"Проблемна лекція" Теорія і практика.Слайди до виступу по темі

Про матеріал

На проблемній лекції нове завдання вводиться як невідоме, яке необхідно «відкрити». Завдання вчителя, створивши проблемну ситуацію, мотивувати учнів до пошуку рішення проблеми, крок за кроком підводячи їх до мети пошуку. Для цього новий теоретичний матеріал представляється у вигляді проблемної задачі. В її умовах наявні протиріччя, які необхідно виявити та вирішити. У ході вирішення учні отримують, у співпраці з вчителем, нове потрібне знання. Таким чином, процес пізнання учнів за даною формою викладення наближається до пошукової, дослідницької діяльності.

Головна думка - реалізувати принцип проблемності при виборі та обробці лекційного матеріалу та змісту, при його розгортанні безпосередньо на лекції у формі діалогового спілкування. За допомогою проблемної лекції забезпечується розвиток творчого мислення, пізнавального інтересу, професійної мотивації, корпоративності.

Проблемне питання – входить до складу проблемного чи окремо взятого навчального завдання(питання - проблема), що вимагає відповіді на нього у вигляді мислення. Питання, стимулюючі мислення, розпочинаються з таких слів і словосполучень, як «чому», «як(ніж) це пояснити», «як це зрозуміти», «як(обґрунтувати)», «що з цього витікає(якого висновку)».

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доповідь на тему: “Нетрадиційні форми навчання. Проблемна лекція”Вчитель Просянської ЗОШ І-ІІІ ступенів Саєнко Марина Сергіївна

Номер слайду 2

Проблемна Лекція. Починається з постановки проблеми, яку в ході викладення матеріалу необхідно вирішити. У ході лекції проблема представляється у вигляді послідовних проблемних ситуацій, проблемних запитань, проблемних задач.Їх поступове вирішення демонструє учням алгоритми пошукової, дослідницької діяльності.

Номер слайду 3

За допомогою проблемної лекції забезпечується досягнення трьох основних дидактичних цілей:засвоєння учнями теоретичних знань;розвиток теоретичного мислення;формування пізнавального інтересу до змісту навчального предмету (світової літератури). Проблемна лекція

Номер слайду 4

Дидактичні особливості проблемної лекції висвітлені в дослідженнях. О. М. Матюшкіна. М.І. Махмутова. М. М. Скаткіна. А. В. Фурмана. В. ОконяІ. Я. Лернераякі сформували поняття “проблема”, “проблемна ситуація”, “проблемне навчання”. та інших вчених,

Номер слайду 5

У проблемному запитанні, проблемній ситуації завжди повинна мати місце суперечність: суперечність між теоретично можливим способом розв'язання задачі та його практичною недоцільністю. для володіння якою суб'єкт (колектив) маєзнайти і застосувати нові для себе знаннячи спосіб діїПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ

Номер слайду 6

Пряма постановка проблеми;Проблемне завдання у вигляді запитання; Повідомлення інформації, яка містить суперечність;Повідомлення протилежних думок будь-якого питання;Звернення уваги на те чи інше життєве явище, яке потрібно пояснити;Співставлення життєвих уявлень з науковими;Постановка питання, на яке повинен відповісти учень, прослухавши частину лекцій, і зробити висновки. Для створення проблемної ситуації С. С. Вітвицька пропонує використовувати наступні прийоми:

Номер слайду 7

Структура проблемної лекції{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Етапи лекціїЦілі вчителя. Прийоми та способи діяльності вчителя1 Вступ. Оволодіти увагою класу, викликати інтерес. Розпочати лекцію з несподіваної репліки, факту, жартівливого зауваження, історичного екскурсу.2 Постановка проблеми. Показати актуальність проблеми, проаналізувати суперечності, часткові проблеми, сформулювати загальну проблему. Звернення до інтересів слухачів, їх потреб, посилання на факти, документи, авторитетні висловлювання, аналіз усталених, але неправильних поглядів.3 Розчленування проблеми на підпроблеми, задачі, запитання. Чітко виокремити перелік проблем, задач, запитань, розкрити їх сутність. Обґрунтування логіки розв'язання проблеми, побудова загальної схеми розв'язання проблеми, ідеї, гіпотези, пошук засобів вирішення, можливі результати, наслідки.

Номер слайду 8

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Етапи лекціїЦілі вчителя. Прийоми та способи діяльності вчителя4 Виклад своєї позиції, підходів, засобів розв'язання. Показати у порівняльному аналізі власні підходи, позиції та інші думки. Обґрунтування доказів, суджень, аргументів, використання прийомів аналізу, порівняння.5 Узагальнення, висновки. Сконцентрувати увагу учнів на головному, сформулювати резюме висловленого. Висловлювання твердження, що інтегрує головну ідею, думку, використання найсильнішого аргументу, крилатого вислову. Показ перспективи розвитку ідеї, можливостей практичного використання отриманих висновків.r

Номер слайду 9

Тема: Поезія середини XIXст. Провідні мотиви розвитку поезії середини XIX ст. Яким чином романтична поезія середини XIX століття долала традиції романтизму і наближалася до символізму? Наприклад, нових поетів «дратували» традиційні засоби віршування, які вони «звинувачували» в штучності та протиставляли їм ідеал розкутого пророчого мовлення і т.д. Проблемні запитання на уроках у 9, 10 класах.

Номер слайду 10

Тема: «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може краса бути «моральною» або «аморальною»?Тема: «Світло» і «темрява» долі Доріана Грея. Чи може краса бути «моральною» або «аморальною»? Після обговорень, що спирались на зміст твору, робимо висновок : сама по собі краса не може бути ані моральною, ані аморальною. Зовнішність обов’язково пов’язана з внутрішньою сутністю, намірами й діями.

Номер слайду 11

Висновок 1. Справедливість суспільних законів, національна незалежність і єдність, кожен має бути вільним громадянином. Висновок 2. Протистояння Телля і Геслера – це вічна непримиримість двох протилежностей : свободи і тиранії. Між ними завжди можуть бути тільки антагоністичні відносини. Тема: Що означає для людини свобода? ( Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння) Ф. Шиллер.

Номер слайду 12

Дякую за увагу!

pptx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1892
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку