Презентація уроку на заявлену тему, навчальна мета якого – навчитися знаходити прийменник в реченнях; формувати вміння визначати самостійні й службові частини мови, ознайомити з граматичними ознаками прийменника.
Прийменник як частина мови. Підготувала вчитель української мови та літератури Нетребенко Жанна Ігорівна
Номер слайду 2
Сьогодні на уроці: 1.Пригадаємо вивчене про частини мови. 2.Ознайомимося з прийменником як службо- вою частиною мови. 3.Навчимося визначати відмінкові форми імен- них частин мови,з якими він вживається. 4.Розглянемо смислові відношення приймен- ників.
Номер слайду 3
Незакінчене речення 1.Наука,яка вивчає частини мови, називається… морфологією 2.Всі частини мови поділяються на … та … самостійні та службові 3.Самостійні частини мови відрізняються від службових тим, що … відповідають на питання 4. «При іменнику» стоїть службова частина мови… прийменник
Номер слайду 4
Вставте в речення пропущені слова:
Номер слайду 5
Прийменник
Номер слайду 6
Вкажіть на прийменники разом зі словами, до яких вони відносяться:
Номер слайду 7
Прочитайте фразеологізми,поясніть значення,введіть в речення.
Номер слайду 8
Смислові відношення:
Номер слайду 9
За допомогою прийменників пов’язати дієслова з іменником «будинок» у реченнях Садити На які смислові відношення вказують дані прийменники? САДИТИ ЛІТАТИ РОСТИ
Номер слайду 10
Використовуючи прийменники,вкажіть можливі варіанти на позначення часу на годиннику
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Написання прийменників
Номер слайду 13
Послідовність розбору 1. Частина мови. 2. Вид за походженням та творенням (непохідний чи похідний). 3. З яким відмінком слова ужитий. Зразок усного розбору Дуже цікаво подорожувати між маленькими містами Америки (В. Коротич). Між — прийменник, простий, непохідний; ужитий з іменником в орудному відмінку. Зразок письмового розбору Між — прийм., прост., непохідн.; з Ор. в. імен.