Привласнююче господарство

Про матеріал
Презентація до уроку з історії 6 клас. Мета: визначити основні періоди в історії первісності; характеризувати форми господарювання первісної людини; порівнювати привласнювальні та відтворювальні форми господарювання; застосовувати та пояснювати на прикладах терміни й поняття «палеоліт», «мезоліт», «неоліт», «енеоліт», «привласнювальне господарство».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Привласнююче господарство

Номер слайду 2

Номер слайду 3

її спосіб життя вкрай відрізнялися від того, що ми бачимо сьогодні. Коли первісна людина лише заселяла земні простори, вона бачила й пояснювала світ по-своєму: так, як розуміла навколишнє середовище. А ще мусила виживати в надскладних природних умовах. Процес виживання, що містив у собі необхідніст. Колись людина та ь десь жити, щось їсти й одягати, використовувати знаряддя праці, і створив те саме первісне господарство, яке ми сьогодні називаємо привласнювальним. Природа щедро забезпечила людей ресурсами, але повністю залежати від її милості вкрай непросто. Найдовший період людства — кам’яний вік — значною мірою був пов’язаний з енергійною працею наших предків, які виживали, пристосовуючись до складних умов навколишнього середовища. Звичайно, саме поняття праці суттєво відрізнялося на різних етапах розвитку людини та людського суспільства в цілому. Тим більше, відрізняється воно від сучасних, звичних для нас норм. Найпершою формою господарювання давніх людей стало привласнювальне господарство — спроба використати природні блага для життя.

Номер слайду 4

За часів палеоліту та мезоліту (ранній і середній кам’яний вік) люди жили невеликими громадами, залежали як від природи, так і одне від одного. Чоловіки полювали на диких тварин, жінки і діти займалися збиральництвом. М’ясо, кістки і шкіри впольованих тварин були джерелом харчування для давніх людей, матеріалом для будівництва примітивного житла та виготовлення одягу і знарядь праці. Природа також постачала матеріали для вироблення знарядь праці — перш за все камінь, що й дало підстави вченим назвати цю тривалу добу розвитку людства кам’яним віком.

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Діємо: практичні завдання. Роздивіться ілюстрації та поміркуйте, чому людям так важливо було жити громадою, а не наодинці з природою. За ілюстраціями складіть коротку розповідь про життя людини у первісні часи.

Номер слайду 8

Перейдіть за QR-кодом або посиланням і помандруйте залою Вінницького краєзнавчого музею, присвяченою пам’яткам кам’яної доби. Які експонати музею вразили вас найбільше?https://uahistory.co/pidruchniki/sshypak-ukraine-and-world-introduction-to-history-and-civil-education-integrated-course-6-class-2023/27.php#:~:text=https%3 A//cutt.ly/Nwett. Yg. J

pptx
Пов’язані теми
Всесвітня історія, 6 клас, Презентації
Інкл
Додано
29 листопада 2023
Переглядів
423
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку