Правопис і вимова слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими

Про матеріал
Допомагає формувати вміння вимови та правопмсу слів із дзвінкими приголосними, розвивати навички розрізняти глухі та дзвінкі приголосні.
Перегляд файлу

Тема: вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими.

Мета: формувати вміння вимови та правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та в середині слів перед глухими; розвивати навики розрізняти глухі та дзвінкі приголосні;

 

                            Хід уроку:

1.Організація класу до уроку

2.Актуалізація опорних знань,умінь та навичок учнів.

А) Каліграфічна хвилинка

Зз зима

-Як ми пишемо слово «зима»? Яке перевірочне слово?

- Назвіть всі зимові місяці по порядку?

-Який місяць «грудень» за календарем? «Січень,лютий»?

-Від чого походить їх назва?

-Доберіть спільнокореневі слова до назв зим.місяців

(грудень-грудка,груддя; січень-січе;лютий-лютує).

Б) Звуко-буквен.аналіз слова «грудень»

В)Повторення правил чергування гол. і пригол. звуків у корені слів.

- Добре,а зараз ми повторимо  з вами чергування гол.і пригол.

 у корені(на дошці):

Ведмідь-ведмеді    і-е (сл. слово)

Барліг - у барлозі  і-о, г-з

Крига-на кризі  г-з

Ріка-річка  к-ч

Г) Творча робота

-З записаних слів складіть і запишіть речення, визначте вид

 речення, гол.і другор.чл.речення.

(У грудні ведмеді залягають у барлозі. По річці на кризі пливе

 ведмідь.)

Д) Індивідуальна робота (за картками)

1 картка

Бл…скучим снігом одяглося ш…роке поле за с…лом.

2 картка

З…ма нас підганяє, з…млю всю сніжинками вст…ляє.

Є) Гра «Мікрофон»

-    Сьогодні ми проведено журналістське розслідування, щоб

 з’ясувати, як ви засвоїли матеріал попереднього уроку.

 Для цього я у вас візьму інтерв’ю.

Питання «журналіста»:

-   Як вимовляються дзвінкі приголосні?

-   Наведи приклад.

-  Як вимовляються глухі приголосні?

-   Наведи приклад.

-   Де зустрічаються дзвінкі та глухі приголосні у словах?

-   Наведи приклад.

- На дошці записані слова , в які необхідно вставити пропущені букви:

СТЕ…КА,  СНІ…,  МОРО…,  ШИ…КАР.

- Поясніть написання , доберіть перевірочні слова.

- Доберіть синоніми до слів «стежка, мороз».

3.Повідомлення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Сьогодні тема нашого уроку «Вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними

в кінці та в середині слів перед глухими.» Цю тему ви будете вивчати три уроки.

 Сьогодні ми навчимося правильно вимовляти слова із дзвінкими

приголосними в кінці та середині слів перед глухими.

Давайте пригадаємо, які глухі приголосні ви знаєте.

Усе це кафе «Птах і чаша», (таблиця)

Як вони вимовляються? (Глухо)

Усі інші це дзвінкі. Як ви думаєте, чому інші звуки називають дзвінкими?

(Вимовляються дзвінко).

Показ таблиці.

Глухі звуки, коли вимовляємо, то чуємо тільки шум, а коли вимовляємо дзвінкі,

 то чуємо і голос і шум.

4.Узагальнення ,систематизація, контроль знань

А) Робота з підручником

С.70 впр.156-за варіантами-з поясненням

Б) Фізхвилинка

В)Впр.157- за завданнями підручника

Г) Гра «Знайди слово» (творче завдання)

ПУС(СУП), УБЗ(ЗУБ), ОКЛЖІ(ЛІЖКО), АКАЗДАГ(ЗАГАДКА)

    

Д) Складання міні-твору

Скласти твір-мініатюру з опорними словами (4-5 речень).

Зима, глибокий, сніг, земля, мороз, рипить, білий, зелені, ялинки.

Орієнтовний варіант твору.

Настала холодна зима. Під глибоким снігом спить земля. Від морозу порипує

 білий сніг. Тільки зелені ялинки стоять посміхаючись.

Є) Додаткове завдання « Сніговики »

- Вставте пропущені букви:

Дуб           дід         діжка        вуж

Гриб        гарбуз   ліжко        хліб

Голуб       ніж         книжка   казка

Сад          мороз      віз            мед

5.Підсумок уроку

Наш урок підійшов до завершення. Ми з вами довго працювали,

 а тепер пограємося. Чим в зимі ви любите найбільше гратися.

 (Сніжками).

В мене в руках сніжка. Ви знаєте, що в руках вона швидко топиться. Я буду передавати вам її, але ви, відповідаючи на запитання, повинні швидко відповісти і віддати мені.

Яка тема сьогоднішнього уроку?

Ми навчилися правильно вимовляти ці звуки?

То як вони вимовляються?

Наведіть приклади таких слів.

На уроці ми міркували швидко?

А відповідали точно?

6.Виставлення оцінок. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку