у світі ще стільки цікавого . Я  дуже задоволена вашими знаннями, дякую вам за чіткі та правильні відповіді. І в подарунок отримайте браслетки.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевчук Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Середа Вікторія Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 березня 2019
Переглядів
14568
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку