Віднімання звичайних дробів з різними знаменниками
Номер слайду 2
Мета уроку: навчальна: на основі вмінь віднімати дроби з однаковими знаменниками та зводити дроби до НСЗ сформувати уявлення про алгоритм віднімання дробів з різними знаменниками; розпочати роботу з формування вмінь використовувати названі алгоритми;розвиваюча: розвивати увагу, логічне мислення, зацікавленість до предмета, бажання вчитися, пам’ять, уміння коректно та доречно вживати в мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; вміння діяти та складати алгоритми, доводити правильність власного судження або визнавати помилковість, раціональність при розв’язуванні задач.виховна: виховувати взаємоповагу та самоповагу, виховувати серйозне ставлення до вибору майбутньої професії, уміння висловлювати власну думку, слухати і чути інших, об’єктивно оцінювати себе та інших.
Номер слайду 3
Епіграф уроку. Епіграфом уроку є слова відомого математика Миколи Васильовича Бугайова :"Математика - це висока гармонія ідеї та інтуїції"
Номер слайду 4
Актуалізація базових знань. Опитування: Як відняти 2 дроби з однаковими чисельниками?Як скоротити дріб?Як звести дроби до спільного знаменника?Як додати два дроби з різними знаменниками?Усні вправи:№1 Обчисліть: № 2 Скоротіть дріб:
Номер слайду 5
Історична довідка Колись дії зі звичайними дробами завдавали людям надзвичайних труднощів. Ці труднощі у Вавилоні пояснювали "втручанням злих духів". Англійський чернець Бєда, який був ученою людиною свого часу, писав у VII сторіччі: "У світі є багато речей, але немає нічого важчого, як чотири дії арифметики".
Номер слайду 6
Історична довідка. Тоді ж, мабуть, і виникла німецька приказка "попасти в дроби", що означала опинитися у скрутному становищі. А причина, звичайно, полягала в тому, що не було встановлено загальних правил виконання дій з дробами, не було створено відповідної теорії.
Номер слайду 7
Історична довідка Поряд із цим у VII ст. відомий вірменський учений Ананія Ширакаці (з Ширака) вмів додавати до восьми дробів з різними знаменниками. Слід підкреслити, що за давністю математичних знань на першому місці серед народів СНД стоять вірмени.
Номер слайду 8
Історична довідка. Додавання та віднімання дробів колись виконували складніше, ніж зараз. Наприклад: Як бачите, тоді дроби не зводили до найменшого спільного знаменника, а отримували спільний знаменник перемножуванням знаменників.
Номер слайду 9
Історична довідка Сучасне правило віднімання дробів застосовували ще з X ст., однак у Європі воно набуло поширення лише в XVI-XVII ст.
Номер слайду 10
Вивчення нового матеріалу. Нам потрібно відняти дроби:
Номер слайду 11
Вивчення нового матеріалу
Номер слайду 12
Вивчення нового матеріалу. Для дробів, як і для натуральних чисел, виконуються властивості віднімання. Якщо а, b і с дроби, то: 1) a - (b + c) = (a - b) - c = (a - c) - b 2) (a + b) - c = (a - c) + b
Номер слайду 13
Закріплення знань, формування вмінь. Розвязуємо вправи:(з підручника Математика 6 клас О. С. Істер)№211(5, 7)№220(2)№225(3,4)№222
Номер слайду 14
Домашнє завдання. Математика 6 клас О. С. Істер§10, вивчити правила№223№221