Алгоритм і виконавці

Про матеріал
● навчальна: сформувати поняття алгоритму, виконавця алгоритму, вміння складати прості а­лгоритми; ● розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення; ● виховна: виховувати уважність.
Перегляд файлу

Урок №24

 

Алгоритм і виконавці8.gif

Цілі:

  • навчальна: сформувати поняття алгоритму, виконавця алгоритму, вміння складати прості а­лгоритми;
  • розвивальна: розвивати логічне та алгоритмічне мислення;
  • виховна: виховувати уважність.

 

Тип уроку: повторення опорних знань, формування вмінь.

 

І. Організаційний етап

ІІ. Повторення правил поведінки та безпеки в комп’ютерному класі (Слайд 2)

ІІІ. Розминка

 Розкодуйте слова.

1.gif

Відповідь. Команда, клавіатура, інформатика.

 Яке з поданих речень є спонукальним?2.gif

1.Споконвіку українці любили калину.

2. Яку рослину любили українці споконвіку?

3. Саджайте калину коло хат!

4. Ах, яка чудова наша країна!

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

3.gif

 Учитель пропонує дітям розглянути малюнок, на якому зображені стадії розвитку рибки.

 

Запитання до учнів

 

Що ви бачите на малюнку?

 

— Так, це рибка. Зверніть увагу на числа біля кожного малюнка. Про що вони повідомляють? Чи могла бути спочатку рибка-мальок, а потім ікринка? Чому?

 

V. Актуалізація опорних знань

Розповідь учителя

 

Отже, у природі все розвивається за певними законами, відбувається у заданій послідовності. Якщо змінити послідовність дій, то утвориться безлад.

У житті людини також усе виконується у певному порядку. Школярі щодня виконують домашні завдання, при цьому вони діють за планом. Наприклад, під час виконання домашнього завдання з української мови дії можуть бути такими:

1. Відкрити щоденник.

2. Визначити, що задано.

3. Розгорнути підручник.

 

4. Відшукати потрібну сторінку.

5. Відшукати потрібну вправу.

6. Розгорнути зошит...

Продовжте самостійно ланцюжок дій.

 

Запитання до учнів

    Чи можна виконати вправу в зошиті, не розгорнувши його?

   Чи пам’ятаєте ви, що таке алгоритм і хто такі виконавці алгоритмів?

 

Інформація для пригадування

Порядок дій, що дає змогу виконати певну задачу називають АЛГОРИТМОМ, а тих, хто їх виконує – ВИКОНАВЦЯМИ.

Алгоритм складається з окремих команд-указівок виконати деякі конкретні дії. Команди алгоритму виконуються одна за одною, і на кожному кроці відомо, яка команда повинна виконуватися наступною. Почергове виконання команд за кінцеву кількість кроків приводить до розв’язання задачі.

Учням пропонується навести власні приклади алгоритмів.

Виконавець алгоритму — це людина, тварина або пристрій, який виконує алгоритм. Для того щоб виконавець міг розв’язати задачу за заданим алгоритмом, він повинен уміти виконувати кожну з дій, що вказується командами алгоритму.

Виконавцями алгоритмів можуть бути людина, тварини, автомати, тобто ті, хто розуміє та може виконати вказівки алгоритму.

Система команд виконавця — сукупність команд, які можуть бути виконані виконавцем; кожна команда алгоритму належить до системи команд виконавця.

Робота автоматичних пристроїв ґрунтується на положенні, що найпростіші операції, на які розпадається процес розв’язання задачі, може виконати машина, яка спеціально створена для виконання окремих команд алгоритму і виконує їх у послідовності, вказаній в алгоритмі.

Комп’ютер також є виконавцем алгоритму, оскільки працює за певним алгоритмом (програмою).

 

VІ. Усвідомлення набутих знань

Робота з підручником § 24

 

VIІ. Фізкультхвилинка

 Физкультминутка

1-2-все ныряют;

3-4 -все всплывают;

5-6 - на воде крепнут крылья молодежи;

7-8 - что есть силы все к берегу поплыли;

9-10 - отряхнулись и за парты опустились.

 

VIII. Виконання логічних вправ

 

На столі стояли три мотрійки. У кожній з них вміщується три маленьких. Скільки всього мотрійок було?

4.gif

Відповідь. 12.

 

Розгадай ребус: 5.gif

 Відповідь: Алгоритм

 

На полі Робота розміщені стіни, як показано на малюнку. Потрібно перевести Робота в клітинку D. Складіть усний алгоритм.

 6.gif

 

IX. Формування вмінь та навичок

 Практичне завдання

 Робота з комп’ютерною програмою, що передбачає створення алгоритму. Наприклад, «Навантажувач», програма «Шукачі скарбів».

 

X. Релаксація Гімнастика для очей

Швидко покліпати очима, заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.

 

XI. Підбиття підсумків уроку

 7.gif

 

XII. Домашнє завдання:

 за підручником -- § 24, стор. 132.

Створити власный алгорит свого розпорядку дня.

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 січня 2022
Переглядів
1449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку