Комунальний заклад «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 68 Маріупольської міської ради Донецької області»
РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
Тема: «Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай»
Підготувала вчитель початкових класів:
Лавренчук Т.А.
м. Маріуполь, 2021 р.
Тема: «Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай»
Мета: Поглибити знання учнів про вітаміни, їх вплив на здоров’я. Ознайомити учнів з правилами здорового харчування, традиційними українськими стравами та стравами других країн. Довести перевагу натуральних продуктів, розповісти про негативний вплив шкідливої їжі на дитячий організм. Формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я.
Хід заняття
Слайд 1: Зустрічаємо гостей з піснею «Дитячі українські пісні: Чудова каша (муз: Анна Олейникова, сл: Лариса Ратич) - исп. Полина Глухенко, 7 лет». Даруємо емблеми *Додаток 1
Слайд 2:
I. Вступна частина:
- Доброго ранку, Світланко!
- Доброго ранку!
- Марійко, Софійко, Тетянко…
Всім я вам, діти, бажаю доброго ранку!
Без чого ж ранок – не ранок, скажіть? -
- Без сніданку!
Слайд 3:
- Справді, любі мої! Кожній людині, а тим більше дитині вранці необхідно снідати. При цьому потрібно вживати лише корисні продукти і страви.
Слайд 4:
Перші страви корисні, ще й дуже,
Кожного дня їх, вживай, любий друже,
Про рибу і м’ясо ти не забувай
І овочі й фрукти постійно вживай!
- Чудово! Ви, просто, молодці!
- А зараз, діти, давайте дізнаємося більш конкретно, які ж продукти насправді є корисними, а які вживати не слід. Я буду по черзі кидати вам м’ячик, називаючи якийсь продукт, страву, або напій, а ви, впіймавши м’яч, повинні швидко сказати: «Корисно» або «Некорисно».
Слайд 5: (Вчитель кидає м’яч, називає такі продукти як чіпси, сосиски, бургер, кока-кола, картопля-фрі,(некорисні) та борщ, молочну кашу, мед, овочевий салат, фрукти, сир, варене м’ясо(корисні). Якщо дитина помилилася, пояснюємо, чому корисний або шкідливий той чи інший продукт чи страва).
ІІ. Повідомлення теми:
Слайд 6: - Ми згадали , які продукти корисні, а які вживати не слід. В народі кажуть: «Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай».
ІІІ. Основна частина:
Слайд 7: - А чи знаєте ви яка їжа найбільше насичена вітамінів? До нас в гості завітала дівчинка Вітамінка.
- З чим ти , Вітамінко , до нас прийшла? Що ти нам принесла?
В: - Я принесла вам подарунки, найулюбленіші вітаміни, які придбала в аптеці. (Пригощає гостей). *Додаток 3
Слайд 7: - Поки наша гостя пригощає вас вітамінами, я пропоную накрити «Вітамінний стіл». Уявіть, що ви кладете на стіл дуже корисний фрукт або овоч, назва якого починається з першої літери вашого імені і озвучте це так. « Я -Тетянка. На стіл кладу- томати».
Слайд 8: - Вітамінко, поглянь який багатий стіл у нас вийшов. В народі кажуть: «Овочі та фрукти на столі – здоров’я у домі».
Слайд 9-14: В.- Я теж знаю правила.
Щодня вживай:
1-2 порції на день
1 порція = 1 цілий фрукт, що вміщується у долоні.
3-4 порції на день
1 порція = 1 цілий овоч, що вміщується у долоні.
2-3 порції на день
1 порція= 1 стакан
2 і більше порцій на день
1 порція = розмір долоні без пальців
4-5 порцій на день
1 порція = 1 кулак каші
або скибка хліба
Треба вживати дуже помірно
- Дякую тобі, Вітамінко, за цікаве та дуже корисне повідомлення.
Слайд 15: В.- Я хочу ще пограти з дітьми в гру «Вилучи зайве». *Додаток 4
Об’єднайтеся в команди за назвами вітамінів. Команда: вітамінів А, вітамінів В, вітамінів С. Вітамінка Д приєднається до тієї команди, яка їй більше подобається. (Кожна група отримує завдання на листочках, виконує його і робить висновок.)
- Молодці! Діти, ви прекрасно впорались з завданням Вітамінки.
- Якщо вам сподобалась її гра поплескайте в долоні, якщо ні - потупотіть ніжками. А тобі, Вітамінко, у нас подобається? Тож залишайся з нами.
Питайлик. - Допоможіть мені, будь ласка.
- Що трапилось, Питайлику?
Слайд 16: П.- Я отримав листа від свого друга Смаколика, він просить мене скласти правила здорового харчування. А я не знаю як. *Додаток 5
- Діти, давайте допоможемо Питайлику. Працювати будемо в групах. Утворіть групи за кольором фруктів-емблем (Червоні та помаранчеві).
Кожній групі треба скласти Правила здорового харчування. (Зачитують по одному правилу).
П. - Я все зрозумів! І тепер зможу приготувати дуже корисну страву для свого друга Смаколика. Візьму красивий горщик і покладу в нього апельсин, рибу, м’ясо, яблуко…..
- Ой, Питайлику, зупинись. Та не все ж до рота, що око бачить. Слайд 17: Їжа повинна бути не лише корисна, а ще й приваблива, смачна, запашна та свіжа. Наші гості тобі зараз це доведуть.
Слайд 18: (Кожна дитина отримає тарілку, продукти та клей.) Приготуйте свою страву і розкажіть нам, чим вона корисна. Назву страви напишіть на зворотній стороні. (Відповідають 2-3 учні, які впораються першими). *Додаток 6
Під час виконання завдання звучить пісня «Михайло Поплавський – Сало»
Слайд 19: - Кожен народ має свої традиційні страви та кулінарні уподобання. Попрацюємо в парах. Пари, які сидять ліворуч вибирають всі українські страви, пари справа – знаходять страви не української кухні, та називають з яких же країн ця страва прийшла до нас. *Додаток 7
Слайд 20-21: Перевірка (учитель коментує: плов — узбецька страва, суп харчо — грузинська, пельмені — російська, спагеті, піца — італійська).
- Завдання було складним, але ми впоралися з ним! Розумнички!
Слайд 22: «Пазли» *Додаток 8
Слайд 26: В народі кажуть: «Борщ і каша – їжа наша». Слайд 27: І на прощання хочу вам сказати.
Слайд 28: Тож їжте і будьте здорові!
Рекомендована література:
Додаток 1: Емблеми-фрукти.
Додаток 2: Віршик.
Додаток 3: Вітамінки.
Додаток 4: Гра «Вилучи зайве»
Додаток 5: Правила здорового харчування
Додаток 6: Тарілка «Здорового харчування»
Додаток 7: Національні страви
Додаток 8: Пазли «Борщ і каша – їжа наша»