«Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай»

Про матеріал
Розробка ранкових зустрічей розрахована на ознайомлення учнів початкової ланки з правилами здорового харчування під час уроків та позакласних занять. Вона складається з мультимедійної презентації та наочності для 1 класів. Мета – навчити учнів прийомам бережно відноситися до свого здоров’я. Задача – сформувати вміння та навички, що включають в себе розвиток життєвих та здоров’язберігаючих компетентностей учнів. Форма проведення виховного заходу відповідає віковим особливостям молодших школярів – це цікаві повідомлення, ігри, методичні рекомендації щодо правильного харчування, робота в групах, парах та індивідуальна. Матеріал заходу адресований вчителям початкових класів – для проведення систематичних уроків по даному курсу, використання матеріалу на інших уроках, в позакласній роботі; вихователям груп подовженого дня, вчителям-асистентам – для організації розвиваючого дозвілля дітей.
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 68 Маріупольської міської ради Донецької області»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ

Тема: «Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай»

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів:

Лавренчук  Т.А.

 

 

 

 

 

 

 

 

 м. Маріуполь, 2021 р.


Тема: «Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай»

Мета:  Поглибити знання учнів про вітаміни, їх вплив на здоров’я. Ознайомити учнів з правилами здорового харчування, традиційними українськими стравами та стравами других країн. Довести перевагу натуральних продуктів, розповісти про негативний вплив шкідливої їжі на дитячий організм. Формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі. Виховувати навички культури і гігієни правильного харчування, бережливого ставлення до свого здоров’я.

 

Хід заняття

Слайд 1: Зустрічаємо гостей з піснею «Дитячі українські пісні: Чудова каша (муз: Анна Олейникова, сл: Лариса Ратич) - исп. Полина Глухенко, 7 лет». Даруємо емблеми *Додаток 1

Слайд 2:

  • Вас вітають вчителі 1-х класів на нашій ранковій зустрічі.

I. Вступна частина:

- Доброго ранку, Світланко!

- Доброго ранку!

- Марійко, Софійко, Тетянко…

Всім я вам, діти, бажаю доброго ранку!

Без чого ж ранок – не ранок, скажіть? -

- Без сніданку!

Слайд 3:

- Справді, любі мої! Кожній людині, а тим більше дитині вранці необхідно снідати. При цьому потрібно вживати лише корисні продукти і страви.

Слайд 4:

  • Давайте вивчимо про це віршик. *Додаток 2

Перші страви корисні, ще й дуже,

Кожного дня їх, вживай, любий друже,

Про рибу і м’ясо ти не забувай

І овочі й фрукти постійно вживай!

  • Кожен  по черзі візьме один рядок з віршика. Об’єднайтесь, будь ласка, в групи за номерами рядків, потренуйтеся голосно та виразно вимовляти цю фразу разом. Готові? (Кожна група виголошує свій рядок).

- Чудово! Ви, просто, молодці!

- А зараз, діти, давайте дізнаємося більш конкретно, які ж продукти насправді є корисними, а які вживати не слід. Я буду по черзі кидати вам м’ячик, називаючи якийсь продукт, страву, або напій, а ви, впіймавши м’яч, повинні швидко сказати: «Корисно» або «Некорисно».

Слайд 5: (Вчитель кидає м’яч, називає такі продукти як чіпси, сосиски, бургер, кока-кола, картопля-фрі,(некорисні) та борщ, молочну кашу, мед, овочевий салат, фрукти, сир, варене м’ясо(корисні). Якщо дитина помилилася, пояснюємо, чому корисний або шкідливий той чи інший продукт чи страва).

ІІ. Повідомлення теми:

Слайд 6: - Ми згадали , які  продукти корисні, а які вживати не слід. В народі кажуть: «Про здоров’я дбай, корисну їжу вживай».

ІІІ. Основна частина:

Слайд 7: - А чи знаєте ви яка їжа найбільше насичена вітамінів? До нас в гості завітала дівчинка Вітамінка.

- З чим ти , Вітамінко , до нас прийшла? Що ти нам принесла?

В: - Я принесла вам подарунки, найулюбленіші вітаміни, які придбала в аптеці. (Пригощає гостей). *Додаток 3

Слайд 7: - Поки наша гостя пригощає вас вітамінами, я пропоную накрити «Вітамінний стіл». Уявіть, що ви кладете на стіл дуже корисний фрукт або овоч, назва якого починається з першої літери вашого імені і озвучте це так. « Я -Тетянка. На стіл кладу- томати».

Слайд 8: - Вітамінко, поглянь який багатий стіл у нас вийшов. В народі кажуть: «Овочі та фрукти на столі – здоров’я у домі».

Слайд 9-14: В.- Я теж знаю правила.

Щодня вживай: 


  1. ФРУКТИ

1-2 порції на день

1 порція = 1 цілий фрукт, що вміщується у долоні.

 

  1. ОВОЧІ

3-4 порції на день

1 порція = 1 цілий овоч, що вміщується у долоні.

 

  1. КИСЛОМОЛОЧНІ ТА МОЛОЧНІ ПРОДУКТИ

2-3 порції на день

1 порція= 1 стакан

 

  1. ПРОДУКТИ, БАГАТІ НА БІЛКИ (м’ясо, птиця, риба)

2 і більше порцій на день

1 порція = розмір долоні без пальців

  1. ПРОДУКТИ ІЗ ЗЕРНА

4-5 порцій на день

1 порція = 1 кулак каші

або скибка хліба

 

  1. СОЛОДОЩІ ТА ЖИРНІ ПРОДУКТИ

Треба вживати дуже помірно


 

- Дякую тобі, Вітамінко, за цікаве та дуже корисне повідомлення.                                                                                                

Слайд 15: В.- Я  хочу ще пограти з дітьми в гру «Вилучи зайве». *Додаток 4

Об’єднайтеся в команди за назвами вітамінів. Команда: вітамінів А, вітамінів В, вітамінів С. Вітамінка Д приєднається до тієї команди, яка їй більше подобається. (Кожна група отримує завдання на листочках, виконує його і робить висновок.)

- Молодці! Діти, ви прекрасно впорались з завданням Вітамінки.

- Якщо вам сподобалась  її гра поплескайте в долоні, якщо ні - потупотіть ніжками. А тобі, Вітамінко, у нас подобається? Тож залишайся з нами.

Питайлик. - Допоможіть мені, будь ласка.

- Що трапилось, Питайлику?

Слайд 16:  П.- Я отримав листа від свого друга Смаколика, він просить мене скласти правила здорового харчування. А я не знаю як. *Додаток 5

- Діти, давайте допоможемо Питайлику. Працювати будемо в групах. Утворіть групи за кольором фруктів-емблем (Червоні та помаранчеві).

Кожній групі треба скласти Правила здорового харчування. (Зачитують по одному правилу).

П. - Я все зрозумів! І тепер зможу приготувати дуже корисну страву для свого друга Смаколика. Візьму красивий горщик і покладу в нього апельсин, рибу, м’ясо, яблуко…..

- Ой, Питайлику, зупинись. Та не все ж до рота, що око бачить.  Слайд 17: Їжа повинна бути не лише корисна, а ще й приваблива, смачна, запашна та свіжа. Наші гості тобі зараз це доведуть.

Слайд 18: (Кожна дитина отримає тарілку, продукти та клей.) Приготуйте свою страву і розкажіть нам, чим вона корисна. Назву страви напишіть на зворотній стороні. (Відповідають 2-3 учні, які впораються першими). *Додаток 6

Під час виконання завдання звучить пісня «Михайло Поплавський – Сало»

  •    Питайлику, чи сподобались тобі страви, приготовлені нашими гостями? Пропоную тобі стати моїм помічником і ти дізнаєшся ще багато цікавого. Тож слухай уважно і допомагай.

Слайд 19: - Кожен народ має свої традиційні страви та кулінарні уподобання. Попрацюємо в парах. Пари, які сидять ліворуч вибирають всі українські страви, пари справа – знаходять страви не української кухні, та називають з яких же країн ця страва прийшла до нас. *Додаток 7

Слайд 20-21: Перевірка (учитель коментує: плов — узбецька страва, суп харчо — грузинська, пельмені — російська, спагеті, піца — італійська).

- Завдання було складним, але ми впоралися з ним! Розумнички!

Слайд 22: «Пазли» *Додаток 8

  •         А зараз Питайлик кожному дасть частинку від пазлів. Об’єднайтеся в дві групи за картинками. Складіть пазли так, щоб утворилось зображення з українською стравою. Хто швидше? Яка страва вийшла у вас? Слайд 23. Перегорніть пазли. Слайд 24-25: На зворотній стороні прочитайте цікаве повідомлення про цю страву та розкажіть нам.

Слайд 26: В народі кажуть: «Борщ і каша – їжа наша». Слайд 27: І на прощання хочу вам сказати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 28: Тож їжте і будьте здорові!


Рекомендована література:

  1.     Дитячі українські пісні: Чудова каша (муз: Анна Олейникова, сл: Лариса Ратич) - исп. Полина Глухенко. URL: https://ipleer.com/song/67032020/dityach_ukra_nsk_p_sn_-_CHUDOVA_KASHA_muz_Anna_Olejnikova_sl_Larisa_Ratich_-_isp._Polina_Gluhenk/
  2.     Посібник для вчителя НУШ. Тематичні дні у 1 класі ІІ семестр. Н.А. Жиганюк, О.В. Кирилова, І.В. Кодола, О.В. Стеценко, О.П. Чорнобай, А.С. Яковенко. - Вид. група «Основа», 2018 р. – с.74-75
  3.     Посібник для вчителя НУШ. Ранкові зустрічі у 1 класі ІІ семестр. Н.Ю. Бабіченко, О.А. Нечипоренко, С.М. Хівренко. - Вид. група «Основа», 2018 р. – с.69-79
  4.     Курс занять для молодших школярів щодо вивчення власного здоров’я. Тематичні планування, сценарій уроків 1-4 класів. – Вид. держ. ВАКО. 2019 р. – с. 208
  5.     Робочий зошит. 1 клас. Абетка харчування: їмо правильно! – Вид. груп. «NESTLE: Здорові діти» 2018 р.
  6.     Музична композиція Михайла Поплавського «Сало». «TuneCore (від обличчя організації «Михайло Поплавський»); Kobalt Music Publishing та інші авторські громади. URL: https://www.youtube.com/watch?v=baYnlS1sBBw


Картинки ФРУКТЫ (75 карточек для детей). | Семейная КучкаКартинки ФРУКТЫ (75 карточек для детей). | Семейная КучкаДодаток 1: Емблеми-фрукти.

Картинки ФРУКТЫ (75 карточек для детей). | Семейная КучкаКартинки ФРУКТЫ (75 карточек для детей). | Семейная КучкаКартинки ФРУКТЫ (75 карточек для детей). | Семейная Кучка

Додаток 2: Віршик.


Додаток 3: Вітамінки.


Додаток 4: Гра «Вилучи зайве»


Додаток 5: Правила здорового харчування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Вправа: Дидактична гра "Розклади продукти"Додаток 6: Тарілка «Здорового харчування»

Kaszub Тарелка мелкая 210 мм, цена 79 грн. - Prom.ua (ID#862214039) 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 7: Національні страви

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 8: Пазли «Борщ і каша – їжа наша»

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Сценарії
НУШ
Інкл
Додано
22 жовтня 2021
Переглядів
1447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку