Сценарій проведення філологічної гри

Про матеріал
Сценарій проведення філологічної гри Мета гри: розвивати в учнів уміння й навики усного спілкування українською мовою; навички виразного читання й мовлення; виховувати любов і повагу до рідної мови, культури, історії України.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій проведення філологічної гри

  У казковому світі мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель української мови та літератури

опорного закладу «Охтирська загальноосвітня 

школа І-ІІІ ступенів Охтирської міської ради Сумської області»

Вальтер Любов Іванівна

                                                        

                                                                                                        

Сценарій проведення філологічної гри

« У казковому світі мови»

Мета: розвивати в учнів уміння й навики усного спілкування українською мовою; навички виразного читання й мовлення; виховувати любов і повагу до рідної мови, культури, історії України.

Хід гри

Учитель.  Доброго дня, шановні гості, учні. Сьогодні ви станете спостерігачами цікавої філологічної гри, учасниками якої є учні 7-х класів.

Учень 1.  Мова - краса спілкування.

 Мова - як сонце ясне,

 Мова - багатство моє,

 Мова - то чиста криниця,

 Де б’є, мов сльоза, джерело.

 Мова-це наша світлиця,

 Вона, як добірне зерно.

 Мова-державна перлина,

 Нею завжди дорожіть,

 Без мови немає країни -

 Мову, як матір, любіть.

Учень 2. Українська моя, рідна мово,

 В кожнім слові твоїм – цілий світ!

 Бачу барви у нім веселкові

 І калини червоної цвіт,

 А ще небо блакитне, бездонне

 І Ярило, й пшеничні поля.

 Плескіт рік, шум гаїв невгамовний –

 Вся моя українська земля.

Ведучий 1. Отож починаймо гру. Із задоволенням представляю вам наших гравців. За лівим столом розташувалася команда «Допитливі» (7-А), за правим - знаходиться команда «Кмітливі» (7-Б). Привітаємо учасників. Гра має бути напруженою, але чесною й справедливою.

Ведучий 2. В оцінюванні гри, відповідей учасників, їх артистизму, знань української мови, дотепності й спритності допоможе вельмишановне журі.

         Знайомство з членами журі

Ведучий 1. Отже, перший конкурс – «Візитка». Кожна команда має представити своїх учасників, назвати девіз і висловити побажання для суперників.

   Команди готуються до виступу, виступ – 5б.

Ведучий 2. З командами познайомилися, журі виставило перші оцінки, а ми переходимо до наступного конкурсу, що називається «Мовне асорті»

    Конкурс «Мовне асорті»

Кожна команда має за 5 хвилин дати як можна більше відповідей на однакову кількість запитань. Журі фіксує загальну кількість правильних відповідей. Максимальна кількість балів за конкурс – 12 балів.

   Запитання для команди

  1. Державна мова України. (Українська)
  2. З якого знака починається діалог?(З тире)
  3. Наука, що вивчає звуки мови? (Фонетика)
  4. Назвіть головні члени речення (Підмет і присудок)
  5. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)
  6. Що вивчає графіка? (Знаки письма)
  7. Скільки букв «о» в слові молоко? (Три)
  8. Слово, що має багато значень (Багатозначне)
  9. Остання буква в слові «сім» (ем)
  10. На які питання відповідає інфінітив?( Що робити? Що зробити?)
  11. Скільки звуків у слові «джміль» (Чотири)
  12.  Що означає дієприкметник?( Ознаку предмета за дією)

 

 

 

Ведучий 1.

Запитання для команди

  1. Найменша одиниця мови.(Звук)
  2. Слова з протилежним лексичним значенням ( Антоніми)
  3. Скільки звуків у слові «бджола»? (П’ять)
  4. Який знак ставиться в кінці розповідного речення? ( Крапка)
  5. Як називається речення з однією граматичною основою?( Просте)
  6.  Який сьомий відмінок нашої мови?( Кличний)
  7. У що береться пряма мова?(У лапки)
  8. Що вивчає орфографія (Правопис слів)
  9. Розмова двох дійових осіб(Діалог)
  10. На які питання відповідає дієприкметник? (Який? Яка? Яке? Які?)
  11. Що означає прикметник? (Ознаку предмета)
  12. Назвіть другорядні члени речення ( Означення, додаток,обставина)

                   Підбиття підсумків

Ведучий 2.  Учениця  декламує вірш І. Багряного «Рідна мова»

Оголошення результатів двох конкурсів

«Візитка», конкурсу «Мовне асорті»

Ведучий 1.   Напружена гра. Учасники прагнуть перемоги, тому наступний конкурс називається «Влучне запитання».

       Конкурс «Влучне запитання»

Команда пропонує суперникам два запитання на тему, пов’язану з мовою. Журі оцінює не лише правильність відповіді, а й дотримання культури поведінки й мовлення учасників, правильність оформлення запитання. Максимальна кількість балів за конкурс – 3.

Оцінювання конкурсу журі.

   Музична пауза. Пісня у виконанні учня 7-Б класу.

Підбиття підсумків конкурсу «Влучне запитання». До слова запрошується журі.

Ведучий 2.  Учасники команд «Допитливі» й «Кмітливі» - діти розумні, дотепні, спритні.

Наступний конкурс «Прямо та влучно»

Команди отримують аркуші із записами фразеологізмами. Пояснити їх значення. Час – 5 хв. Балів – 5.

      

  Команда «Допитливі»

                  Фразеологізм                                                         Значення

  1. Стріляний птах                                                        А.  Досвідчений
  2. Книга за сімома печатями                                   Б. Приховане
  3. П’ятами накивати                                                   В. Утекти
  4. Гріти руки                                                                 Г. Нечесно наживатися
  5. Бити байдики                                                          Д. Лінуватися  

   Команда «Кмітливі»

               Фразеологізм                                                         Значення

  1. Кров з молоком                                                    А. Здоровий
  2. Хоч у рамку вправляй                                         Б. Красивий
  3. Не чув ні рук ні ніг                                                В. Дуже втомився
  4. Розбити глек                                                          Г. Посваритися
  5. Зарубати на носі                                                   Д. Запам’ятати

Оцінювання робіт. Музична пауза.

Ведучий 1.  Капітани, ви маєте чудову нагоду отримати для своїх команд додаткові бали. Для вас конкурс «Складання сенкану» слів «верба», «калина». Капітани виконують завдання. Максимальна кількість балів – 5.                   Учень 7 – Б класу декламує вірш М. Рильського «Як парость виноградної лози плекайте мову…»

   Виступ капітанів. Підбиття підсумків.

Музична пауза. Учні 7 класу виконують пісню « Ой на горі та женці жнуть»

Учитель.  Шановні діти, гості. Гру завершено. Бажаю всім наснаги у вивченні рідної мови.

Учень 1. Говоріть нею, любіть рідну мову

Учень 2. Спілкуйтеся нею, бо це справді Божий дар.

   До слова запрошуються члени журі.

Нагородження переможців філологічної гри « У казковому світі мови»

docx
Додано
3 квітня 2020
Переглядів
556
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку