Удоденко Вікторія
Проблеми дистанційного навчання математики в школі
Анотація. В статті йдеться про проблеми та недоліки, які виникають під час організації проведення дистанційного навчання математики в школі.
Ключові слова. Дистанційне навчання, проблеми, математика.
Актуальність: Зважаючи на ситуацію, яка склалася в цілому світі, в тому числі й в Україні, в зв’язку з пандемією, актуальним стало дистанційне навчання в усіх освітніх закладах [1]. Воно має як свої переваги так і недоліки. Освіта в Україні не була готова до дистанційної форми навчання і виник ряд проблем, які потрібно вирішувати.
Мета роботи: Розглянути проблеми, які виникають під час проведення дистанційних уроків математики.
Виклад основного матеріалу. Початок 2020 року мав найдовший карантин за останні роки, але карантини через ГРВІ трапляються майже щороку, і тому доцільним є впровадження дистанційного навчання для того щоб учні мали змогу під час «непередбачуваних канікул» не витрачати часу даремно, а займатися з викладачами далі по програмі. В свою чергу вчителі в онлайн-режимі могли б проводити уроки та контролювати учнів, адже карантин вводиться не для відпочинку, а щоб зупинити розповсюдження вірусу [1].
Важливим запитанням є те, як правильно побудувати роботу під час дистанційного навчання? Це залежить від кожного конкретного навчального закладу ( в даному випадку від школи ) та від конкретного вчителя, а саме від його бажання перейти на нові методи навчання, швидко та якісно оволодіти ними. Не менш важливим є також щоб вчителі та учні мали доступ до якісного Інтернету, потрібних технічних засобів та вміння ними користуватись [1].
На жаль, більшість вчителів не знають як з цим працювати, адже не мають певного досвіду та матеріальної бази для якісного дистанційного навчання [1].
Без повноцінної організації дистанційного навчання затяжний карантин – це не просто втрата навчального часу, який потрібно буде відпрацьовувати за рахунок додаткових уроків або літніх канікул [1].
Будь-яка школа може самостійно розібратися зі специфікою дистанційного навчання. Для цього має бути чітка взаємодія вчителів з батьками учнів, щоб налагодити контроль за дітьми. Також потрібно розробити поетапний план дій для батьків та дітей для організації самостійної роботи [1].
Сьогодні дистанційне навчання в Україні може повноцінно розвиватися тільки за наявності таких його основних складових: нормативно-правової бази; навчальних закладів (центрів, кафедр, факультетів, інститутів або університетів дистанційного навчання); контингенту учнів; кваліфікованих вчителів; навчальних програм і курсів; відповідної матеріально-технічної бази (апаратного і програмного забезпечення, високошвидкісних ліній зв’язку); фінансової підтримки; розробки критеріїв якості тощо [2].
Оскільки математика викликає в багатьох учнів труднощі та є однією з найважчих шкільних дисциплін, з якої потрібно здавати ЗНО, вчитель повинен організувати навчальний процес під час дистанційного навчання таким чином, щоб учні змогли не тільки зрозуміти матеріал, а й вміти застосовувати його на практиці. В зв’язку з цим виникає багато проблем навчання математики під час дистанційного навчання:
Для вирішення зазначених проблем потрібно перш за все, щоб всі міста та села України мали вихід в інтернет, для цього потрібно щоб мобільні оператори та інтернет-провайдери надавали нормальний та якісний зв’язок зі швидкісним інтернетом по всій країні.
Щоб підвищити мотивацію учнів до навчання, вчитель повинен ставити перед ними конкретні і досяжні цілі, щоб вони не відчували себе розгубленими. В якості мотивації можна використовувати похвалу і винагороду. Наприклад, можна завести віртуальну таблицю і відзначати в ній учнів, які відповідально підходять до онлайн-навчання, або в індивідуальному порядку відправляти по електронній пошті позитивні відгуки з використанням цікавих відео, GIF-файлів і зображень.
Держава має забезпечити школи всіма необхідними технічними засобами для проведення дистанційного навчання.
Богачков Ю. М. виділяє такі шляхи вирішення проблем дистанційного навчання:
Висновки.
Дистанційне навчання не може замінити традиційну форму навчання, але воно повинне розвиватися, щоб учні могли отримати знання в будь-який момент. Всім учасникам освітнього процесу потрібно, перш за все мати особисту мотивацію для проведення і вивчення математики під час дистанційного навчання, тому що, якщо в учня не має бажання вчитись, то яка б не була форма навчання він все рівно не буде вчитись. Не всі школи забезпечені всіма необхідними засобами, які потрібні для проведення дистанційних уроків, не кожен вчитель має можливість придбати за свій рахунок ці засоби. За один рік в екстрених умовах не можливо організувати те що потрібно тестувати декілька років, тому в наших реаліях дистанційне навчання має низку проблем.
Список використаних джерел.