Урок з природознавства для 1 класу "Які властивості має вода"

Про матеріал
Розробка уроку, на якому діти в цікавій формі знайомляться з властивостями води, проводять досліди, отримують поняття про кругообіг води у природі, роблять висновки.
Перегляд файлу

1 клас

 

 

ПРЕДМЕТНІ КОМПЕТЕНТНОСТІ :

  • спостерігає досліди, які демонструють властивості води ;
  • називає властивості води ;
  • має уявлення про кругообіг води в природі ;
  • дотримується правил техніки безпеки при проведенні демонстраційних дослідів;
  • аналізує ілюстрації в зошиті і здобуває з них необхідну інформацію ;
  • узагальнює ( з допомогою вчителя ) результати проведених дослідів.    

ОБЛАДНАННЯ:

  • склянки 2,
  •  ложечка 1,
  • вода,
  • молоко;
  • ілюстрації води в різних станах;
  • зображення Капітошки на хмарині;
  • малюнок кругообігу води в природі;
  • сонечка-смайлики;
  • сонце і промінці;
  • відерце і краплини.

Хід уроку

І. Організація класу

 -Діти, у нас сьогодні на уроці присутні гості. Привітайте їх.

          Доброго дня, шановні вчителі,

          Ми вас вітаєм у нашій школі.

- Діти, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи? Підніміть сонечко-смайлик. Якщо ви всі веселі, то як ми будемо працювати на уроці?

ДЕВІЗ УРОКУ:

Працювитимем старанно, щоб почуть наприкінці,

Що у нашім першім класі діти просто молодці.

- А чого ви очікуєте від уроку?

- Про що б ви хотіли дізнатися?

ІІ.  Фенологічні спостереження

- Яка зараз пора року ?

- Який місяць?

- Яким був ранок?

- Яка температура повітря?

- Стан неба?

- Опади?

- Астрологи радять у цей день старанно працювати, а зірка кажуть, що він сприятливий для отримання учнями 1 класу нових знань.

 

ІІІ.   Повторення вивченого

Гра «Промінці»

-Про що ми вчили на минулому уроці? ( Про Сонце )

Щоб повторити, що ви знаєте про Сонце, ми пограємо у гру «Промінці». Ось наше Сонце на дошці без промінців. Прикріпіть промінець і скажіть речення про сонце.

ІY.   Повідомлення теми уроку

 -  А сьогодні мені хочеться вам показати чарівний світ у крапельці роси. І ваше серденько відкрити для радості і сприйняття краси.

 - Ой, що це? ( йде показ мультика «Капітошка», з-за екрана випливає Капітошка на хмарі).

Слайд 1. У подорож з Капітошкою

-Сьогодні ми будемо подорожувати з Капітошкою і його сестричками краплинами. Першу краплину хмарина скидає, вона загадку нам загадає.

Відома в світі рідина , усяк її вживає.

Буває хмаркою вона, сніжинкою буває.

Бува як скло крихка, тверда –

Ви здогадались ? Це ...     ( вода )

-Отже, про що ми будемо сьогодні вивчати на уроці? ( про воду)

Слайд 2.  На уроці ви дізнаєтесь

Y.    Вивчення нового матеріалу

1. Створення асоціативного куща.

      -   Що ви уявляєте, коли ми говоримо слово «вода»? Капітошка нам допомагає і підказку   посилає.

            Загадки для створення асоціативного куща.   

  • Влітку текла, а взимку під скло лягла.   ( Річка )       ( Наклеюю малюнки відгадок )
  •  Мене просять і чекають,

           А як йду, то всі тікають.     (Дощ)

(Річка і дощ – це вода у рідкому стані.)

  • Прозорий мов скло, а не вставиш у вікно. ( Лід )
  • З неба , мов зернинки, впали білі горошинки

           І виблискують, мов скло.

          А як сонечко пригріло – в воду їх перетворило.

           Як зовуться горошинки, що так схожі на зернинки ?   ( Град )

  • Я падаю на ваші хати.

          Я білий-білий , волохатий.

          Я прилипаю вам до ніг.

          І називаюсь просто ...( сніг )

   (Лід , град і сніг – це вода яка, у якому стані ?)    

  • Уночі понад водою білий дим пливе рікою.

          Тільки сонечко засяє – білий дим кудись зникає.    ( Туман )

  • Гляньте вгору ! Що то є ? Он, до неба дістає.

         Сонце промені кидає, а вона їх затуляє.        (Хмара)

       (Туман і хмари – це чим стала вода?)

  • Отже вода може перетворюватися. У природі вона буває у трьох станах : рідкому,   твердому і газоподібному.

Фізкультхвилинка.

Знов Капітошка краплини нам кидає,

Фізкультхвилинку нам посилає.

(Звучить пісня «Дощик», діти співають і виконують рухи)

2. Демонстрація дослідів.

Знов краплина до нас летить і досліди нам проводити велить. Ми відправляємося у лабораторію.

Слайд 3.  Властивості води.

Дослід 1

 - Я налила воду із пляшки в склянку, а можу перелити її в іншу посуду ? Що робить вода ?

 - Правильно, вода тече -  це перша властивість води. 

 - Діти, а має вода свою форму, як куля чи куб? Можна її поставити на стіл як чашку?

     Друга властивість води – вона не має власної форми, а набирає форми посуди.

Дослід 2

  Опускаю у склянку з водою ложку.

 - Чи ви бачите ложку крізь воду?  (Так) 

 - А чому ви бачите її? (Бо вода прозора)      

         Третя властивість води – вона прозора.              

Дослід 3

   В другу склянку наливаю молоко.          

   - Якого кольору молоко ?

   - А якого кольору вода?

  - Яку властивість ви побачили ?

   Вода безбарвна – це четверта властивість води.

Дослід 4

- Що ви скажете про рідину у цій  пляшечці?

 ( Даю нюхати духи).

- А тепер понюхайте воду. Який висновок ви зробите? 

Вода не має запаху

- А ще одну властивість води ви спостерігаєте, коли кидаєте в неї цукор або сіль.

- Що з ними відбувається у воді ? 

Вода – розчинник

Фізкультхвилинка

Звучить другий куплет пісні «Дощик». Діти співають і виконують рухи.

  3. Кругообіг води в природі

  • А чому  і куди зникає вода з калюж?
  • Чому висихає мокра білизна ?
  • Чому так швидко сохне наша дошка ? 

Капітошка краплину нам кидає

І про свої мандрівки розповідає.

Слухання казки «Мандри маленьких краплинок»   

Слайд 4.  Кругообіг води в природі

- Як рухається вода в природі ?  (По колу)

YІ. Закріплення вивченого

Робота із зошитами

Дослідницький практикум  «Куди зникає вода з калюж»

- Наклейте малюнки, щоб у правильній послідовності показати подорож води. ( с. 59 )

YІІ. Підсумок уроку

  • Капітошка просить розказати все, що ви дізналися про воду і наповнити нею відерце.

(Кожен кидає краплину у відерце і розповідає про властивості  води).

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
989
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку