Тема: Про що говорить заголовок.
Мета:вчити школярів добирати заголовок до тексту.Встановлювати їхню відповідність того чи іншого тексту.Розвивати усне і писемне мовлення ,творче мислення,вміння будувати зв’язані висловлювання .Виховувати любов до природи .Бажання допомогти птахам взимку.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: роздатковий матеріал, підручник.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Поміркуй що таке текст.
- Що називають темою тексту?
- Що таке головна думка тексту?
- Які основні ознаки тексту?
- Які граматичні засоби зв’язку речень в тексті ?
- Що таке заголовок і про що він розкаже?
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
1.Каліграфічна хвилинка
ЗЗзззииммааа
- Склади речення зі словом зима.Добери спільнокореневі слова.
2.Очікування .
Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку .
Тема нашого уроку – « Заголовок». Сьогодні ми будемо вчитись визначати тему і мету тексту,добирати заголовок,розвивати вміння складати речення зі слів, поширювати речення,добирати слова, близькі за значенням.
ІV. Робота з мовним матеріалом.
1.1 Спишіть.
1.2 Поширте речення.
1.3 Придумайте кінцівку тексту.
1.4 Визначте тип тексту.
1.5 Про що говорить заголовок?
Зима.
Незабаром прийде до нас …….З неба посипляться білі,……,…. cніжинки. Прийдуть ….. Нелегко буде птахам тому ,що………………
Завдання 2
1.Прочитай текст . Добери до нього заголовок.
2.Визнач тему і мету (усно)
Тема пташки взимку Мета потрібно допомагати птахам взимку
3.Напишіть три запитання до тексту.
________________________________________________
Нелегка доля птахів взимку.
Найпростіше, як можна допомогти їм, це насипати насіння у годівничку. Як її правильно зробити? Це може бути порожня пластикова чи картонна пляшка з-під води чи молока.. Якщо ви починаєте підгодовувати пташок, то це треба робити регулярно. Чим різноманітніша їжа у годівниці, тим більше шансів, що до неї прилетять різні птахи.
Не будь байдужим до пернатих взимку.
Творче завдання.
4.Одягнутий у теплу снігову шубу ,спить ліс дрімають під пухнастим снігом ялини та сосни очікують на тепло гаї і переліски мріють про весну опушені білим хутром всі дерева .
V.Систематизація й узагальнення вивченого матеріалу.
Підсумок уроку.
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
1.1 Спишіть.
1.2 Поширте речення.
1.3 Придумайте кінцівку тексту.
1.4 Визначте тип тексту.
1.5 Про що говорить заголовок?
Зима.
Незабаром прийде до нас …….З неба посипляться білі,……,…. cніжинки. Прийдуть ….. Нелегко буде птахам тому ,що………………
Завдання 2
1.Прочитай текст . Добери до нього заголовок.
2.Визнач тему і мету (усно)
Тема пташки взимку Мета потрібно допомагати птахам взимку
3.Напишіть три запитання до тексту.
________________________________________________
Нелегка доля птахів взимку.
Найпростіше, як можна допомогти їм, це насипати насіння у годівничку. Як її правильно зробити? Це може бути порожня пластикова чи картонна пляшка з-під води чи молока.. Якщо ви починаєте підгодовувати пташок, то це треба робити регулярно. Чим різноманітніша їжа у годівниці, тим більше шансів, що до неї прилетять різні птахи.
Не будь байдужим до пернатих взимку.
Творче завдання.
4.Одягнутий у теплу снігову шубу ,спить ліс дрімають під пухнастим снігом ялини та сосни очікують на тепло гаї і переліски мріють про весну опушені білим хутром всі дерева