Притча про блудного сина. Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у зарубіжній та українській літературах.

Про матеріал
Презентація до уроку української літератури в 9 класі на тему: Притча про блудного сина. Використання біблійних тем, сюжетів, мотивів, образів у зарубіжній та українській літературах.
Перегляд файлу

Притча про блудного сина.

imageВикористання біблійних тем, сюжетів, мотивів,

imageобразів у зарубіжній та українській

літературах.

Савченко Софія Ігорівна

image

image

image
Що таке притча?

image

Притча — це твр, в основу якого покладеноповчально-алегоричний

imageсюжет, побудований на прихованому порвнянн .

В дпов дно до зм сту й дейного спрямування притча д литься на рел г йну й св тську, ф лософську й моральну, а також фольклорну.

Притча може мати р зн модиф кац ї: короткий повчальний висл в(присл в'я, приказка, сентенц я), фабульна притча (прозова  в ршова), притча з

imageпоясненням  без пояснення, притча з алегор єю без алегор ї, притча-парабола, притча — розгорнуте пор вняння».

imageВ одного чолов ка було два сини. Молодший з них сказав батьков : "Батьку, дай мен частину майна, що належить мен ". Батько виконав його прохання. Минуло к лька дн в, молодший син, забравши все, п шов у далеку країну  там, живучи марнотратно  розпусно, розтратив усе своє майно. Саме тод у т й країн настав великий голод,  син терп в велику скруту. Тому в н пристав до одного з жител в т єї країни; а той послав його на поля пасти свиней. З голоду в н був би радий харчуватися стручками, як їли свин ; та н хто не давав йому.

Тод , опам`ятавшись, в н згадав батька, розкаявся у своєму вчинку  подумав: "Ск льки наймит в у батька мого мають надлишок хл ба, а я вмираю з голоду; встану, п ду до батька мого  скажу йому: "Батьку! Згр шив я перед небом  перед тобою  вже недостойний зватися твоїм сином, прийми мене як одного з наймит в твоїх".

imageТак в н  вчинив. Встав  п шов додому, до батька свого. Батько ж, ще здалеку побачивши сина, переповнився жалем, поб г йому назустр ч, припав до його шиї  почав ц лувати його. Син же став казати: "Батьку! Я згр шив перед небом  перед тобою  вже недостойний зватися твоїм сином"...

imageА батько сказав слугам своїм: "Принес ть найкращий одяг  вдягн ть його, дайте йому перстень на руку  взуття на ноги;  привед ть в дгодоване теля, закол ть; будемо їсти  веселитися! Бо син м й оцей був мертвий  ожив, пропав

image знайшовся". І почали веселитися вони.

imageА старший син повертався в цей час з поля. Почувши вдома музику  сп ви, покликав одного з слуг  запитав: "Що це таке?" Слуга сказав йому: "Брат тв й прийшов;  батько тв й заколов в дгодоване теля, бо прийняв його здоровим". Старший син розсердився  не захот в входити у д м. Тод вийшов батько покликав його.

Але в н в дпов дав йому: "Ось я ст льки рок в служу тоб  н коли запов д твоєї не переступав, але ти н коли не дав мен й козеняти, щоб мен повеселитися з друзями моїми. Коли ж цей син тв й, що змарнував добро своє з блудницями, прийшов, ти заколов для нього в дгодоване теля".

imageБатько ж сказав йому: "Сину, ти завжди з мною,  все моє – твоє. Веселитися ж рад ти треба, тому що брат тв й оцей був мертвий  ожив, пропав  знайшовся".

image

imageПритча про блудного сина — одна з найв дом ших притч Ісуса Христа. Сюжет ц єї притч у символ чн й форм люструє взаємов дносини м ж людиною та

Богом. Син спочатку в дходить, а пот м повертається до батька, н би людина повертається до свого небесного Отця Бога.

image

image

imageТема: розповдь про блукання меншого сина по свту, в результат якого вн зазнав багато поневрянь  бдност . Ідея: засудження марнотратства, хвалькуватост , невмння рацонально користуватися власним майном.

Основна думка: сприйми свою помилку, покайся, попроси вибачення —  ти отримаєш прощення («Так, ти винен, але не повернувся, покаявся»).

imageГоловн герої:

imageimage батько – мудрий та розумний. Батько простив свого молодшого сина, оск льки той покаявся.

Старший син. Для його характеру притамана ур вноважен сть.

imageimage

image

Молодший син – взяв спадок  в дправився у мандри, щоб побачити св т. Молодшому синов було приємно почувати себе серед м ського люду, бо вони вважали його найбагатшим, враховуючи його зовн шн сть  наявн сть грошей. Мешканц м ста розпов ли подорожуючому про звичай – найбагатший має ус х поїти-годувати. Так у пост йних розвагах та в дпочинку грош швидко зак нчилися. Не маючи жодної коп йки, молодший син улаштувався працювати свинопасом. Голодуючи, перебуваючи у скрут , герой вагався у р шенн щодо повернення додому, бо соромився.

image

Експозиця: р шення молодшого сина отримати частку батьк вської спадщини  вирушити у св тову подорож. Завязка: в результат розгульного життя подорожуючий «розтринькав» все своє майно.

imageКульмнаця: б дкання молодшого сина по наймах, через що в н вир шує повернутися додому  покаятися.

Розв’язка: прощення батьком сина  влаштування бенкету.

image

        imageбагатство  бднсть;

        батьки  дти;

        хто є справжнми друзями;

        праця  лнь;

        imageпровинна  покаяння.

imageБ бл я надихнула на створення шедевр в великих художник в Леонардо да В нч , М келанджело, Рембрандта,

Рафаеля, Дюрера, музикант в Моцарта, Бортнянського,

Верд . В Україн в добу Бароко багато художник вконописц в розмальовували храми на б бл йн сюжети:

Йов Кондзелевич, Микола Петрахнович, Фед р Федуско,

Фед р Сенькович, у наступн пер оди до її глибин зверталися Генр х Семирадський, Володимир

imageБоровиковський, Олександр Мурашко, Петро Холодний та нш.

“Сікстинська Мадонна”

Рафаель Санті


imageУ давн й л тератур Б бл я була духовним вз рцем для розвитку ориг нальної л тератури, у наступн пер оди стала джерелом для авторського переосмислення у творах

image

Г. Сковороди, І. Величковського, Л. Барановича, П. Гулака-Артемовського, М. Костомарова, Т. Шевченка, П. Кул ша,

М. Старицького, І. Франка, Лес Українки, Г. Хоткевича, М. Зерова,

М. Рильського, П. Тичини, В. Симоненка, І. Драча, Л. Костенко, Є. Гуцала, Т. Осьмачки, У. Самчука,

Є. Маланюка, В. Барки та багатьох нших.

image

image

imageУ давн й л тератур Б бл я була духовним вз рцем для розвитку ориг нальної л тератури, у наступн пер оди стала джерелом для авторського переосмислення у творах

image

Г. Сковороди, І. Величковського, Л. Барановича, П. Гулака-Артемовського, М. Костомарова, Т. Шевченка, П. Кул ша,

М. Старицького, І. Франка, Лес Українки, Г. Хоткевича, М. Зерова,

М. Рильського, П. Тичини, В. Симоненка, І. Драча, Л. Костенко, Є. Гуцала, Т. Осьмачки, У. Самчука,

Є. Маланюка, В. Барки та багатьох нших.

imageУ давн й л тератур Б бл я була духовним вз рцем для розвитку ориг нальної л тератури, у наступн пер оди стала джерелом для авторського переосмислення у творах

image

Г. Сковороди, І. Величковського, Л. Барановича, П. Гулака-Артемовського, М. Костомарова, Т. Шевченка, П. Кул ша,

М. Старицького, І. Франка, Лес Українки, Г. Хоткевича, М. Зерова,

М. Рильського, П. Тичини, В. Симоненка, І. Драча, Л. Костенко, Є. Гуцала, Т. Осьмачки, У. Самчука,

Є. Маланюка, В. Барки та багатьох нших.


image

pdf
Додано
13 листопада
Переглядів
50
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку