ПРИЙОМИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Про матеріал
У статті подані прийоми використання текстоцентричних технологій на уроках української мови, які допоможуть залучити учнів до активного навчання, сприятимуть розвитку їхніх мовленнєвих, критичних та творчих здібностей.
Перегляд файлу

ПРИЙОМИ ВИКОРИСТАННЯ ТЕКСТОЦЕНТРИЧНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

  1.                   АНАЛІЗ ХУДОЖНЬОГО ТЕКСТУ. Виберіть короткий уривок з художнього твору, наприклад, із вірша або оповідання. Запропонуйте учням проаналізувати текст на різних рівнях: визначити головну думку, знайти лексичні особливості, виявити частини мови, визначити доцільність наявних розділових знаків. Запрошуйте учнів обговорити свої спостереження та тлумачення тексту.
  2.                   ТВОРЧЕ ПЕРЕПИСУВАННЯ. Надайте учням короткий текст та попросіть їх переписати його з власними додатками та змінами. Ця вправа допоможе розвивати творчий підхід до мовлення та вдосконалювати навички письма.
  3.                   ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ. Запропонуйте учням здійснити пошук інформації в інтернеті або в друкованих джерелах на задану тему, пов’язану з уроком. Наприклад, знайти інформацію про певного письменника або літературний напрям.
  4.                   СТВОРЕННЯ КОЛАЖУ З ТЕКСТІВ. Роздайте учням декілька текстів на одну тему. Попросіть їх створити колаж, використовуючи вислови із цих текстів. Колаж може бути на папері або створений за допомогою інформаційних технологій.
  5.                   ДИСКУСІЯ ЗА ТЕКСТОМ. Попросіть учнів прочитати статтю або есе на актуальну тему й висловити власну думку про неї. Запропонуйте учням дійти до спільних висновків та обґрунтувати свою позицію.
  6.                   ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВИХ ІГОР. Запропонуйте учням спілкуватися за допомогою текстових повідомлень, де вони виконують роль певних персонажів з художнього твору. Це сприятиме розвитку комунікативних навичок та збагаченню лексичного запасу. Можна також запропонувати учням відтворити діалог між персонажами з літературного твору або історичного контексту. Вони можуть використовувати текстові репліки та виражати свої думки та почуття від імені персонажів.
  7.                   ТВОРЧА ІНТЕРПРЕТАЦІЯ. Надайте учням короткий текст та попросіть їх створити свою інтерпретацію цього тексту відповідно до своїх уявлень та власного стилю. Ця вправа допоможе розвивати творчі здібності та вміння висловлювати власні думки.
  8.                   ПОРІВНЯННЯ ТЕКСТІВ. Надайте учням два або більше тексти на одну тему, можуть бути різні літературні твори або історичні документи. Попросіть порівняти та знайти спільні риси, а також виявити відмінності між ними. Ця вправа сприяє розвитку аналітичних здібностей та критичного мислення.
  9.                   ЗБАГАЧЕННЯ СЛОВНИКОВОГО ЗАПАСУ. Запропонуйте учням текст із незнайомими словами та попросіть їх знайти та визначити значення цих слів. Потім стимулюйте їх використовувати ці слова у власних висловлюваннях або написати короткі речення, у яких ці слова були б відтворені.
  10.               ТЕСТУВАННЯ ТА ВИКОНАННЯ ЗАВДАНЬ. Підготуйте тест або завдання до твору, що був прочитаний учнями. Вони можуть відповідати на запитання, виправляти помилки в тексті, підсумовувати його зміст або створювати запитання на основі тексту.

Використання текстоцентричних технологій на уроках допоможе залучити учнів до активного навчання, розвине їхні мовленнєві, критичні та творчі здібності, а також створить сприятливі умови для успішного розвитку мовної грамотності та комунікаційних навичок.

User

docx
Додано
23 липня 2023
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку