Природознавство Екскурсія в зоопарк 1 клас

Про матеріал

Розробка уроку на тему "Екскурсія в зоопарк", що містить цікаву інформацію про різник екзотичних тварин із доступним поясненням. Урок має на меті ознайомити дітей із тваринами, які живуть у зоопарку, їх способом життя і харчуванням; продовжувати розвивати у дітей пізнавальні здібності, творчу уяву, формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи, розвивати вміння визначати можливі методи розв'язання проблеми за допомогою дорослого, активізувати мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

Перегляд файлу

Дата15.12.2015 р.

Предмет природознавство

Тема. Екскурсія у зоопарк.

Мета: ознайомити дітей із тваринами, які живуть у зоопарку, їх способом життя і харчуванням; продовжувати розвивати у дітей пізнавальні здібності, творчу уяву, формувати передумови пошукової діяльності, інтелектуальної ініціативи, розвивати вміння визначати можливі методи розв'язання проблеми за допомогою дорослого, активізувати мовлення дітей; виховувати дбайливе ставлення до живої природи.

Обладнання: мультимедійна презентація, квитки-емблеми у зоопарк, плакат «Правила поведінки у зоопарку», плакат для гри «Впізнай тварину», пам’ятки учням  «Правила поведінки у зоопарку».

Хід уроку

I . Організація класу.

ІІ. Хвилинка фенологічних спостережень.

  •  Яка зараз пора року?
  •  Який місяць?
  •  Яке число?
  •  Тепло чи холодно на дворі?
  •  Який стан неба?
  •  Яка температура повітря?
  •  Чи були сьогодні опади?

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  •  Діти, сьогодні ми вирушимо на екскурсію, а куди, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте загадку.

Я ходив туди із татом.

Звірів бачив там багато.

Мавпу, лева  і слона,

Ще й ведмедя, крокодила...

Всіх запам'ятать — несила. (Зоопарк)

  • Отже, куди ми вирушимо на екскурсію?
  • Так, у зоопарк (Слайд 1). Але перш, ніж піти туди, нам потрібно купити квитки. Квиток я дам лише тим учням, які знають правила поведінки у зоопарку.
  • Які ви знаєте правила поведінки у зоопарку?

IV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Обговорення з дітьми правил поведінки в зоопарку(вивішую плакат «Правила поведінки у зоопарку»).
  • Діти, в зоопарку над клітками висять таблички, на яких написано «Тварин годувати заборонено». Як ви вважаєте, чому? (Відповіді дітей.)
  • Уявіть, що вам цілий день даватимуть цукерки, печиво, свіжий хліб, банани і багато чого іншого. Що трапиться? (Відповіді дітей.) Правильно, заболять животи і зуби. І тварини на волі теж не їдять цілий день. Крім того, багато людей не знають, що можна їсти певній тварині, тому кидають у клітки будь-що. Тварини від цього дуже хворіють і навіть можуть померти.
  •  Що ще не варто робити в зоопарку? (Відповіді дітей.) Правильно, наближатися до кліток і тим більше просовувати туди руки. Адже клітка- це будинок тварини, і вона цей будинок охоронятиме.
  • І, звісно ж, не можна галасувати в зоопарку! У зоопарку завжди багато народу, а тварини звикли в лісі до тиші.
  1. Демонстрування символів – правил поведінки в зоопарку: «Не годуй тварин», «Не гладь тварин», «Не дратуй тварин», «Не галасуй», «Не просовуй руки в клітки з тваринами».
  2. Бесіда.
  • Тепер усі одержали квитки, повторили правила поведінки у зоопарку, тож можемо вирушати на екскурсію. Які ж тварини живуть у зоопарку?

• Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю,

Сам високий я на зріст,

Замість носа маю хвіст. (Слон) (Слайд 2)

  • Слон належить до найбільших сухопутних тварин у світі. Його маса  може досягати 7,5 т, а висота – до 4 м. Дорослий слон може з'їсти 200 кг трави, пагонів чагарників та листя за день. Живуть слони довго - до 70-80 років. Хобот для слона значить на багато більше , ніж рука для людини. Цей дивовижний орган дозволяє тварині дихати, їсти, пити і стежити за чистотою свого тіла. Навіть купаються і захищаються слони за допомогою хоботів. Що вже говорити про висловлення емоцій! Ось так слоники вітають один одного, переплітаючись хоботами (Слайд 3, 4). Перші півроку свого життя малюк не вміє користуватися хоботом і часто спотикається через нього. Слони ніколи не залишають один одного в біді. Якщо хтось із них потрапив у яму або пастку, інші простягають йому свої хоботи, намагаючись допомогти. Слони ні за що не залишать малюка, який втратив матір. Слони – чудові плавці Хоча плавають вони дуже рідко, проте купаються з величезним задоволенням! По інтелекту, слони відносяться до десятки найбільш розумних тварин світу. Їх мова складається із сотні звуків. Слони емоційні, товариські, мають відмінну пам'ять. Вони ніколи не забудуть людську доброту, а й образи не пробачать ...

• Живу я там, де вічний лід,

Люблю я рибу на обід.

В кожусі білому завжди

Виходжу часто із води,

Умію плавати й пірнати...

А як мене, малята, звати? (Білий ведмідь) (Слайд 5,6)

  • Білі ведмеді належать до Червоної книги. Це зникаючий вид, їх вбивати заборонено. Білі ведмеді досить швидко бігають, та ще й відмінно плавають. Білий ведмідь не впадає сплячку. Він може жити до 25 років. В основному харчуються рибою. Білі ведмеді великі чистюлі. Вони миються по 15-20 хвилин в день, старанно очищаючи себе від бруду і залишків їжі.

• Вік свій ходить з клунками,

Та ще сідають на нього з мішками. (Верблюд) (Слайд 8,9)

  • Верблюд може довго обходитися без води, втрачаючи при цьому частинку ваги тіла. Діставшись до води, верблюд, щоб відшкодувати втрату рідини, може відразу випити до ста літрів. Верблюди можуть і будуть при потребі пити солонувату і навіть солону воду. Живуть до 40 років. Вони добре пристосовані до життя в суворій і безводній місцевості. Густе хутро призначене для захисту від денної спеки і нічного холоду. Одним зі специфічних пристосувань верблюда до життя в пустелі є один або два горби на спині, що є жировими відкладеннями. Вони служать своєрідним «дахом», що захищає спину верблюда від палючого сонця. Коли верблюди ситі горб прямий і пухкий, але коли вони не мають достатнього харчування горб стискається і часто схиляється в один бік. Верблюди здатні виживати без води до двох тижнів, а без їжі до місяця. Верблюд  – вегетаріанець. Його шлунок може перетравлювати будь-яку траву, в тому числі колючу та солону. Цікаво, що верблюди дуже добре вміють плавати.

• Хто в зоопарку вище всіх?

Впізнать її нам легко,

Впізнать її на раз:

Висока вона зростом

Та бачить супер клас! (Жирафа) (Слайд 10, 11, 12)

  • Жирафи є виключно травоїдними тваринами. Будова тіла дозволяє жирафам харчуватися листям деревних крон на висоті, де у них немає конкурентів. З дерев жирафи віддають перевагу акації. Жираф охоплює гілку своїм довгим язиком, тягне її до рота й общипує листя, відтягуючи голову назад. Довжина язика жирафа складає близько 50 сантиметрів. Жирафи вміють мукати, шипіти, гарчати і свистіти. Весь цей набір звуків вони використовують для спілкування з родичами. Крім видатної шиї і мови, жирафи обганяють всіх інших ссавців по довжині хвоста  він може досягати довжини 25 метрів. Жирафи люблять сиру цибулю. Мами юних жирафів часто організовують дитячий садок: одна доросла самка залишається дивитися за дитинчатами, а всі інші дружною юрбою йдуть видобувати їжу. Вік жирафа можна визначити за кольором плям на шкурі чим вони темніші, тим старше особину. Малюнок на шкурі жирафа унікальний, як відбитки пальця у людей.

• Як на гойдалках, на вітках

Вони плигають у клітках.

Граються, кривляються,

Разом забавляються.

А веселі ці малята –

Пустотливі… (мавпенята).  (Слайд 13,14)

  • Більшість мавп їдять і рослини, і їжу тваринного походження. Мавпи завжди чистять свої банани і не вживають в їжу шкурки. Вони висловлюють прихильність і хороше ставлення до інших своїх родичів, доглядаючи одне за одним. У деяких з мавп є чіпкі хвости, якими вони можуть користуватись, як руками. Позіхання мавпи означає, що вона втомилася або чимось незадоволена. Мавпи ніколи не застуджуються.

• Він незграбний і товстий,

Завжди він чомусь сумний.

А на лобі в нього ріг,

Ця тварина – … (носоріг). (Слайд 15,16)

  • Носоріг - друге по розмірам наземне тварина після слона. Протяжність його тіла 5 м, висота 1-2 м. Тривалість життя носорогів 50-60 років. На голові у них є ріг, довжина якого може сягати до 1 м. Харчується лише рослинами.

• У саванні проживає,

Чорно-білі смужки має.

І весела, і пригожа,

На конячку нашу схожа. (Зебра) (Слайд 17, 18,19)

  • Кожна зебра має унікальний малюнок з чорних і білих смуг, подібно відбиткам пальців у людини. Через півгодини після народження,  зебра впевнено стає на ноги і може ходити не падаючи. За малюнком дитинча зебри дізнається свою матір. Перший час після народження лошати вона прикриває його своїм тілом від родичів, щоб він запам'ятав її забарвлення. На зебру майже ніколи не нападає муха цеце, вона сприймає зебру всього лише як мигтіння чорних і білих смуг. Щоб позбутися від комах шкідників, зебри катаються по землі. Бруд, що прилипає до тіла, захищає тварин від шкідників.

• Він такий смугастий,

Він такий ікластий.

Найстраніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі.

Як роззявить пащу: – Ггрр!

Називають звіра. ..(тигр). (Слайд 20,21,22)

  • Тигра називають дикою кішкою. Тигри мають дуже сильні, м’язисті ноги і здатні стрибати вперед до 6 м і вгору до 5 м. Вони  обожнюють воду і дуже добре плавають. Подібно до людей, тигри можуть купатися й гратися у воді просто так – для задоволення. На відміну від кішок, тигри не вміють муркотіти. Відчуваючи себе у безпеці, тигр може дозволити собі замружитися або закрити очі, коли йому добре.
  1. Робота в групах. Гра «Склади пазл і розкажи про тваринку».

Учні діляться на 5 груп. Кожна отримує картинку із твариною у вигляді пазла, який потрібно скласти, після чого назвати тваринку і розповісти про неї. Учитель доповнює відповіді учнів.

І група – бурий ведмідь. (Слайд 23)

  • Ще у зоопарках є бурі ведмеді. Це найбільш поширений вид на планеті. Бурі ведмеді вживають у їжу практично все. Якщо він підніметься на задні лапи, то його зріст становить від 2,5 до 3 метрів. Впадає на зиму у сплячку.

ІІ група –  крокодил. (Слайд 24)

  • Крокодил – це величезна зубата тварина, що їсть усіх підряд. Це хижак, харчується м’ясом. Вони ковтають також і каміння, щоб увесь той вінегрет якнайшвидше та найефективніше перетравити. Каміння також слугує баластом під час занурення у воду, адже крокодил – тварина хитра. Він полюбляє влаштовувати засідки під водою.

ІІІ група – лев. (Слайд 25)

  • Лев завжди символізував собою силу, могутність, хоробрість і відвагу. Завдячуючи цьому, у людей з’явилися приказка: «Сильний, як лев». Його називають царем звірів. Леви чудово пристосовані до життя, можуть не пити воду по кілька місяців, споживаючи лише вологу, яка є у їжі. Вони, як і всі коти, люблять поспати. За добу він може проспати до 20 годин. Вітаючись, леви  труться мордами і дуже лагідні один з одним.

IV група – черепаха. (Слайд 26)

  • Черепаха – одна з найдавніших тварин. Черепахи мають гострий зір і, розшукуючи їжу, звертають увагу в першу чергу на її колір і тільки потім уже на запах і смак. Харчуються сухопутні черепахи зеленню, плодами, інколи дрібними тваринками. Прісноводні черепахи полюбляють більше тваринну їжу: дрібних молюсків, членистоногих, рибу, а рослинність споживають у невеликих кількостях. Морські черепахи більше харчуються рослинною їжею, хоча деякі види надають перевагу тваринній. 

V група – павич. (Слайд 27)

  • Павичі, незважаючи на короткі крила, добре літають, але більшу частину життя ці птахи проводять на землі. Цього птаха не сплутаєш ні з ким іншим. І дійсно, павичеві є чим пишатися. Його хвіст дивовижний і розкішний. Коли павич розпускає його віялом – публіка завмирає від захвату. У цьому «окатому» хвості можна побачити всі переливи веселкових відтінків. У ньому гармонійно поєднуються зелені, рудуваті, сині тони. Розпустив хвіст павич – видовище шалено вражаюче. І напевно, саме через нього, розпущеного хвоста, деякі народи вважали павича священним птахом. 
  1. Розповідь про найбільший зоопарк України. (Слайд 28)
  • Миколаївський зоопарк  один з найкращих і знаних зоопарків в Європі, розташований в Миколаєві. Це найбільший зоопарк в Україні. В даний час колекція налічує 2800 тварин,більшість з яких занесені до Червоних книг. Це найбільша колекція в Україні. Більше 50 видів тварин серед українських зоопарків представлено тільки тут. Він поділений на 7 відділів. Тут є усі тварини, про яких ми сьогодні говорили. Також є бегемоти, змії, вовки тощо. Є відділ тропічних метеликів. Тут відкрите страусине подвір’я, де можна милуватися найбільшими птахами світу. Побувати тут дуже цікаво.
  1. Перегляд відео сюжету про Миколаївський зоопарк.
  2. Гра «Впізнай тварину».

Учні називають зображених на плакаті тварин.  Визначають свійських тварин і тварин, які живуть у зоопарку.

  1. Гра «Розкажи про тварину».

Учні розповідають про тварин, які зображенні на ілюстраціях.

V.  Підсумок уроку.

- Діти, вам сподобалося в зоопарку?

-  Кого ми бачили в зоопарку?

-  Назвіть їх.

- На згадку про нашу зустріч, я дарую вам пам’ятку «Привила поведінки у зоопарку». Збережіть її.

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку