1 клас
ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ :
ОБЛАДНАННЯ:
Хід уроку
І. Організація класу
-Діти, у нас сьогодні на уроці присутні гості. Привітайте їх.
Доброго дня, шановні вчителі,
Ми вас вітаєм у нашій школі.
- Діти, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Підніміть сонечко-смайлик. Якщо ви всі веселі, то як ми будемо працювати на уроці?
ДЕВІЗ УРОКУ:
Працювитимем старанно, щоб почуть наприкінці,
Що у нашім першім класі діти просто молодці.
- А чого ви очікуєте від уроку?
- Про що б ви хотіли дізнатися?
ІІ. Фенологічні спостереження
- Яка зараз пора року ?
- Який місяць?
- Яким був ранок?
- Яка температура повітря?
- Стан неба?
- Опади?
- Астрологи радять у цей день старанно працювати, а зірка кажуть, що він сприятливий для отримання учнями 1 класу нових знань.
ІІІ. Повторення вивченого
Гра «Промінці»
-Про що ми вчили на минулому уроці? ( Про Сонце )
Щоб повторити, що ви знаєте про Сонце, ми пограємо у гру «Промінці». Ось наше Сонце на дошці без промінців. Прикріпіть промінець і скажіть речення про сонце.
ІY. Повідомлення теми уроку
- А сьогодні мені хочеться вам показати чарівний світ у крапельці роси. І ваше серденько відкрити для радості і сприйняття краси.
- Ой, що це? ( йде показ мультика «Капітошка», з-за екрана випливає Капітошка на хмарі).
Слайд 1. У подорож з Капітошкою
-Сьогодні ми будемо подорожувати з Капітошкою і його сестричками краплинами. Першу краплину хмарина скидає, вона загадку нам загадає.
Відома в світі рідина , усяк її вживає.
Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.
Бува як скло крихка, тверда –
Ви здогадались ? Це ... ( вода )
-Отже, про що ми будемо сьогодні вивчати на уроці? ( про воду)
Слайд 2. На уроці ви дізнаєтесь
Y. Вивчення нового матеріалу
1. Створення асоціативного куща.
- Що ви уявляєте, коли ми говоримо слово «вода»? Капітошка нам допомагає і підказку посилає.
Загадки для створення асоціативного куща.
А як йду, то всі тікають. (Дощ)
(Річка і дощ – це вода у рідкому стані.)
І виблискують, мов скло.
А як сонечко пригріло – в воду їх перетворило.
Як зовуться горошинки, що так схожі на зернинки ? ( Град )
Я білий-білий , волохатий.
Я прилипаю вам до ніг.
І називаюсь просто ...( сніг )
(Лід , град і сніг – це вода яка, у якому стані ?)
Тільки сонечко засяє – білий дим кудись зникає. ( Туман )
Сонце промені кидає, а вона їх затуляє. (Хмара)
(Туман і хмари – це чим стала вода?)
Фізкультхвилинка.
Знов Капітошка краплини нам кидає,
Фізкультхвилинку нам посилає.
(Звучить пісня «Дощик», діти співають і виконують рухи)
2. Демонстрація дослідів.
Знов краплина до нас летить і досліди нам проводити велить. Ми відправляємося у лабораторію.
Слайд 3. Властивості води.
Дослід 1
- Я налила воду із пляшки в склянку, а можу перелити її в іншу посуду ? Що робить вода ?
- Правильно, вода тече - це перша властивість води.
- Діти, а має вода свою форму, як куля чи куб? Можна її поставити на стіл як чашку?
Друга властивість води – вона не має власної форми, а набирає форми посуди.
Дослід 2
Опускаю у склянку з водою ложку.
- Чи ви бачите ложку крізь воду? (Так)
- А чому ви бачите її? (Бо вода прозора)
Третя властивість води – вона прозора.
Дослід 3
В другу склянку наливаю молоко.
- Якого кольору молоко ?
- А якого кольору вода?
- Яку властивість ви побачили ?
Вода безбарвна – це четверта властивість води.
Дослід 4
- Що ви скажете про рідину у цій пляшечці?
( Даю нюхати духи).
- А тепер понюхайте воду. Який висновок ви зробите?
Вода не має запаху
- А ще одну властивість води ви спостерігаєте, коли кидаєте в неї цукор або сіль.
- Що з ними відбувається у воді ?
Вода – розчинник
Фізкультхвилинка
Звучить другий куплет пісні «Дощик». Діти співають і виконують рухи.
3. Кругообіг води в природі
Капітошка краплину нам кидає
І про свої мандрівки розповідає.
Слухання казки «Мандри маленьких краплинок»
Слайд 4. Кругообіг води в природі
- Як рухається вода в природі ? (По колу)
YІ. Закріплення вивченого
Робота із зошитами
Дослідницький практикум «Куди зникає вода з калюж»
- Наклейте малюнки, щоб у правильній послідовності показати подорож води. ( с. 59 )
YІІ. Підсумок уроку
(Кожен кидає краплину у відерце і розповідає про властивості води).